{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bør hest med diarré rides?
  • #1   7. dec 2016 Min har lige haft.. og nej. Vi red ham ikke.

    Han har måtte have halen flettet for at undgå at blive helt snasket. Og vasket bagben/del hver aften..

    Vi andre ved jo også godt hvordan det føles med sådan en omgang. Ikke særlig rart.
    Min var dog hverken sløj eller andet... men han fik lov at holde fri så længe det varede.

    Husk at holde øje med at hesten ikke bliver dehydreret! smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   7. dec 2016 nej.

    en syg hest skal ikke rides vil jeg mene smiley


  • #3   7. dec 2016 Tak for svar! Det er bestemt også min holdning! smiley

  • #4   7. dec 2016 Nej, vil ikke mene at det er ok, at ride en syg hest.

  • #5   7. dec 2016 Diarré er ikke bare diarré.
    Tænk altid over årsagen, og fjern denne.

    Hvis hesten er upåvirket, spiser godt, drikker godt og er normal livlig, vil den godt kunne tåle en let ridetur - ligesom vi ved løs mave godt kan støvsuge huset, gå en tur med hunden eller gøre andre lettere aktiviteter.


  • #6   7. dec 2016 Enig med de andre.

  • #7   7. dec 2016 Den skal selvfølgelig holde fri, så længe det står på. Hesten er syg, og bør ikke arbejde smiley

  • #8   7. dec 2016 Kommer an på hvad der er årsagen..

    min tidligere vallak havde stortset tynd mave en god del af sidste vinter og det var pga. han ikke var vant til wrap, han var generelt en type der fik tynd mave når der blev skiftet et eller andet, nyt opstaldningssted, nyt foder, nyt wrap ja alt kunne give ham tynd mave..
    han var tjekket for ALT og fejlede intet han var bar ikke god til ændringer..

    og ja jeg red ham ganske normalt han havde ingen smerter eller andet og var ikke stresset.. han har det som jeg har det med kød for tynd mave hvis jeg ikke har spist kød i en uges tid..
    Fandt dog ud af at ysy fra brogaarden virkede glimrende på hans mave, men indtil da red jeg ham normalt..

    så ja for mig handler det om hvorfor hesten har det..


  • #9   7. dec 2016 Jeg er enig med Maria C her..

    Jeg rider en frieser der har diare hver vinter.. Det kommer fra den første dag der er lidt køligere og frem til de kommer på sommergræs..
    Han er undersøgt i hoved og røv og der er ingen udslag på nogle prøver.. Så hvorfor han får det ved vi ikke.. Men han har masser af energi, spiser og drikker som han skal.. Nogle dage er han fin tør bagi og andre dage er han smurt ind..

    Så er enig i, at det kommer helt an på årsagen.. HVis den er sløv og det står bagud af den, så nej.. Men lidt løs mave kan jeg ikke se problemet med hvis den ellers virker frisk..


Kommentér på:
Bør hest med diarré rides?

Annonce