{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Dyrlæge siger én ting, men senere noget andet {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil lige høre, om jeg er den eneste, der har oplevet det? Jeg er mildest talt chokeret, men jeg har aldrig haft en hest til handelsundersøgelse, hvor den så ikke er gået igennem, så jeg ved ikke om det bare er sådan man gør?

Min hest skulle til handelsundersøgelse inkl. røntgen i fredags, den kliniske undersøgelse er han fløjet igennem flere gange i 2016, og gjorde det selvfølgelig også her. Hvorefter billederne skal tages.
De bliver selvfølgelig taget uden problemer, men der findes tætsiddende torntappe. Hvilket i sig selv overrasker mig lidt, når nu hesten er 10, og brugt så meget som han er.
Nå.. Her fortæller dyrlægen, at så længe forsikringen (købers) vil tage imod ham, så vil han gerne lade ham gå igennem med det, og at han ligeledes forventer, at forsikringen ikke siger noget til det og uden problemer vil tage ham ind.
Han siger, som jeg tænkte, det højst sandsynligt ikke vil få betydning for ham, fordi han er så "gammel" og har vist sig.
Køber og jeg bliver enige om at hesten kommer med hjem, og hun tænker + kontakter forsikring for at se om de vil tage ham.

Lørdag morgen bliver jeg så ringet op. Dyrlæge har haft ringet til hende fredag aften og fortalt, chancen for hesten senere får gener af torntappene er voldsom stor, og den derefter vil skulle opereres eller aflives. Samtidig får jeg at vide, han har sagt: "Forsikringen vil absolut IKKE tage en hest med sådanne billeder"
Han fortalte køber, at han ikke ville sige dette, mens jeg (ejer) stod i nærheden, for ikke at gøre nogen kede af det.

Kan man som dyrlæge tillade sig at dreje sandheden så meget, bare fordi dyrlægen er købers og ikke ejers?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge siger én ting, men senere noget andet
  • #1   20. feb 2017 Nej, det vil jeg absolut ikke mene man kan tillade sig som dyrlæge! Du har vel også en interesse i at hesten har de bedst mulige vilkår, så du skal da også vide hvis der er risiko for noget.

  • #2   20. feb 2017 Skal lige være sikker på jeg forstår det rigtigt at samme dyrlæge har sagt både:
    - At hesten ikke ville få gener og regner med forsikringen gerne vil tage ham
    - At hesten formentlig vil få store gener og at man ikke skal regne med forsikringen vil tage ham

    ??


  • #3   20. feb 2017 Ja, Sabrine. Det er selv samme dyrlæge.

    Men det første sagde han, da alle stod omkring og lyttede, mens det andet kun var til køber over telefon om aftenen.


  • #4   20. feb 2017 Derudover så vil jeg være virkelig imponeret hvis nogle forsikringer ville tage sådan en hest uden forbehold for anmærkningerne.

    Har aldrig hørt om nogle som har kunnet forsikre en hest hvor de har set bort fra røntgenanmærkningen, der har altid været forbehold for det som var fundet på billederne.


  • #5   20. feb 2017 Det var også min tanke i første omgang, men han var jo ret overbevist om, at forsikringen nok skulle tage ham uden forbehold, og hvis med, så maks. et forbehold for han holder 6 måneder frem..

  • #6   20. feb 2017 Synes ikke det er i orden dyrlægen ikke fortæller sandheden når man står der med hesten. Det super dårlig service for både køber og sælger, køber når at få sat en masse i værk og for så pludselig noget andet at vide. Desuden synes jeg det skaber tvivl om hvor god dyrlægen egentlig er til at vurdere anmærkningernes betydning.

    Desuden så kan dyrlægen ikke "lade" en hest gå igennem med anmærkninger, det skal altid noteres ellers er undersøgelsen fejlagtig, ligegyldigt om anmærkningen vurderes til at have betydning eller ej.



    Bestemt ikke en dyrlæge jeg ville anvende, de skal altså turde at sige tingene som det er. Som sælger ville jeg få en anden dyrlæge til at vurdere billederne, så du ved hvad det er du har mellem hænderne.


  • #7   20. feb 2017 Jeg ville få en anden dyrlæges vurdering af billederne.


