{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

finde part - ikke nemt eller hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

Er det gennerelt svært at finde part til de tungere racer, eller er vi bare uheldige?
Vi har prøvet at finde en som kan hjælpe med den unge herre på 5 men er endnu ikke lykkedes os, hvor meget har det er sige hvis den går i løsdrift, kun bane på stedet, ikke rå men skal startes op og han er en bølle der keder sig, ikke det vilde udstyr til ham endnu men han har heller ikke været i gang endnu. Samt hvordan skal beliggenheden helst være (i storby eller hvordan?) smiley

Nogle idéer til hvad man kan gøre for at finde en som vil hjælpe med sådan en basse, vi er lidt på bar bund da han er tinker og derfor har folk meldt fra. tilridningen kan man selv præge da han har gået i løsdrift med sin mor smiley

Håber nogle kan komme med lidt nyttige input smiley Hold tonen pæn uden at hakke på hinanden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  finde part - ikke nemt eller hvordan?
  • #1   4. dec 2016 Jeg har ikke haft problemer med at finde til min tinker, men jeg tror at det kommer meget an på hvor man bor, og hvad man tager for det smiley

  • #2   4. dec 2016 Okay lækkert for dig smiley prisen er gratis, koster kun tiden man selv lægger i det og så evt hjælp til ordning med at give hø, foder/vitaminer og sådan. de går 3 i løsdrift ogver de eneste 3 på gården smiley

  • #3   4. dec 2016 Jeg ville selv være træt af at skulle ud i en løsdrift og hente en evt. mega våd hest de dage jeg skulle ud at ride.. Samt det er en træls årstid at gå i møde med kun en bane..

    Tror ikke det er racen der holder folk væk, nok mere det andet.
    Tror det vil være lettere til foråret at finde en part.

    Der kan jo selvfølgelig være ting der gør det mere attraktivt, f.eks. hvis den går med dækken, løsdriften ikke er et blæver og banen er med super bund som ikke fryser, samt der er lys på.
    Jeg ved bare fra mig selv, at jeg ville gå uden om sådan en hest hvis jeg skulle lede efter part..


  • #4   4. dec 2016 vi har søgt siden foråret/sommer.
    har endnu ikke oplevet banen fryser og det eneste muder der er, er den smule lige ved ledet og ellers er den tør (sandjord) Pt ingen lys på banen da ejerne ikke har haft behov for det og min kærestes hest er ikke ridebar (1,5 år) men de er åbne for forslag ril forbedringer i det omfang vi kan være med til smiley alle har sagt fra pga han er en tung tinker smiley lige så stor som han er lige så dejlig er han.

    arbejdede gerne selv med ham på fuld tid hvis kroppen kunne være med til det, men pga en nakkeskade kan jeg ikke gøre det i længden smiley

    tror nu nok han gerne må klippes eller få dækken på hvis det kom dertil, men ejer går selv med en syg krop så derfor har mor og søn fået lov at gå, moderen er tilredet og bruges til hyggeture og sønnemand bliver striglet. smiley


  • #5   4. dec 2016 Jeg har selv part på en nordbagge, og før det en blandingsrace af den tunge slags smiley
    Jeg tror heller ikke det er racen, men jeg ville ud fra beskrivelsen her heller ikke henvende mig; en bølle, rimelig rå, skal tilrides og kun bane. Nej tak, jeg tilrider ikke andres heste - tung race eller ej smiley generelt; jo bedre forhold og jo mere hesten kan (og man må) jo bedre smiley håber du finder en god part, ellers, så få ham tilredet, og prøv igen smiley min part er iøvrigt denne skønne dreng smiley


    profilbillede
  • #6   4. dec 2016 Ok, det ville den så ikke med billedet, men forestil jer at forenden ligner en fin nordbagge smiley smiley

  • #7   4. dec 2016 ja det er rigtigt nok, der er nok ikke andet for. smiley dem som så har vist interesse bliver bare væk. dem som er en del af stalden kan altid komme med forslag osv til forbedringer. men bor man på en gammel gård er det nok svære at finde en som vil hjælpe.

    mange tak for jeres svar smiley


  • #8   4. dec 2016 camille: billedet er der skam smiley fin hyp har selv haft et par fjoller og kæresten har et mix af fjolle og frieser smiley

  • #9   4. dec 2016 Spøjst, på min skærm er der kun lidt bagpart (både min og hestens), men ingen front smiley

  • #10   4. dec 2016 det er der hvis det er dette du snakker om smiley

    profilbillede
  • #11   4. dec 2016 Har du søgt på diverse fb sider??

