{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stivelse til mavesårs hest
  • #1   16. feb 2017 Hvad fodder er det?

    Hvis du klikker her skulle der gerne komme en pdf frem omkring mavesår - inklusiv hvordan du selv kan beregne hvor stor mængden af stivelse er i forhold til hesten smiley
    http://danskehestedyrlaeger.dk/Admin/Public/Download.aspx?file=Files%2FFiler%2FIntranet%2FNanna_Luthersson_-_Maves%C3%A5r-fodring_og_behandling_del_2.pdf


  • #2   16. feb 2017 Jeg ville finde noget med ca10% sammenlagt..
    min egen vallak jeg havde fodrede jeg med revital cubes fra eggersmann her skulle han kun have 700g om dagen for at være dækket helt ind, der var 10,3% stivelse/sukker i sammenlagt og han havde ingen problemer med at holde vægten på det trods han var svær at holde huld på..
    Og så fik han alt det hø han kunne spise overhovedet


  • #3   16. feb 2017 Det kommer ikke altid kun an på% af det men også hvor meget hesten skal have af fodret.

    Vis hesten kun skal have 500 gram med noget med 16 % stivelse VS 1,5 kg af noget andet på 10 % hvis du kan følge mig så er det med 16 % jo bedre og med mindre stivelse i


  • #4   16. feb 2017 Jeg har også lige haft en hest med mavesår, som blev behandlet af Nanna Luthersson. Hun er stadig med på sidelinjen, og vi er nu nået dertil, hvor jeg er begyndt at skifte fra Brogårdens Fase III (stivelse 16% og sukker 7,5%), som Nanna selv anbefalede til mig (daglig mængde på 2,7kg.), og nu over til Equsana Champ, hvor daglig mængde bliver 0,5-0,6kg. (stivelse 12% og sukker 5,8%). Jeg har stadigvæk ikke fundet helt ud af, hvorfor Nanna ikke anbefalede noget andet foder med mindre sukker og stivelse, men hun er jo en landets dygtigste, hvis ikke landets dygtigste, når det kommer til mavesår, så jeg fulgte hendes foderplan til punkt og prikke, og mavesårene var stort set helet efter 6 uger med medicin.
    Min hest synes dog ikke, at den store mængde krybbefoder var særlig fantastisk, og virker til at have meget mere lyst til sin mad, nu hvor mængden så småt trappes ned, i takt med at vi skifter over til Champ.
    Nanna har sagt maks. 15-16% stivelse og maks. 5-7% sukker. Men det handler selvfølgelig også om, hvor stor en mængde hesten skal have af foderet, og det er derfor, at jeg har valgt Champ. Mavesårs heste har også bedst af meget lidt krybbefoder. Hendes fremtidige foderplan ser sådan her ud:
    500gr. Equsana Champ (musli)
    900gr. Equsana Alfa Gold (lucerne)
    200gr. roepiller (blandet med 200gr. St. Hippolyt Glyx Mash, ellers vil hun ikke spise det)
    3dl. olie
    Og masser af wrap smiley
    Hvad er det for noget foder, du har fået anbefalet?


  • #5   17. feb 2017 Tusind tak for svarene. Hun for wrap adlibitum og så har jeg fået anbefalet en foderplan der hedder:
    1 kg Struktur E
    0,5 kg Performance fiber High Protein
    100-200 g Palatin høcobs
    Alle produkterne er fra Hippolyt
    smiley


  • #6   17. feb 2017 den foderplan bliver du rigtig glad for. jeg køre selv på Hippolyt da min også har mavesår og jeg oplever en massiv forandring hos min hest

  • #7   17. feb 2017 Uhh det lyder dejligt, er det samme foder eller ? smiley

  • #8   17. feb 2017 ja min får også struktur E dog uden de andre produkter men får så lucerne, LinOcrunch og Microvital kur lige nu ??

  • #9   17. feb 2017 Okay og jeg kan så fornemme at det ikke har været et problem for din hest med maden, selvom der er så meget stivelse i ? smiley

  • #10   17. feb 2017 nej nu er min en underudviklet 3 års og han får 600 gram og skal så sættes op til 800 gram..
    og han kommer ikke til at få mere da jeg supplere op med protein og fedt via det andet ??


Kommentér på:
Stivelse til mavesårs hest

Annonce