{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Aktiv spat. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min 7 årige haflinger har her i formiddags været på Højgård og det viste sig at han har spat. Den er desværre aktiv.

Det er helt nyt for mig med spat, og søger derfor alle råd, erfaringer osv. til at kunne gøre det bedste for min pony.

Han har fået sprøjtet noget ind mellem leddene (kan ikke huske hvad det hed) og skal have 3 ugers ro, og så skal vi derover igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktiv spat.
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   20. jan 2017 jeg syntes du skal forholde dig til dyrlægens udtalelser, og vurderinger.

    højgård er et af de bedste heste hospitaler i landet.

    de har taget røntgen billederne, og kender derfor også omfanget. billederne er alfa omega for en vurdering smiley


  • #3   21. jan 2017 Selvfølgelig følger jeg dyrlægens anvisning. Det var mere råd og erfaringer til at skulle ligge vores hverdag om. smiley bruger dem fast som dyrlæge.

  • #4   22. jan 2017 Jeg stod i samme situation for et år siden, hvor min fik konstateret spat. Sørg for at han er på mark så meget som muligt, og evt holde ham i gang med gåture. Jeg fik at vide den gang, at det bedste vi kan gøre er at have dem i bevægelse så meget som muligt, så de ikke bare står inde i boksen.

    Håber det bedste for dig og Bailey, og at der er gode nyheder når i skal på Højgaard igen..


  • #5   31. jan 2017 Maria - havde slet ikke set du havde skrevet. Bruger sjældnere og sjældnere hestegalleri.

    Problemet her er at den er aktiv, og derfor skal det holdes i ro. Han har fået sprøjtet binyrebarkhormon ind, som skulle kunne gå ind og sætte spatten i bero.

    Han går dog på mark mindst 7 timer hver dag (dog er den gjort betydeligt mindre, da han ikke må bevæge sig for meget. Derudover er han ude og gå ture ca. 3-4 gange ugentligt - og ellers går vi lidt på banen og i ridehallen.

    Det er godt nok hårdt at gå og vente, når ponyen trænger til at komme ud og løbe et maraton smiley


Kommentér på:
Aktiv spat.

Annonce