{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Udlån? hvorfor er det svært? {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes godt nok, at det er svært at finde en lånehest, da jeg ikke selv helt har råd til mig helt egen.
Jeg har søgt over alt, facebook, på diverse sider, også herinde.
Jeg har været på rideheste og på heste-nettet.
Jeg er godt nok ved at give lidt op på det, men syntes også det er er ærgerligt at lade den ligge, fordi heste er min pasion.

Hvad gør jeg, og hvad gjorde i ?

Håber på lidt hjælp og svar! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån? hvorfor er det svært?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   19. dec 2016 oftes så handler det om ens egen kriterier.

    forventer man for meget, så mindskeds udbudet mærkant smiley


  • #2   19. dec 2016 Ja, det er jo det.
    Men mener nemlig også det der med, at det er så svært, med at man føler at man har "udbudt" sig selv over alt, og der sker bare ikke noget smiley


  • #3   19. dec 2016 Det afhænger i høj grad også af hvad en ejer ser af muligheder i dig.. mange der udlåner deres hest har et ønske om en højere uddannet hest efter lånet.. og andre der må hesten knap nok rides da ejer pylrer urimeligt. .. så det er svært.. men jeg vil give dig et godt råd. sæt kravene ned, nåde til hest og dig selv. vær ærlig. og frem for alt gør det kortfattet.. folk gider ikke læser en roman for at finde ud af du ikke er GP rytter. smiley ønsker dig alt mulig held og lykke smiley

  • #4   19. dec 2016 Jeg stod i det samme som dig .:/.
    Bestemt ikke sjovt .!. Jeg havde søgt og søgt . Var faktisk ved at opgive ,så havde min bonusmor set en i samme by have en basse til udlån og sprang til . Nåede at have ham i 6-7 måneder . Men hesten blev lige en tand for voldsom efter opfodring (var pisse tynd og manglede alt hva der hedder vitaminer) :(.
    Så det ente med at den eksploderede med mig på ryggen , sprang op og slog med hovedet. Blev ramt i hovedet,så flækkede øjenlåget .:/.
    Så jeg valgte faktisk efter en masse ulykker at sende tilbage :/. Da jeg virkelig ikke ville komme tilskade på en andens hest.
    Men gik uden hest i 2 uger max efter der:) så fandt jeg min tidligere træningshest som var tilsalg. Fandt ud af en løsning . Men måtte sælge igen (selvskabshest)da hun havde 3 røgtenfejl fra hals til lænd .
    Hun blev 'solgt' den 30.april 2015 . Og i mellemtiden fandt jeg min stjerne . Som jeg hentede dagen efter :).
    Jeg ville bestemt ikke give op:). Tålmodighed skal der altid til. De fleste ville gerne sælge på afbetaling hvis der er kontrakt på ;).


  • #5   19. dec 2016 Måske skal det siges jeg havde søgt lånehest i halvandet år inden jeg fandt den rette.. smiley

  • #6   19. dec 2016 Mange tak for alle jeres historier og oplevelser! smiley
    Men kender i det, når man når til om man virkelig skal finde sig en billig hest og ride op? smiley
    Sådan har jeg det lidt nu! smiley


  • #7   19. dec 2016 Jeps ;). Den følelse sad jeg med selv . Og den dag i dag har jeg min stjerne basse på 5 snart 6 år(har haft ham snart 2 år).
    Han var kun ryttervant . Og på 1 1/2 år har vi nået så mange ting (Roskilde dyreskue /kvadrille). Og vi var vinder af hubertusjagt i Roskilde rideklub .


  • #8   19. dec 2016 Stod din til en rimelig pris, i forhold til hvad den kunne?:-)

  • #9   19. dec 2016 Han stod til 23.000 :).

  • #10   19. dec 2016 Okay, tror jeg vil lede efter min drømme hest i stedet! smiley

  • #11   19. dec 2016 Det er jo selvfølgelig os en mulighed :).
    Jeg købte faktisk min ubeset :D. Og det viste sig bare at være det rigtige valg . Jeg blev så forelsket da jeg så ham (havde pinto før.). Og han var den eneste jeg virkelig faldt for af de plettede :).


