{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Wintec og Bates sadler, kan de passe alle heste/ponyer? {{forumTopicSubject}}

Er lidt nysgerrig! smiley
Har hørt nogle folk sige, at de fx. sælger deres Wintec/Bates sadel pga. at den ikke passer deres hest/pony.
Kan Wintec/Bates sadler i princippet egentlig ikke passe alle heste/ponyer (ja liige pånær fx. haflinger, fjordhest, tinker mm. da de sikkert er for brede til selv de bredeste kopjern) for i de nye modeller af Wintec kan der jo også lægges indlæg ind, således at den ikke ligger i hverken for- eller bagvægt...?


Kommentarer på:  Wintec og Bates sadler, kan de passe alle heste/ponyer?
  • #1   6. dec 2016 jeg har solgt min Wintec springsaddel, da den ikke passede min fjordheste-blanding. Det var dog ikke i bredden, men i længden smiley
    Men jo, jeg ville mene, at de passer enhver hest, og måske pony også, da kopfjernet kan udskiftes smiley
    Dog kan det så godt være, at de helt store, brede heste ikke passer dem så godt og noget med længden på pony, men personligt ville jeg sige, at det er et godt mærke, der passer stort set alle! smiley


  • #2   6. dec 2016
    Nej det kan den ikke. Det er ikke en bomløs.

    Bare fordi man kan tilpasse kopjern, betyder det ikke automatisk resten af sadelen passer. Puderne kan være for små, for store, bommen for buet eller lige i forhold til ryggen mm.

    Så nej, en wintec/bates kan ikke ligge på alle - de er ikke bomløse og tilpasser sig ikke hesten.


  • #3   6. dec 2016 Nej, det kan de ikke. Bommene er faste med undtagelse af kopfjernet, og det betyder at nogle af dem har buet bom, og andre har en lige bom. Har man en hest med bare lidt svaj i ryggen dur en sadel med lige bom ikke, og har man en hest med en helt lige ryg dur en sadel med buet bom ikke. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   6. dec 2016 nej det kan de ikke. men de bliver ofte solgt på udtalelsen om at den ksn tilpasses alle typer heste smiley

Kommentér på:
Wintec og Bates sadler, kan de passe alle heste/ponyer?

Annonce