{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Part uden netværk {{forumTopicSubject}}

Jeg leder efter en part, eller bare noget hest som er mere eller mindre fast. Men jeg har store problemer med det. Normalt siger jeg til andre, at man skal søge i sit netværk - også uden for deciderede hestefolk, for de kender måske nogen.
Men nu står jeg selv her uden det mindste netværk at trække på, og jeg trænger til snart at finde noget. Jeg har søgt på heste-nettet, herinde, på en lokal hestefacebookgruppe og på en landsdækkende partgruppe uden held. Jeg har selv lavet opslag alle steder undtagen her. Jeg får et par henvendelser, men det er oftest fra folk der bor for langt væk. Én i en nogenlunde har jeg sagt nej til pga. min mavefornemmelse.

Min store udfordring er, at jeg gerne vil hjælpe til i stalden, men hesten må ikke være afhængig af at jeg fodrer eller lukker ind. Det er som om at det sorterer alle fra. Jeg ved ikke om det skræmmer dem væk. Jeg har overvejet at skjule det, få en snak og så smide den bombe lige inden aftalen er på plads, men det virker ikke reelt smiley

Hvordan i hulens finder man en part så? Der er masser af heste i området, men jeg kender ingen.
Jeg har lige genoptaget ridning på rideskole, men det føles som en sur pligt. Mest fordi jeg efter 2,5 år stadig savner den gamle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part uden netværk
  • #3   15. jan 2017 Hvad med gode gammeldags sedler med afrivning med nr hængende i supermarkederne og andre steder? smiley

  • #4   15. jan 2017 Jeg overvejer også lidt at stemme dørklokker...

    Det kan være at jeg skal prøve på rideskolen. Jeg har lige skiftet hold, men jeg kan da høre ad. Jeg har det nok ikke helt godt socialt der.

    Jeg har overvejet den med sedlen i supermarkedet, men det er åbenbart noget der hører landet til. Jeg har intet lignende set efter jeg er flyttet til storbyen smiley


  • #5   15. jan 2017 Jeg har fået flere henvendelser på min annoce herinde, så måske du alligevel skal prøve at smide en op herinde smiley

  • #6   15. jan 2017 Men ja dørklokker er altså også en mulighed, sådan fik jeg min første part som jeg havde i 6 år smiley

  • #8   15. jan 2017 Første part her i DK var fordi min veninde der ikke havde noget med heste at gøre, kendte en der havde en hest. Vi tog på besøg derhen sammen og jeg begyndte at ride hesten. Efter et halvt år stoppet jeg da det ikke fungerede pga. At hun ikke ville sørge for at hesten havde det rigtige udstyr der ikke gav smerter. Og jeg fik tilbudt en anden hest igennem en kunde på arbejdet. Dette blev min lånehest som jeg skulle købe.Jeg red så denne plus flere af hendes heste i et års tid men stoppet da jeg mistede arbejde og ikke kunne købe hende, jeg var knust. Og hun blev solgt. Jeg fik så tilbud om en anden hest der havde været mishandlet.. Jeg tog imod tilbuddet og det viste sig at dette var min soulmate. Jeg fik hesten af ejeren efter en stund. Men før jeg fik ham overført til mig valgte hun at aflive ham uden at jeg fik sagt farvel og han blev aflivet uden nogle ved sin side.. Jeg var knust..og kommer aldrig over tabet af ham..
    Fik så tilbudt en anden lille pony. Stoppet efter kort tid da kemien ikke var der.. Prøvede en hest, men kemien var der heller ikke.. Så holdt jeg pause men kunne ikke dette ret længe og fik to halvparter. Disse havde jeg indtil jeg købte Tindur.
    Det bedste du kan gøre er at stemme dørklokker og være klar i talen ift. Hvilken rytter og hesteperson du er. smiley

    Mvh TT


  • #10   15. jan 2017 Jeg har det på samme måde, dog har jeg hesten, men mangler rytteren. Jeg kigger gerne på fB, herinde og heste-nettet. smiley

  • #11   15. jan 2017 Jeg har skrevet til dig på hestenettet. Min pony står i Viby (:

  • #12   15. jan 2017 Dørklokkerne må blive den sidste desperate mulighed smiley

    Jeg vil overveje en annonce herinde, det lyder som om at det kan give noget. Det forventede jeg faktisk ikke.

    Jeg vil helst ikke skrive her præcist hvor jeg er fra, for jeg vil ikke have tråden slettet på grund af annoncering. Det er ikke ment som en annonce (selvom jeg pludselig får en stak henvendelser...). Jeg søger kun tips og erfaringer. Men jeg kan da sige at jeg "desværre" har min gang i Århusområdet. Det hjælper ikke på priser for en hest.

    Charlotte&Kaja: Hvad ser du på, når du leder efter rytter? Hvad sorterer du fra på og hvad er vigtigt for dig?


  • #13   16. jan 2017 Hvad mener du med at du gerne vil hjælpe i stalden men hesten ikke må være afhæning af det?

  • #14   16. jan 2017 Jeg ser på alder og erfaring.
    samt fleksibelitet i forhold til dage man kan ride, at det ikke er kun en dag i ugen. At man vil betale og er villig til at ville hjælpe. smiley


  • #15   16. jan 2017 Kamma: At jeg gerne giver en hånd med ved mugning, indluk, og fodring. Jeg hjælper gerne med at muge i bund, kalke, ordne en bane, ordne hegn og lignende. Men hesten (eller ejer) må ikke "dø" af at det, hvis jeg ikke muger eller fodrer. Jeg har prøvet flere dage på mit arbejde, hvor jeg troede jeg ville være færdig til kl. 16, senest 17, men pludselig står vi med noget som ikke virker og som SKAL virke til dagen efter. Så har det højere prioritet end hesten. Eller vi kan få et akut job (heldags) ind 1-2 døgn før det starter, og så skal det ikke være sådan at hesten ikke bliver fodret, fordi jeg skal på det job med kort varsel.
    Så tit sker det heller ikke, men jeg vil ikke slås ihjel af ejer. Derfor må hesten ikke være afhængig af mig.

    Charlotte: Godt at vide. Tak smiley


  • #16   17. jan 2017 Hønen: på den måde. Var lidt nysgerrig efter hvordan den skulle forståes.
    Det burde da være til at finde en part for dig. Held og lykke med at finde parts hesten.


  • #17   24. jan 2017 Jeg har en hest, der mangler en part nær Århus. Der skal ikke fodres eller lukkes ind/ud, kun muges og gives hø smiley

    http://www.hestegalleri.dk/part-til-varmblod-2-3-gange-om-ugen---aarhus/id-1271648


Kommentér på:
Part uden netværk

Annonce