{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Problem under kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har lidt af et problem med den yngste af mine ponyer - han kan desværre ikke køre i trailer. Sidst han var ude på tur var for et år siden, men da vi siden hen har prøvet, er han gået i panik så snart vi er begyndt at køre. Vi mistænker han er væltet den ene gang vi sidst har været ude og køre, og at han nu er rigtig bange for det.

Vi kører uden skillevæg og med ham og hans mor samtidig(begge miniature). Hans reaktion på kørsel er at han vælter ned "på siden" og "galoperer" med benene, hvor han er helt stiv i blikket og slet ikke sig selv smiley Vi har ikke prøvet på at køre siden.

Hvordan løser jeg det problem? Jeg ved ikke hvordan jeg skal vise ham at det ikke er farligt og det hele nok skal gå - han har ingen problemer med at gå op i traileren osv, der er han helt som han plejer.

Han er 3 år og været vant til trailer hele sit liv.

Nogen der har prøvet noget lignende eller ved hvad jeg skal gøre?? Tusind tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem under kørsel
  • #1   17. feb 2017 Jeg ville starte helt fra bunde med trailertræning. Og ikke køre længere ture, før han er tryg ved at køre generelt. Om han så er tryg ved at køre én meter første dag, så er det sådan fremgangsmåden er. Om du vil belønne ham med foder eller bare vil vænne ham til det sådan - er selvfølgelig op til dig smiley

  • #2   17. feb 2017 Okay så du tænker vi skal prøve os frem? Når han får de der "anfald" er han først normal igen når man nærmest har løftet ham ud af traileren - ville du så prøve igen herefter og først slutte af når der er sket forbedring eller hvordan? Jeg er nemlig også lidt bange for han ødelægger sine ben og trailerens væg.. Da vi opdagede problemet skete det allerede da vi startede bilen og skulle trille ud af indkørslen smiley

    Jeg er også lidt i tvivl om jeg skal lade vores anden pony være derinde eller han skal være alene.


  • #3   17. feb 2017 Jeg ville gøre det samme som Lea foreslår. Nu ved jeg ikke hvornår ponyen gør hvad du beskriver. Men evt have den oppe i traileren og når den er tryg ved det så starte motor på bil og evt køre en meter eller to, hvis det går fint får den massere rod og slut for den dag. så m´kan man jo skubbe grænsen mere og mere og gerne til sidst på en pony der er tryg ved kørsel igen smiley

  • #4   17. feb 2017 Du skal stoppe så snart han udviser den adfærd du ønsker, og rose ham! Evt fodre ham efterfølgende. (Det ville jeg fx gøre)
    Så på en måde ja, prøve dig frem, og ikke presse ham for meget. Babyskridt. Virkelig helt fra bunden. Forestil dig at den først skal lære det. Og når I prøver at køre, så vær oppe ved ham, så du kan rose ham så snart han viser den adfærd du ønsker. Evt have personen der kører i telefon og så headset i, så du kan sige med det samme når I har kørt nok. smiley


  • #5   18. feb 2017 Tak! Vi gør et forsøg allerede i dag!

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #6   18. feb 2017 En god ting som jeg har lært fra dyrlægen der kører meget med hendes travere i trailer er stop en god klump vat i -'ørerne ofte hidser de sig op pga deres egen larm, har skrevet rådet til flere herinde som har haft samme problem og det har virket hos de fleste.

    Min har gjort præcis det samme og altid kørt på fuld plads men efter vi blev kørt til indlæggelse af min dyrlæge og gjorde som her beskrevet stod den så stille på enkelt plads at vi var i tvivl om den stadig var med, det lærte den som 20 årig smiley


Kommentér på:
Problem under kørsel

Annonce