{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Hjælp! Hvad ville du gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg har nu i 10 år, ønsket mig min egen hest!! Og jeg har kæmpet for at få lov! Nu har jeg muligheden og jeg skal op og se drømmehesten her snart - som jeg har kigget på i 2 år...

Men jeg er 14, og kan måske kun havde ham i 4 år, eller ihvertfald til jeg skal læse, da både økonomien og tiden spidser til... Så hvad skal jeg gøre? 4 år er også lang tid, og jeg vil hade mig selv for det hvis ikke jeg gør det, nu når jeg har muligheden...! Hvad ville i gøre? Det er mit største ønske!! Og jeg drømmer virkelig om det... men er det det vær?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Hvad ville du gøre?
  • #1   18. jan 2017 Jeg købte min første hest da jeg selv var 14, nu er jeg 20 og har hende stadig, selvom jeg læser, og bor ude. Tiden er da knap engang i mellem og penge har jeg da bestemt heller ikke mange af men hvis man virkelig vil, så kan det altså godt lade sig gøre smiley

  • #2   18. jan 2017 På de 4 år, vil du nå at knytte dig meget til hesten, og tænker lidt, at det muligvis kun er med til at gøre det sværere for en selv i sidste ende. (Altså at købe hesten nu).

    Jeg ville personligt selv have det svært ved at købe hest, hvis jeg på forhånd, vidste at jeg kun kunne have den på begrænset tid. Dette er selvfølgelig bare min mening, men kan sagtens følge dig, for 4 år er alligevel også lang tid, men det er intet i forhold til hestens levealder.

    Jeg er pt. 18 år, går på gymnasiet i 3.g og har arbejde, og dette kan sagtens lade sig gøre. Det handler om prioritering - men det kan være, at du tænker længere ude i fremtiden?


  • #3   18. jan 2017 Jeg købte også min pony da jeg var 14, og har ham stadig nu, selvom jeg fylder 22 om mindre end en uge smiley
    Har haft ham mens jeg har studeret både på gymnasiet, efterfølgende på grundforløbet på fotografuddannelsen, hvor jeg var udeboende, og nu hvor jeg har arbejde.
    Det har været en stor hjælp for mig at mine forældre har været villige til at hjælpe, når tiden var ekstra knap, og hjulpet lidt til økonomisk.
    Har aldrig fortrudt at jeg har beholdt min hest igennem alle årene. For mig er det mit pusterum at komme en tur i stalden, er en vigtig del af mit mentale helbred og med til at holde min stress nede smiley


  • #4   18. jan 2017 Mit opslag var selvfølgelig til, hvis du var sikker på, at du ikke skulle beholde hesten.

  • #5   18. jan 2017 Jeg vil mere end gerne beholde heste, men ved ikke om man kan det med uddannelse - min plan er dyrlæge. Også har jeg meget svært ved at tage en dag ad gangen...


  • #6   18. jan 2017 Hvis du allerede nu ved at du ikke kan beholde hesten, til når den tid kommer - så syntes jeg ikke at du skal købe. Efter mit hoved, så anskaffer man sig en hest for at beholde den. Der kan selvfølgelig ske noget i ens hverdag eller økonomi, der gør at man bliver nødsaget til at sælge, hvilket selvfølgelig er rigtig ærgerligt.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg måske overveje at finde en part i stedet, eller måske en lånehest, så er du ikke bundet helt på samme måde smiley


  • #7   18. jan 2017 Som Emma&Sif siger handler det om Prioritering smiley
    Det sværeste bliver nok økonomisk, når du begynder at studere videre efter gymnasiet - det er dyrt at have hest, især når man også skal betale sin egen husleje og er på SU - men det er ikke umuligt. Evt. kan du jo prøve at finde en part, når den tid kommer smiley

    Det med tiden er typisk lidt nemmere - tit er der nogen søde mennesker i stalden, der gerne hjælper med at passe hesten, hvis du har travlt med eksamner og opgaver, eller bliver syg. Evt. har du måske en heste interesseret veninde eller noget familie, der gerne vil give en hånd med også smiley


  • #8   18. jan 2017 Tingene kan nå at ændre sig mange gange. Der til kommer det også at man altså godt kan have hest og læse samtidig, men ja det kræver en del mere af en selv smiley

  • #9   18. jan 2017 Jeg synes du skal købe den hvis du falder for den. Det er nu du skal gøre det, tiden bliver ikke bedre når du først er færdig uddannet og har fast arbejde, måske en kæreste/mand og børn i sigte. Der er ingen skam i det. Du er altså kun 14, så slå kold vand i blodet og følg din drøm. Kan du ikke holde den under dit studie, så kan du enten sælge eller låne den ud - det er der ingen skam i.

  • #10   18. jan 2017 Jeg købte min første hest da jeg var 14. Ja det koster penge og det kræver tid. Men ikke noget man ikke kan klare. Jeg er selv 22 år i år. Har taget en HF er på pædagogseminariet nu. Bor i egen lejlighed og ville stadigvæk ikke undvære min hest.
    Men hvis du vitterligt ikke "kan" have den om 4 år så vil jeg mene din interesse ikke er stor nok og så syntes jeg lige så godt du kan droppe det nu som om 4 år smiley


  • #11   18. jan 2017 Der kan ske alverdens ting på 4 år og du skal da ikke lade dit liv styre af hvad der "måske" sker om 4 år så vil man jo aldrig kunne leve livet ? gøre de ting man drømmer om ?

    Så skulle man jo heller ikke købe eks pony som 11 årig fordi man så ikke har ret mange ponyår tilbage smiley

    Ej du se du bare at få købt en hest hvis det er det du drømmer om ? og mange gange så løser tingene sig så man får tingene til at hænge sammen alligevel hvis det er det man ønsker ?
    og hvorfor snyde sig selv for 4 dejlige og fantastiske år ?

    Alle hestepiger siger de køber eller har købt deres soulmade og ALDRIG vil sælge men fakta er at mange aldrig når at have dem i 4 år før den er skiftet ud med en ny soulmade.
    Så du skal ikke have dårlig samvittighed over at købe en hest du regner med måske skal sælges igen om 4 år måske den skal ? Måske den ikke skal ?

    Nyd dog livet som heste-ejer den tid du kan smiley


  • #12   18. jan 2017 "Den tid, der er gået godt, kommer ikke ond igen."

    Hellere have en masse gode oplevelser i nogle få år, og evt afsked derefter, end gå glip af det hele...

    Jeg har en trist aften.
    Vi har lige aflivet den ene kat efter få ugers hastig sygdom/svækkelse. Det gør da virkelig ondt i dag.
    Men taknemmeligheden for de gode stunder er langt, langt stærkere end sorgen.

    Go for it, girl!


  • #13   18. jan 2017 Køb den da, hvis det er dit ønske, drømmehesten osv. Man kan altid sælge igen. Hvis det er hvad du vil nu, then go for it!

  • #15   19. jan 2017 Lad være med at ta sorgerne på forskud. Det hele kan helt anderledes ud om 4 år end det gør idag. Nu er det nok meget urealistisk, men SU'en kan være blevet højere smiley
    Begynd at spar op nu til at ha penge til at beholde den ved at købe brugt udstyr. Skriv f.eks ned hvad du har købt, hvad du har givet og så nyprisen. Du vil blive overrasket over hvor meget der er at spare.
    Evt find en halvpart til den tid.
    Det kan være du har den billigt opstaldet men med de faciliteter der opfylder dine behov
    Der er masser af muligheder så køb din drømmehest og nyd hvert sekund med den.


Kommentér på:
Hjælp! Hvad ville du gøre?

Annonce