{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ordensregler i privat stald
  • #1   10. jan 2017 Jeg er i en lille privat stald hvor der bare er min hest og så deres egne 3 heste.
    Jeg tænker at man behandler tingene som var det ens eget. Og man rydder op efter sig selv. Ser man hegnet er i stykker eller der mangler vand på fold, så er det mindste man kan gøre lige at meddele det hvis man ikke selv kan nå det.
    Og så tænker jeg at alkohol og stoffer er bandlyst. Det høre ingen steder hjemme når vi har med dyr at gøre.
    Men som sådan regler er der ikke.
    Men med sund fornuft kommer man langt smiley


  • #2   10. jan 2017 Jeg må indrømme at jeg hader de steder hvor man midt under ridningen skal hoppe af og fjerne lort hvis den klatter, til gengæld synes jeg at det er en fin regel, at man efter endt ridt fjerner sine klatter, så man ikke står med hest under armen, skovl osv...

    Jeg kan også godt lide reglen om at alle opstaldede skriver et sted om deres hest må stå alene på folden eller om den skal tages ind, hvis nu det falder sammen at folk skal ride og der så er en tilbage, at den der tager den næstsidste lige sørger for enten at hesten kommer ind så den ikke stresser på folden eller ved om den skal blive stående, fordi den har det fint alene derude.


  • #3   10. jan 2017 Ditte

    hvad mener du med at alkohol og stoffer er bandlyst


    er det fra når man har fået et glas rødvin til aftensmad og så lige går ud og hælder i forvejen opmålt fodder i krybberne


    eller når man har røget en joint for 3 uger siden men stadigvæk bliver busted i et narkometer og går ud og passer sin hest

    (bare lige et helt almindelig spørgsmål om hvad du mener)
    smiley


  • #4   10. jan 2017 Tror bare der bliver ment at man ikk skal komme skæv eller fuld ud i stalden.
    Men tror jeg nu heller ikk der er nogen der gør, men ved det da ikk, har aldrig oplevet det.
    Den med at fjerne klatter er fin nok, men nej det skal ikk være midt i ridningen, for mig vil det være fint nok at man gør det når man er færdig med at ride og hesten er kommet i boks eller på fold igen


  • #5   10. jan 2017 At man holder sig til reglerne.

    Og at man som staldejer har rygrad til, at sige noget til dem som ikke holder reglerne.

    Og det skal være klart og tydeligt sagt, at sådan og sådan er reglerne (hvis man er ny i en stald så siger staldejer før indflytning fx).

    Her fejer vi HELE stald gangen når man er færdig med at være sammen med sin hest, selvom I ikke har stået på det hele.

    Og hvis reglerne så bliver brudt, så siger staldejer. Her i stalden har vi en regel om at vi fejer hele staldgangen, når man er færdig i stalden. Jeg har oplevet at du kun har fejet lige der hvor du stod. Husk det til en anden gang ellers......

    (Det her var kun eksempel og måske også lidt en grov regel, men det er mere for lige at give et tydeligt eksempel)


  • #6   10. jan 2017 jeg mener at det ikke høre til i stalden og stald området. Men nu er jeg nok også meget sippet lige på det punkt smiley
    at man har fået et glas vin til maden og så går ud og giver foder til nat har jeg ikke noget i mod.


  • #7   10. jan 2017 Jeg skulle bare have en mening om hvad du mener er påvirket.



  • #8   10. jan 2017 Tænk, jeg har aldrig set stoffer og alkohol som et problem, i de stalde jeg er kommet i.

    Jeg står i privat stald, og tror egentligt ikke der er skrevne regler.
    Det er jo meget normalt, man rydder op efter sig selv osv.
    Ellers finder vi ud af det, og der er en staldpige der tar sig af de fleste praktiske ting.


  • #9   10. jan 2017 Regler for
    -åben-lukketid
    -almindelig oprydning
    -besøgende i stalden/partrytter
    -fodring/mugning

    Regler i en privat stald vel til for at sikre staldejer privatliv i et givent tidsrum af døgnet, samt at flere kan være på et sted, så både ryttere og heste trives.
    Og så må man godt selv bruge sin sunde fornuft:-)



  • #10   10. jan 2017 I min stald er der regler for ALT!
    Fold, stald, husorden og baner/hal. Så ingen er i tvivl om hvad man må og hvad man ikke må. Dermed bliver der heller ingen diskussioner, og alle kan trygt færdes her indenfor reglerne. Der bliver ikke lige pludselig lavet om på noget og reglerne gælder alle - uden undtagelse.
    Har man undtagelsesvis brug for at vi slækker på noget, er jeg da til at snakke med, når der er en god grund til det. Men det skal kunne forklares for alle så det kan forstås.
    Problemer med alkohol og stoffer har jeg aldrig stødt på i en stald, men så kan jeg da heldigvis lave en regel for det.

    Den eneste undtagelse er mig selv smiley Jeg er jo den der betaler elregningen og bestemmer hvornår jeg vil have nattero i mit hjem. Så hvis jeg har brug for at benytte mit eget sted udenfor åbningstiden, vedkommer det ingen!


  • #11   11. jan 2017 jeg har heller aldrig oplevet alkohol og stoffer i de stalde jeg har været. og tror virkelig også det er de færreste der er påvirket når de er i en stald. Men man ved jo aldrig hvem opstaldere kan slæbe med af venner. smiley

  • #12   11. jan 2017 Vi har egentlig ikke så mange regler hos os.. Man samler klatter på banen efter endt ridning, rydder op efter sig selv, passer på dyrene, hinanden og tingene derude og man opfører sig ordenligt. Så passer man selvfølgelig sine staldvagter eller bytter væk, hvis man ikke kan..

Kommentér på:
Ordensregler i privat stald

Annonce