    Jeg tænker da det lyder som en helt perfekt part (for en som mig)
    Det kommer jo helt an på hvad man er til, om man er til fin og fancy dressur, eller hygge osv, som jeg er til

    Jeg fik helpart på en pony der hverken kunne det ene eller det andet, han havde stået stille i flere år, han kan ikke rides, men jeg synes bare han var så sød og dejlig - og ja nu er han min smiley så det handler bare om at finde den rette part smiley


  • #12   4. dec 2016 nej, måske jeg skal prøve at gennemgå siderne igen smiley det er på djursland hvis det var noget smiley

    må prøve på ny, andet er der vidst ikke for. hos os er vi hygge ryttere når vores kroppe tillader det, og hygger gerne i stalden med hestene. smiley


  • #13   4. dec 2016 Ja jeg kommer helt nede fra møn af, så det er desværre lang vej smiley

    Men ja, sådan er det også præcis i den stald vi er i. Han står samme sted selvom jeg har købt ham, men vi lukker bare hestene sammen ude på ridebanen også står mig og gårdejer og snakker sammen, også går vi ind i mellem ture sammen, ellers går vi bare ture og træner lidt tricks ind i mellem - det er så hyggeligt smiley men det er jo ikke alle der har hest på den måde, kan man så sige


  • #14   4. dec 2016 lækkert gårdejer konen og mig hygger også. vi kender begge til kroppe der ikke kan holde til så meget så gå ture duer ikke altid og slet ikke med bassen smiley han er stærk men fantastisk, er så træt af min nakkeskade så jeg ikke selv kan træne ham smiley
    så længe hestene har det godt så blander vi os ikke og vi er altid til at snakke hvis der er noget smiley så er øv vi endnu ikke har fundet en sød sjæl der vil hjælpe med ham da han keder sig og derfor er en lille bølle som skal have opmærksomhed smiley


  • #15   4. dec 2016 Ej det lyder altså helt fantastisk. ville ønske jeg kunne give en hånd med! smiley

  • #16   4. dec 2016 du kommer bare til djursland at bo så skal du være hjertens velkommen smiley

  • #17   4. dec 2016 Griner, skal nok skrive hvis jeg lige pludselig føler for at flytte til Djursland smiley

  • #18   4. dec 2016 gør endelig det smiley

  • #19   4. dec 2016 Held og lykke med at finde den perfekte part til din basse ! smiley

  • #20   4. dec 2016 tak skal du have fie smiley

  • #21   4. dec 2016
    Well, jeg vil mene du ikke kan finde en part fordi det ikke er særligt attraktive vilkår du stiller op.

    - Løsdrift ( stor ulempe hvis der ikke er en boks e.l man kan stå i tørvejr i og sadle op ).
    - Ridebane uden lys. De færreste har fri før kl. 15-16 også lige at skulle i stalden, så er det mørkt.
    - Tilride en andens hest gratis, nej tak det gad jeg ikke, det giver folk normalt penge for.
    - " Er lidt en bølle " - igen, jeg vil ikke kastes af en hest gratis og opdrage på den
    - " Har ikke så meget udstyr " - får dårlige tanker omkring hvad så, kan man få fat i en sadel der passer?

    Og der kommer endnu dårligere odds for en part, hvis det også er et sted uden offentlig transport til.

    Så det har nok intet med racen og gøre - med alt om.


