{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  islænder berideruddannelse
  • #1   16. jan 2017 Er det overhovedet noget der hedder Islænder Berider? Det har jeg aldrig hørt før. Hvis du snakker om den almindelig berideruddannelse så kan du læse alt du skal vide på DRF og der skal du nok ikke forvente at kunne bruge en islænder.

  • #2   16. jan 2017 Men jeg vil nok anbefale dig at tage på gymnasiet først. Hvis ikke du kan få arbejde eller noget efter endt uddannelse, har du ikke noget at falde tilbage på og så er det altså rart af have noget gymnasielt. Eller en anden form for uddannelse du kan falde tilbage på.

  • #3   16. jan 2017 Hvis det var almindelig berider hun mente så havde hun næppe skrevet islænder også smiley


    http://www.islandshest.dk/uddannelse/c-traener/


  • #4   16. jan 2017 Turbohesten - det kunne da godt ske at hun hentydede til at tage uddannelse på islænder, who knows. Jeg havde nok ikke spurgt hvis jeg var i tvivl.

  • #5   16. jan 2017 http://www.islandshest.dk/uddannelse/c-traener/

    Men det er ikke noget du skal have et gennemsnit til fra skolen. Så vidt jeg husker.

    Men du skal have taget nogle kurser for at kunne komme ind, og du skal havd erfaring med ungheste og tilridning..

    Basiskurset, som du skal have, har en minimums alder på 18 år.


  • #6   16. jan 2017 Turbohesten: nu hedder den ikke berideriddannelsen, men c-trænerudannelsen. Derfor er det nemt at misfortolke TS tråd..

    Derudover er der jo også stor forskel på tidsrammen af de to uddannelser såvidt jeg kan læse inde på den side I har linket til, hvor berideruddannelsen tager 6 år..

    Men TS fil vidst svaret på hendes spørgsmål. Håber du finder din drømmeuddannelse smiley


  • #8   16. jan 2017 det kan også tage landbrugsuddannelsen, og så tage noget af din praktik på island smiley

  • Hórsé L
    Hórsé L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   17. jan 2017 mange tak alle sammen smiley så vidt jeg forstod er der ikke som sådan en karakter i folkeskolen som man skal bruge, eller er det langt fra rigtigt?... og kan man måske tage nogen uger i Island i sommerferien, eftersom jeg stadig kun er 14 og går i folkeskolen lige endnu smiley

  • #10   17. jan 2017 For at du kan starte på uddannelsen på Holar skal du være fyldt 18 og du skal have taget HF eller STX og du skal kunne sproget. Karaktere er irrelevante men du skal bestå en rideprøve, og de har kun begrænset antal pladser.
    Herhjemme kan du blive c-træner, men du skal mere eller mindre uddanne dig selv, der er ingen skolegang der forbereder dig rigtigt til prøven. Du skal have flere kurser inden du kan overveje at blive c-træner, et af dem er basis kurset og der skal du være 18 år for at må deltage.

    Du kan søge sommerferie job på island, det gør man over diverse facebookgrupper eller Joras.dk. Et sted hvor man rider med turister er et godt sted at starte, da det ikke kræver så meget af dine rideegenskaber. Eller hvis du kun tager derop for at lære sproget, så kan du blive ung pige i huset, eller hjælpe med at passe får. Muligheder plejer der at være nok af, hvis man søger de rette steder smiley

    God fornøjelse med det.


Kommentér på:
islænder berideruddannelse

Annonce