{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

gamacher på på fold {{forumTopicSubject}}

Hejsa i skønne hestetosser ??

jeg kom til at spekulere på hvorfor nogle vælger at bruge gamacher på sin hest på fold og andre ikke gør?

bruger du gamacher på din hest på folden? Hvis du gør hvorfor? Hvis ikke du bruger det, hvorfor så ikke ?

glæder mig til at høre jeres mening ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gamacher på på fold
  • #1   7. dec 2016 Bruger det ikke da jeg ikke syntes hesten skal pakkes ind.

  • #2   7. dec 2016 Min har ikke beskyttelse på benene når hun er på fold. Min hest skal som udgangspunkt kunne passe på sine ben selv. Desuden er det noget skidt ligeså snart der bliver mudret, fordi det giver god grobund for muk.

    Jeg har dog et par gange haft noget på hendes ben ved samlukning med nye heste. Det er mere i tilfælde af, at de andre skulle ramme hendes ben.. Jeg indrømmer dog gerne, at det mest af alt er for at gøre mig selv lidt roligere, for jeg tror det er begrænset hvor stor forskel det egentlig ville gøre, hvis en anden hest for alvor fik sparket hende på benet.


  • #3   7. dec 2016 Jeg bruger det ikke, da jeg syntes heste skal have lov til at være heste når de er på fold

  • #4   7. dec 2016 da jeg var ude i praktik (i 3 måneder) ved en berider der SKULLE en af hendes egne heste have dem på men kun på folden smiley

    da vi selv havde heste da jeg var lille havde de dem aldrig på ude på folden bane eller lign. smiley


  • #5   7. dec 2016 min havde det på i en periode da jeg det blev lidt noget bøvl at stå med flere kæmpe rifter og sår, samt muk oven i -_- han gik med gamacher på folden i lidt over en måned, og hold da op, de gamacher har jeg ejet siden 2009, og de var lidt slidte, nu efter han har gået med dem ude er de da helt smadret smiley ønsker man at fortælle mig hesten skal lære at passe på sig selv, så er Sam 13 år, og forstår mere at klappe ben og træde på sig selv, end ordene "pas på" XD når det så er sagt går han hverken med klokker eller gamacher på mere, men ar har han sku fået op og ned af benene -_-

  • #6   7. dec 2016 Når jeg får hest igen, får den ikke gamacher på, højst klokker hvis den smadre sine baller eller træder sko af smiley

  • #7   7. dec 2016 Min havde på en i periode, han lavede hele tiden sår på sig selv og blev halt hver eneste gang. Derfor fik han gamacher på, nu er han heldigvis knap så fjollet på folden mere og behøver derfor ikke længere have gamacher på smiley

  • #8   7. dec 2016 Mine får ikke da jeg har lært at det svækker benene og jeg ser ingen grund til at pakke de ind i alt muligt smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   7. dec 2016 jeg pakkede gerne min hest ind hvis den kostede et par milioner, og var top atlet - især hvis den skulle på fold med andre heste.

    ellers har jeg kun brugt klokker, på heste med sko, en enkelt gang da en hest skulle lukkes på mark med andre heste efter en forvridning


  • #10   7. dec 2016 Min har aldrig haft, men det kommer han til, hvis han bliver erklæret fit for fight til januar. I september brækkede han griffelbenet, og han har nu et temmelig stort overben.

  • #11   7. dec 2016 Ingen gamacher her. Hun skal skisme passe på sine egne ben smiley

  • #12   7. dec 2016 Mine får hverken gamacher eller klokker på, hverken på fold eller under ridning, det er ikke nødvendigt og har aldrig været det

  • #13   7. dec 2016 Hvor er det fedt at høre alle jeres meninger ??

  • #14   8. dec 2016 Min har kun klokker på, for at han ikke skal træde sko af. Men jeg har overvejet gamacher, hvis han igen kommer på fold med andre heste. Han er en hyggetrold og vil gerne lege og være nær andre heste, men det er ikke altid de har lyst til det, og nu har han to gange indenfor to måneder, fået et sår på benet der er gået betændelse i, hvor han har stået med hævet ben og måtte på antibiotika smiley

Kommentér på:
gamacher på på fold

Annonce