{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Erfaring - Hævelse v. en selv {{forumTopicSubject}}

Aften HG smiley
Sagen er den jeg brækkede min ankel for 1,5 år siden, og min ankel hævede (som jo er meget normalt) men her 1,5 år senere hæver den altså stadig op, hvilket påvirker mig meget i forhold til sko osv.

Har snakket med lægen omkring det, som siger der ikke er så meget at gøre ved det.

Har I nogle råd/erfaringer?
Hvad ville I gøre i forhold til indkøb af læderridestøvler? - jeg vil rigtig gerne invistere i et par, men er i tvivl pga hævelse.

// Mathilde


Kommentarer på:  Erfaring - Hævelse v. en selv
  • #1   16. jan 2017 Jeg ville passe meget på ikke at overbelaste den! En forstuvet ankel er slem nok. Jeg forstuvede min i 2013 og kan stadig til tider mærke det. Jeg synes stigbøjler med bøjelige sider hjælper mig (når jeg så endelig har bøjler på smiley ). Min veninde forstuvede sin ankel for mange år siden og mærker det stadig. Det var faktisk hendes historie derfik mig til at tage min forstuvede ankel så seriøst som jeg burde. En brækket ankel ville jeg passe meget godt på, også 1,5 år efter smiley Jeg kan anbefale et godt støttebind også.

  • #2   16. jan 2017 Du kan få noget ganske udemærket støvler hos Hooks med elastik i skaftet(og lynlås)

    Er super glade for mine og kan nemt have en tyk sok på i, om vinteren. Uden at de bliver udviddet så de er løse om sommeren.

    Og prisen er heller så tosset. smiley

    https://www.hooks.dk/produktsida/laderstovler-arezzo-horseheadr/37305/32573/


  • #3   17. jan 2017 Jeg ville måske købe en støvle hvor du kan have et ankelbind eller kompressionssokker i.
    Spørg din læge om ikke du kan få henvisning til røngten og tjekke at der ikke er noget i vejen stadigvæk. Den hæver jo af en årsag smiley

    Forstuvede selv min fod for en 5-6 år siden. Den hæver dagligt op og jeg har dagligt smerter i ankelleddet.
    Jeg har været turen gennem med røngten og MR. Jeg har så knogleødem i foden (sandsynligvis omkring ankelen, men jeg ved det ikke) så der er vel ikke noget at sige til at lortet hæver. Tænker at knogleødemet måske kan genere det omkringliggende væv eller at der siver væske ud af knoglen. Ved ikke meget om det, udover at det er træls.
    Jeg prøver pt med at have neopren bind om foden i dagstimerne for at se om det tager hævelsen. Det er først når den hæver at jeg har ondt nemlig.

    God bedring med fussen!


  • #4   17. jan 2017 Jeg vil ikke selv mene jeg overbelaster den, da den stort set hæver dagligt uanset hvad jeg har lavet, og da jeg brækkede den, den sommer var jeg stort set kun til hest 2 gang i samarbejde med min fys (med forbehold når jeg fx skulle af osv)

    Men vil prøve at kontakte min læge igen, for at hører om der ikke er mulighed for videre undersøgelser.


  • #5   17. jan 2017 Jeg laver nu heller intet vildt eller voldsomt med min - men en morgen som den her hvor jeg har vandret lidt rundt ved hesten og fodret, så hæver den op. Det er røvirriterende.
    Synes helt sikkert du skal insistere på at få det undersøgt når den hæver ved dagligdags-brug.

    Eventuelt hvis det er muligt, så er svømning rigtig godt til at få sådan en skade bedret. smiley


Kommentér på:
Erfaring - Hævelse v. en selv

Annonce