{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Det med bidløse heste {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg tænkte lidt på om i syntes at det kun er "vilde" heste der bliver redet bidløst. Jeg har nemlig mødt nogle stykker som umiddelbart syntes at "alle" heste der bliver redet bidløst er vilde. Men på det punkt er jeg uenig.
Ja nogle heste er vilde når de bliver redet bidløst, men jeg syntes at det er langt fra alle. Jeg rider bidløst selv fordi at min hest er meget følsom, og fordi at jeg føler at jeg har så god "kontrol" over hesten til at ride bidløst hvis man kan sige det sådan smiley Mange rider også med bid selvom at de jo kan styre hesten og jeg anklager ikke nogen for noget!!! Det er helt fint at ride med bid det er der intet problem i!! smiley

Jeg er selv 12 år og kan ride bidløst dressur, bidløst spring, i cordeo m.m. Min hest er ikke vild fordi jeg har trænet den til det så er det vel heller ikke alle heste der er vilde?? I kan se et billede her af min hest der kan gå bidløs dressur UDEN den er vild smiley

Hvad er jeres mening om bidløs ridning? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det med bidløse heste
  • #1   30. nov 2016 Næh. Rid med hvad hesten finder bedst. Ser næsten flere vilde heste med bid end uden.

    Begge mine går bidløst. Den ene kan også sagtens rides med bid, den anden har haft bid i munden maks 5 gange, fordi hun skal vænnes til det engang.


  • #2   30. nov 2016 Jeg rider også nogle gange selv med bid, også fordi vi har to ponyer, men kun en bidløs trense og den ene kan slet ikke klare bid smiley Så der rider jeg med bid smiley

  • #3   30. nov 2016 Jeg tænker at det kommer an på hvad hesten bedst kan lide. Nogle er meget følsomme og næsten mere styrbare uden bid og andre omvendt, så det er op til 'hesten selv' smiley

  • #4   30. nov 2016 Ja det vil jeg give dig ret i Cecilie smiley Ham i ser på billedet er super følsom og tror at han skal dø over et lille stik, så han bliver redet bidløst med så minimale hjælper som overhovedet muligt smiley

  • #5   30. nov 2016 Lige præcis smiley Nogle heste er bare super følsomme (som din) og andre skal både have pisk og sporer, dog kan dette ikke altid have noget med bid at gøre, men har det ofte smiley


  • #6   30. nov 2016 Jeg har også en anden pony som godt kan være "umulig" at styre, han er hardcore og overhovedet ikke følsom smiley Tilgængel kan han slet ikke klare bid og så har vi valgt at ride ham bidløst selvom han kan være lidt svær at styre, men pga at han bliver helt ulykkelig af bid smiley

  • #7   30. nov 2016 Det handler vel i bund og grund om, hvad hesten trives med. Min hoppe er tilredet i hackamore, og går klart bedst på sådan en, med mindre vi er på tur, så er den for "skarp".
    Hun bryder sig ikke om at have bid i munden, jovist kan jeg træne det, men er det for min skyld eller hendes?



  • #8   30. nov 2016 du kan finde heste der ikke kan lide trykket på næseryggen, disse heste fungere bedst på bid smiley

    du kan også finde heste der ikke kan lide at have noget i munden, de fungere bedst bidløst smiley

    og så er der hesten der endelig er ligeglad XD

    Jeg red engang en hoppe (Tequila under min profil) hun fungerede overhovedet ikke med bid... så jeg red i rebgrime, men staldejerne var nogle tumper (i følge mig) for jeg måtte ikke ride sådan, hvad nu hvis den blev bange og stak af? well... det skete aldrig, og jeg har nu erfaret mig at du kan stoppe en hest lige nemt på bid, og uden bid, vil den væk, så kommer den væk smiley

    min egen rider jeg både med og uden bid, både i dressur, spring, western, tur.. Lala bliver også redet med og uden bid. Rocco træner jeg helst uden, men da ponyen er pokkers svær at arbejde med i grime så vil jeg se om jeg kan finde et bid han fungere på smiley


  • #9   30. nov 2016 Min den ene fungerede slet ikke på bid overhovedet, så han rides uden - hvilket bare er perfekt for ham!

    Hvis jeg nu var interesseret i stævner, og ikke var faldet for aldersgrænsen, så kunne det da godt være jeg havde afprøvet nogle flere bid, for at se om der var et der fungerede til ham - men nu rider jeg ikke stævner, og er også 18 årig på pony, så det er egentlig ligemeget smiley Efter jeg blev bidløs på min pony, så kan jeg personligt bedre lide at ride uden bid - aner ikke hvorfor, men siden da kan jeg noglegange synes det på en måde er lidt "grænseoverskridende" at ride med bid smiley jeg synes det er ubehageligt at mærke kontakt for enden af tøjlen, når jeg tænker på at jeg sidder med metal i munden på min hest, tanken om hårdt koldt metal i munden, haha og hesten har sgu nok ikke noget imod det smiley