  • #22   4. dec 2016 Altså nu vil jeg sige det ikke er umuligt trods " dårlige vilkår "
    Sådan er det bare at have hest nogen steder
    Og at få muligheden for det gratis, er da fantastisk, det er dyrt at have hest, og hvis man få hesten som " sin egen " er det da en bonus

    Der er heller ikke lys på vores bane.... men det er da bare at tage refleks og lys på, også ud i mørket og træne og gå ture.. Det kommer jo an på hvor meget vil det.

    At hesten er lidt af en bølle, jamen det er alle heste vel på deres egen måde, det kan man næsten ikke undgå - og hvad angår udstyr så kan man da sagtens tilride uden det vilde udstyr. har aldrig tilredet en hest med andet end en cordeo/trense - også kan det andet komme efter.

    Igen det hele handler om hvor ens hoved er i hesteverden, og hvad man har brug for før man "gider" at have hest smiley


  • #23   4. dec 2016
    Helt fint Fie at du har det sådan - men mange har ikke og derfor kan det let være derfor at folk ikke henvender sig.


  • #24   4. dec 2016 krikken: der er stald på stedet med han går i løsdrift med de to andre på gården. som jeg har skrevet har der endnu ikke været brug for lys på banen men det kan sikkert fikses (de er til at snakke med)
    en bølle - han er 5 og vil gerne have opmærksomhed og han keder sig, har hele sit liv været på samme gård og vi har ikke lagt skjul på at han er "rå" hvad angår udstyr og ridning da vi begge går med syge kroppe.
    vi har set flere som gerne vil ride gratis/have med heste at gøre og sådan men de vil ikke betale.
    sadle har der kun været til hans mor da bassen kun er 5 og derfor endnu ikke fundet sadle til da vi/ejer ikke har kunne arbejde med ham som ønsket. vi er ved at kigge efter sadle men vi har endnu ikke fundet noget som vi mener vil passe da han er ryk (lever af hø og vitaminer udover det græs der er nu)

    vi har kun hørt det er pga racen eller folk bliver væk og derfor spørger jeg herinde hvad årsagen kan være, da vi ikke har kunne få svar.
    vil skyde på ca 15 min fra bussen og til stalden alt efter hvilken bus og ens tempo smiley


  • #25   4. dec 2016 Ja det giver jeg dig ret i, men kan slet ikke forstå hvorfor disse ting er et problem og er sikker på jeg ikke er den eneste der har det sådan... så derfor tror jeg sagtens hun ville kunne finde en sød part hvis hun blot søger de rigtige steder smiley

  • #26   4. dec 2016
    Jeg kan ikke have min et sted uden ridehus - så kommer jeg ikke ud og ride, Det er jo bare med og kende sig selv som person og vide hvad der motivere end ved og have med heste og gøre - det har jeg fundet ud af, så derfor er der en lang række ting, der skal være tilstede før det duer for mig.

    Ligesom jeg ikke gider tilride folks heste gratis. Der udover, så "kæmper" man måske om parter i et område hvor folk tilbyder ridehus, ridebane med lys, underviser, offentlig transport til døren osv. - og det er for mange bare meget mere tiltrækkende :o)

    Det må man forstå eller lade være og undvære ;o).


  • #27   4. dec 2016 Hej.
    Hvor har du slået dit opslag op?
    Sjovt nok har jeg aldrig set noget opslag som ligner?

    Jeg tror godt, at du kan finde en.
    Gentag opslagene til folk bider på.
    Kig på din tekst.
    Ryd ud i stavefejl, grammatik fejl og andet, der får opslaget til at se ugennemtænkt ud.

    Lad være med at skrive "lidt af en bølle", men beskriv i stedet bare hvad den kan gøre. Går den utålmodig videre, når du vil sidde op? Smider han folk af, hvis han fik et smæk med pisken på et (synes han) uretfærdigt grundlag?
    Jeg hader fx heste der er bange for alt. Men kan håndtere forudsigelige bukkespring, der kommer af at hesten vil "irettesætte" en hårdhændet eller uduelig rytter.