  • #12   19. dec 2016 Så ved man også bare, at det er den rigtige! smiley


  • #13   19. dec 2016 Jeg har på en måde en udlån, for hende der ejer ham skulle i garderhussaren, og så havde hun brug for en til at passe ham i det år. Og jeg havde redet ved hende på elevpony, fordi hun var vores ridelære. Men da hun søgte efter nogle skrev jeg så, og så valgte hun heldigvis mig. Jeg har også fået en anden hest på udlån, men det er med henblik på salg. smiley

  • #14   19. dec 2016 Jeg søgte faktisk ikke en ekstra hest, men pludseligt stod muligheden for en totalt rå 5 års særligt sensitiv DV vallak der og jeg tog den. Mit eneste kriterie var at jeg ville have lov at se ham an et par gange inden jeg sagde ja til ham, udelukkende for at mærke om kemien var der hvilket jeg må sige den var smiley Har haft ham siden juli nu og vi skal snart til at tage hul på det med at have rytter på.
    Ejer havde ikke selv overskuddet til ham, så jeg sprang til - nu har jeg ham som min egen lige så længe jeg har lyst smiley


  • #15   19. dec 2016 Jeg forsøgets udlåne min hoppe tidligere i år og det var absolut hellere ikke nemt! Jeg endte med at opgive smiley Så det er også svært den anden vej, men jeg håber du finder en løsning.. om det bliver lån eller at købe. smiley




  • #16   19. dec 2016 Tror det kunne være nemmere hvis din annonce var bedre, hvis jeg skal være helt ærlig. Og det antager jeg, at du gerne vil have at jeg er.

    Dine billeder viser mig ikke noget om at du er en erfaren rytter. Få en ud og tage et par nye shots hvor dig og hest viser jer fra bedste side af. Du skriver du kan LA, det kan jeg ikke finde hverken billeder eller lignende jeg synes understøtter. Det får måske folk til at tænke "jaja, det er bare noget hun siger"

    Der er tastefejl /stavefejl i din annonce som havde taget 15 sekunder at rette. Det havde udvist noget mere seriøsitet og jeg tror måske folk springer fra på grund af det.

    Del evt din annonce op i tre dele:
    - Hvem er du, hvad kan du (gerne stillet op i kolde facts)
    - Hvad søger du
    - Hvad kan du tilbyde hesten / ejeren

    Det gør det nemt og overskueligt for folk.

    Personligt sprang jeg 117 annoncer med folk der søgte part over da jeg skulle have part på grund af samme fejl som du har lavet i annoncen, simpelthen fordi jeg ikke tror på at folk er seriøse hvis ikke de gider bruge mere end to minutter på at klaske en halv-dårlig annonce sammen.

    Du skal tænke på at du skal sælge dig selv til hesteejer som bedst mulige mulighed for deres elskede hest, det kræver arbejde


  • #17   19. dec 2016 Jeg er enig med rynkedullen. Det første jeg bemærkede var at din opstilling på springbillederne ikke er god. Dernæst nogle bane-hygge billeder, for at afslutte med et billede af en hest på en pladret bane. Annoncen er rodet og fyldt med stave/tastefejl.

    Lidt mere struktur og korrekturlæsning på teksten, og nogle ordentlige billeder.


  • #18   20. dec 2016 Da jeg sidste juli søgte lånehest, lavede jeg en annonce her på Hestegalleri. Jeg fik henvendelser på denne annonce, og var sågar i Jylland for at prøve en hest. Så jeg tænker jeg i min annonce må have gjort noget rigtigt;
    Jeg fortalte allerførst hvad hesten skulle bruges til.
    Derefter, markeret med "SØGER:" forklarede jeg hvad jeg ønskede af hesten. Derefter "TILBYDER:" som viste hvad netop jeg kunne give denne hest.
    Til sidst forklarede jeg hvad jeg ønskede af låneperioden (Længde på 1-2 år efterfulgt af køb)
    Billederne var varierede ride- og hyggebilleder som jeg følte repræsenterede min tilgang til heste, og hvad ejer kunne forvente.

    Alt i alt fungerede dette i hvert fald - og jeg endte med at finde en fantastisk hest, som ejerne gav mig som min egen i fødselsdagsgave denne september.


Kommentér på:
Udlån? hvorfor er det svært?

Annonce