{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Hvad kan hun være værd ??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg står i den trælse situation at jeg nok må se mig nød sagde til at sælge min Fjoldhest igen smiley

Men jeg ved ikke helt hvad hun kan være værd

Hun er i gang med rytter tilvændning er 3 år hun er omkring de 140-145

Lise Daugård
F: Gershøj's Eid
FF: Trollifin - Birkelidguten og Savanna
FM: Piaf - Pikant Halsnæs og Alisa
M: Thilde Daugård
MF: Golf Gudenå - Ørjar og Godte Gudenå
MM: Rosa - Orm og Flikka

Hun kan være en lidt nervøs hest men ellers er hun sød og nem
Hvad tænker i hun kan være værd ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan hun være værd ???
  • #1   8. dec 2016 Utilredet nervøs fjordhest.
    Mit bedste bud ville være omkring de 10.000 - 15.000
    Men har ikke forstand på fjordheste hvad de sådan ligger til i prisleje. Så mit er nok bare lidt et skud i tågen.


  • #2   8. dec 2016 men tak for budet smiley

  • #3   8. dec 2016 Finder du den rigtige, så tror jeg sagtens du kan få 20-25.000 kr for hende. At hun er nervøs, tja - det er mange heste. Og mange kan sagtens håndtere dem. At den ikke er tilredet ser jeg ikke som et problem, det er jo normalt for en 3 års og så kan nye ejer selv forme den som h*n lyster. Men hesten har jo en fin stamtavle og ville måske også senere hen kunne avles på. Ung og frisk hest (går jeg ud fra, du nævner ikke noget om sygdomshistorik eller fejl). Men ville sætte den til 15-20.000 kr smiley

  • #4   9. dec 2016 Du burde kunne få hvad du selv givet. Du har jo ikke haft den ret længe.

  • #5   9. dec 2016 Nej man der er sket meget på den tid med hende.

    Hun har ingen sygdomme eller noget hun er en fin og rask hest


  • #6   9. dec 2016 Medmindre hun er helt tilredet har det ikke betydning for prisen at der er sket meget. En hest som kun er sadel/trense vant og igang med at blive ryttervant har ikke mere værdi end en "rå". Nogen gange bliver den endda mindre værdifuld, da folk enten vil gøre det hele selv, eller få en som er færdig tilredet.

  • #7   9. dec 2016 Som trine skriver så samme værdi som da du købte den, at den er blevet trænnet lidt og blivet lidt ryttervant det gør ikke den store forskel.
    Medmindre du selvfølgelig har fået den ekstremt billigt.


  • #8   9. dec 2016 Jeg er så ikke helt enig.
    Der bør være forskel på prisen på en rå hest man henter fra avler på marken til en hest der er håndteret og har påbegyndt træning.

    Jeg er ikke super meget inde i fjordheste, men syntes de ser ud til at være steget lidt. Prisen afhænger også meget af om den ender på 140 eller 145 cm. Bliver den stor tænker jeg 15-20 er meget realistisk.



  • #9   9. dec 2016 10.000
    Da jeg skulle kigge på pony overvejede jeg en fjordhest der kunne meget mer og som kun kostede 8000 smiley


  • #10   9. dec 2016 omkring de 10.000 alt efter hvilken køber, og om hvor lang tid du har mulighed for at beholde hende under salg.
    jeg vil kunne for 10.000 købe en anden hoppe der er meget lig din stamtavle mæssigt, til 10.000 kr.
    hvis prisen på fjordhest skal op, så skal den virkelig være velredet, men altså trollfin går jo pænt høje klasser og det samme gør golf, så gen mæssigt vil jeg sagtens kunne mene, at hvis du ligger lidt arbejde i hende, så kan du på relativt kort tid få en pony der er oppe i en højere prisklasse


  • #11   9. dec 2016 I August købte vi Maja hun er 3½ nu og hun var rå men hade mødt 2 gange til Føl/plag skuer
    Og 12 dage efter vi fik hende hjem blev hun bedst ved dyrskue med 23 p og æres premie ud af 3 andre. 2 mrd efter hun kom hjem red Harry rundt i skoven på hende.
    Vi har aldrig haft problemer med hende
    Hun er et fornuftig dyr
    Og pris var 9,500 kr den gang
    Kan ikke lige se om din er mere vær ?
    VH
    Annette



  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #12   9. dec 2016 Du skal ikke forvente mere end du selv har betalt, desuden har du årstiden imod dig, salget af heste falder markant over vinter da de skal på stald.

    Priserne på heste/ponyer er stadig meget lave og der er mange til salg, vi solgte en hovedstambogs DV hoppe for 2 år siden, den var ikke aldersvarende redet den fik vi 15.000 kr for, har PT 2 stående som lejere, der skal afsted, priserne er stadig der, vi vælger ikke at sælge privat da situationen er manglende penge, derfor skal de sælges til handler da vi så ikke risikerer at få hesten retur og skal betale pengene tilbage plus evt. Ekstra udgifter.

    men igen heste er ligeså meget eller lidt værd som nogen vil give for dem smiley


  • #13   9. dec 2016 tro jeg beholder hende ind til videre vis vi kan få det til at køre økonomiske

  • #14   10. dec 2016 Jeg fandt en måde til jeg kan beholde hende ind til videre i hverfald. Men tak for jeres meninger om hvad hun kan være værd det ville jeg huske hvis salg kommer på tale igen smiley

Kommentér på:
Hvad kan hun være værd ???

Annonce