  • #10   30. nov 2016 Jeg har altid redet med bid, og jeg skulle da også ride Tindur med bid. Men der var jeg nødt til at tænke om igen da han overhovedet ikke kunne finde ud af at gå med det til trods for flere forskellige typer. Til sidst lavet han så meget konflikt når jeg kom med hovedtøjet så jeg syntes at det var for synd for ham og valgte at tilride ham færdig med Hackamore smiley efter to uger med Hackamore kom hovedet ned og han ville gerne have trensen på igen smiley så det er noget af det bedste jeg har gjort for ham smiley

    Mvh TT


  • #11   30. nov 2016 Hvorfor skulle det kun være "vilde" heste? Man skal da netop have signalerne på plads for at kunne styre hesten korrekt på bidløst smiley

  • #12   30. nov 2016 Jeg rider stort set altid uden bid, og jeg føler mig faktisk mest tryg uden bid i munden på mine heste. Især når jeg kan mærke, at hesten er ekstra tændt en dag, vælger jeg at ride bidløst.
    Da jeg fik min traver, smed jeg bare en sidepull på hende, og red derudaf, selvom hun ikke før var blevet redet uden bid. Hun reagerede fuldstændig som med bid i munden så kan ikke se nogen grund til at ride mine heste med bid, når de går så fint uden smiley


  • #13   30. nov 2016 Min er tidligere rideskolehest og hård i munden med bid (stadig til at styre og stoppe osv) men vil ikke rigtig acceptere når man prøver at arbejde med ham med bid i munden hvilket i hans rideskoletid har ført til at hans mundvige (hans hud er i forvejen ekstrem sart) er blevet flænset og derfor rider jeg kun uden bid nu da han fungerer perfekt sådan og vi rider både dressur, spring, skovture osv uden problemer

  • #14   30. nov 2016 Rider bidløs på min dame og det har jeg altid gjort, hun blev sågar tilredet bidløst og der har aldrig været problemer med hende. Hun er en utrolig følsom hest der reagere for det mindste tryk og derfor er hun også super nem at ride for meget lette signaler.

    Hun bliver redet bidløst grundet hendes tandsæt, dette kan dog godt ordnes, men ser ingen grund til dette da hun fungerer super fint og hvorfor ændrer noget som bare fungerer? smiley

    Her ses hun som 4 årig redet på tur, kun iført rebgrime smiley


    profilbillede
  • #15   30. nov 2016 Sikke en lækker tøs!!

  • #16   30. nov 2016 Du har Sarah smiley

  • #17   30. nov 2016 Mange tak, syntes også hun er ret fin smiley - og lige over da, de Welsh modeller er simpelthen for skønne!

  • #18   30. nov 2016 Tak smiley

  • #19   30. nov 2016 Vi har en fjordbolle på rideskolen, hun rides bidløst.
    Det gør hun fordi hun i sommer havde et kæmpe så på ca 3 cm. I bredde grundet skarpt bid smiley hun går bedst uden og er nem at håndtere, der er ingen ting med hende :-|


  • #20   30. nov 2016 Næh.

    Rider ikke selv uden, fordi der ikke er ret meget pointe i det for mig. Hesten fungerer med og jeg vil gerne ride stævner, så jeg ser ingen grund til at smide biddet.

    Det er vel en smagssag og hvad hesten fungerer bedst med og ikke så meget andet.


    profilbillede
  • #21   1. dec 2016 Jeg har altid redet med bid. Men siden jeg fik min vallak og fandt ud af at han har arvæv i mundvigen, blev jeg nødt til at lære at ride bidløst. Og jeg må godt nok sige at det var en hel anden hest jeg fik ud af det! Han blev meget mere rolig og afslappet at arbejde med. smiley

    Har dog aldrig hørt folk sige at heste der bliver redet bidløst skulle være vilde af den grund. Men har hørt folk udtale sig om at man ikke kan styre en hest bidløst hvis den skulle stikke af mm. Og det er jeg godt træt af at høre på. smiley
    Min vallak er gammel løbshest og selvom han elsker en god galop i skoven, så kan jeg altid stoppe ham.

    Synes at det er fedt at der er kommet så mange bidløse ryttere. Ikke fordi jeg har noget imod folk der rider med bid. Men kan godt lide udviklingen med at hesteverdenen bliver mere åben overfor alle de forskellige folk der findes i den. Og så synes jeg også at det er super cool at der kommer flere og flere bidløse stævner. smiley


  • #22   1. dec 2016 Vild og vild... Jeg har en pony der bliver redet bidløst (kapsun) af en pige på 5 år, som er ved at lære at ride - første gang hun sidder på en pony og selv skal styre, så ender de med at ride slalom, så njae måske ikke den vildeste pony.

    Min anden pony bliver også redet bidløst indimellem - men der er lidt mere krudt i hende.

    Jeg vil faktisk næsten mene at der er flere "vilde" heste der rides med bid - dels fordi der bare er langt flere der rides med bid end uden og så at der er mange ryttere der føler sig mere trygge med bid.


  • #23   1. dec 2016 Ja det ville jeg også mene smiley ^^

  • #24   1. dec 2016 Nej det er vel heste som er vilde om de har bid på eller ej.
    Jeg rider med det hesten trives med, længere er den ikke.


Kommentér på:
Det med bidløse heste

Annonce