{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Kan ikke enes {{forumTopicSubject}}

Hej

Beklager, hvis det bliver lidt langt!

Jeg har, her for 2 måneder siden, købt en dejlig islænderbasse på 2,5 år. Han gik ved siden af flokken i de første par dage, så de lige kunne se hinanden ad. Efter lidt tid, satte vi så en ældre herre, en shetlænder på 25 ind på folden til ham. I begyndelsen var shetlænderen meget efter min unghest, men det stilnede lidt af. Efter nogle dage blev han så sat over i flokken, og det fik fuldkommen fredeligt, hvilket jo var dejligt men her på det sidste har min unghest og shetlænderen altså bare set sig sure på hinanden! De kan simpelthen ikle være i nærheden af hinanden, uden det udvikler sig til en mindre slåskampe efterhånden.. det er meget intenst; nogle gange kan det godt starte som leg, men så tager det overhånd.. de respekterer ikke hinanden, når de siger fra - især er det hårdt for shetlænderen fordi han er gammel, og har en svag skulder jeg er lidt bekymret for, hvad der kan ske, og jeg søger derfor gode råd er der nogen mulighed for, at de kan "lære at acceptere" hinanden, eller er den eneste løsning simpelthen at flytte min? Jeg er super glad for mit opstaldningsed, så jeg håber, at der er nogle af jer, der ligger inde med gode råd men selvfølgelig kommer hestenes velfærd i første række, og er der ingen muligheder, så må han flyttes

Hilsen Julie

Kommentarer på:  Kan ikke enes
  • #1   10. jan Jeg ville ikke byde den gamle det, det er ikke fair når legen ikke er lige.

• #2   10. jan Nej, det var nemlig også mest ham jeg tænkte på

• #3   10. jan Jeg ville give det lidt tid hvis ikke man fysisk kan mærke det på ponyen.
    Vi havde samme problem hos os da der i november/oktober kom ny islænder i vores løsdrift. Min og islænderen er først nu ved at finde ud af det. Og i mellemtiden har jeg så haft en hest med småskrammer og som ikke altid ture gå ind i løsdrift når der var mad.

• #4   10. jan Alle vores heste er kommet rigtig godt ind i flokken hver gang. Lige indtil vi fik en shetlænder ind. Der kom der pludselig problemer der gjorde shetlænderen altid gik langt væk fra de andre og ville ikke komme ned til aftensmad (løsdrift)
    Det endte med vi skilte dem ad i en periode og efter en måneds tid tror jeg det var lukkede vi dem sammen igen og siden har der ikke været problemer

Men har i ikke mulighed for at dele flokken i 2, i stedet for at du decideret skal flytte din?

• #5   10. jan Tak for jeres svar! Jeg har helt sikkert fået lidt at tænke over!

Bettemus: Det er desværre ikke muligt, at vi kan dele flokken nej

• #6   10. jan
    Nogle heste kan ikke sammen, uanset hvor længe de så går sammen eller hvad man gør. Nogen har nerver til at se på det i flere uger, men jeg vil ikke se på det mere end nogle dage da det ofte resultere i at den ene ikke får grovfoder og læ.

• #7   10. jan Heste kan virkelig være hårde ved hinanden, men kæmper de om samme plads i flokken er du nød til at lade dem løse problemerne i fred

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 85 Følgere: 80 Heste: 2 Emner: 51 Svar: 3.192
    #8   10. jan Den gamle er blevet svagere og det kan den unge mærke, så den bliver trynet og detmkan den ikke tåle som jeg læser det, de kan formentlig ikke løse problemerne og jeg ville ikke risikere den gamles helbred mens jeg ventede, vi havde en shetter unghingst gående sammen med vores kastrat shetter, det gik fint i 1/2 år derefter gik det helt galt, den unge motionerede væltede og sloges så den stakkels pony næsten ikke kunne stå på benene en dag, der sluttede deres samliv omgående.

Kommentér på:
Kan ikke enes