    Nogle er afhængige af hal, oplyste ridebane, offentlig transport.
    Men mange rideheste lever hele livet hos ejere uden dette og det fortæller, at mange mennesker et lidt ligeglade.


  • #28   4. dec 2016 Og racen er ikke et problem.

    Jeg er en af dem, som holder af koldblod.
    De har gerne et godt hoved. I modsætning til varmblod, der kan være ret kulrede.


  • #29   4. dec 2016 doktor who: hvordan han er omkring ridning osv kan der ikke svares på, da han ikke er tilredet da folk pludselig bliver væk, efter noget tid. ejer har forsøgt at finde nogle som ville hygge om ham og er også lykked få gange men vupti, pist væk uden et ord. smiley
    bølle kalder ham jeg normalt ikke med mindre jeg forklare præcis hvad der menes med "bølle" men en på 5 der bare har hygget sig med sin mor keder sig hurtigt og han vil gerne være midt punkt.
    ja folk vil gerne have ridehus osv og gerne uden det koster og at hesten kan rides, men selv folk uden de vilde krav og søger noget at hygge om og evt tilride giver grunden til et nej er racen fordi han er en stor tinker (facon mæssig, måler vel ca 145 vil jeg tro)


  • #30   4. dec 2016 Jeg må bare konstatere, at smag og behag er forskellig.
    Jeg kan godt lide Irish Cob....

    Bliv ved.
    Men læs god korrektur.
    I skal jo eftersøge en rytter, som ikke er mørkeræd (alternativ ikke arbejder almindelig dagtid), holder af koldblod og ungheste.
    I stedet for at sige bølle, så sig højt at han er 5 år, utilredet og har mange kloge ting den perfekte part kan være med til at lære ham.

    Jeg holder selv mest af rutinerede heste, men der er masser af folk som holder af unge heste.
    Evt, oplys at hesten bliver sendt i ridning, når en stabil part er fundet, som kan vedligeholde det lærte. (Hvis I vil bruge lidt på en prof start)


  • #31   5. dec 2016 Har ikke ku se hvor hesten står henne.
    Men det kunne jeg sagtens se som et problem, hvis man er afhængig af bil, eller knallert.
    Tilridning er heller ikke super attraktivt, måske børn/unge ku synes det var sjovt.
    Men så er det måske noget med placering, så der ska forældre indover.

    Jeg tænker ikke racen som problem, måske mere en undskyldning.
    Løsdrift heller ikke det store problem.
    Men ingen hal og bane uden lys, ku godt være det der skræmmer det voksne publikum væk.
    Jeg ville aldrig komme ud og ride om vinteren/dårligt vejr.

    Jo længere ud på landet man kommer, jo længere ka der osse være og jo flere har selv heste.
    I byen er der flere og færre der har heste.
    Udbud og efterspørgsel.


  • #32   5. dec 2016 Min erfaring siger at det er svært at få part på en hest der ikke er helt tilredet og skal startes op.

    Jeg har søgt part i et år til min 3,5 års hoppe, har fundet flere piger der er interesserede, men de fleste nåede aldrig at komme igang med hesten og den ene der gjorde, hun stoppede efter et par måneder.

    Nu er jeg selv startet hende op, med hjælp fra veninde og hesten er over al forventning. Og nu har jeg måske fundet part til den (selvom den kun er redet 3 gange indtil videre)



    profilbillede
  • #33   5. dec 2016 alt efter tempo og bus er der ca 15 min på gåben fra bus til gården hvilket ikke er længe, men kan godt ske folk bare vil have det så nemt som muligt, alt udstyr (bane, hal, lys i forvejen og alt udstyr til hesten). er desværre ikke første gang jeg oplever at en gammel gård med hyggelig stemning, få heste og natur rundt om er et problem når der ikke er hal og stedet ikke er "top tunet" smiley
    må vidst bide i der sure æble og selv finde på løsninger med hesten

    I skal have tak for alle jeres input smiley


Kommentér på:
finde part - ikke nemt eller hvordan?

Annonce