    Din dyrlæge kunne godt have sagt "jeg er ked af det, men med så tætsiddende torntappe, tror jeg ikke forsikringen vil tage den" uden at det er noget der gør dig ked af det. Selfølgelig vil man altid gerne have gode nyheder, men du ved jo godt at der er en reel risiko for at der er noget at komme efter... Synes det virker meget, meget mærkeligt.


  • #8   20. feb 2017 Så snart billederne bliver tilsendt, ryger de også direkte videre til egen dyrlæge.
    Jeg stoler ikke på, den anden dyrlæge har fortalt sandheden, så jeg skal være 100% på hvad der sker i skelettet af min hest.


  • #9   20. feb 2017 Jeg blev jo heller ikke ked af, da han fortalte, at de var der, så hvorfor ikke bare være ærlig? - Vi blev da alle ærgerlige, men hvem gør ikke det, når en næsten solgt hest, ikke er solgt alligevel pga. det? smiley

    Man går jo heller ikke til en læge med en sygdom, hvor lægen så siger det ikke er slemt, bare for ikke at såre nogen...


  • #10   20. feb 2017 Lyder som en god ide. Den dyrlæge lyder ikke til at have super meget styr på sine ting. Og der er verdens til forskel hvor mange anmærkninger der er og hvordan de ser ud. Anmærkninger i ryggen kan være så mange forskellige ting og deres påvirkning kommer så meget an på den enkelte hest.

  • #11   20. feb 2017 Præcis, det er også hvad jeg har fået at vide.

    Hvis min egen dyrlæge kommer frem til et helt andet resultat, fortæller jeg det bestemt også videre til køberen, så hun kan tage stilling til, om hun skal have ny dyrlæge eller ej.


  • #12   20. feb 2017 Jeg synes det lyder fornuftigt hvis både køber og dig får en uvildig til at vurdere billederne. Får i begge to samme vurdering ved 2 andre dyrlæger ville jeg til enhver tid tage deres ord højest.

    Og af ren nysgerrighed, har du så ikke lyst til at dele billederne når du får dem? Jeg starter på uddannelse som fysiurgisk hesteterapeut til efteråret og synes det kunne være vildt spændende at se hvordan sådan nogle røngtenbilleder til handelsundersøgelse ser ud smiley


  • #13   20. feb 2017 Møffe: Lyder som et godt valg, især hvis du skal sælge hesten til en anden. Så ved du præcis hvad det er og ingen grund til at spille tid og energi på købere som ikke kan acceptere det. Desværre kan det også betyde lidt for prisen, da hesten nu ikke kan forsikres uden anmærkninger nu hvor de først er opdaget. Dog sikrer det dig bedre som sælger at en køber ikke kan komme tilbage efter et år og have opdaget det og forlangt salget omvendt.


    Rynkedellen: Jeg har vidst også nogle liggende af overlinjerøntgen(samme som laves ved handelsundersøgelser af ryggen) hvor der er 6 anmærkninger, hvis det er? smiley


  • #14   20. feb 2017 Gerne Sabrine, gerne. Jeg er en nysgerrig sjæl og jo mere viden jeg kan rage til mig, jo gladere er jeg smiley

  • #15   20. feb 2017 præcis, han er til salg endnu, så det vil være godt at have den anden vurdering også smiley

    rynke: jeg vil gerne sende dem til dig, når jeg får dem smiley


  • #16   20. feb 2017 Prøver at finde dem frem smiley Har også målene på anmærkningerne, så dem kan jeg lige smide det så der lidt sammenligneligt med hvordan det burde se ud smiley

    Send din mail så får jeg det smidt afsted når jeg finder dem smiley


  • #17   20. feb 2017 Har du forsøgt at ringe til den dyrlæge der lavede undersøgelsen og få bekræftet at han rent faktisk har sagt det der til køber? Jeg tænker bare at måske du ikke kender køber så godt? Og ikke kan vide om det er et forsøg på at manipulere prisen på hesten ned? Bare en tanke, der findes desværre brådne kar i hesteverdenen. Og ellers synes jeg godt nok også det er under alt kritik at dyrelægen ikke siger sandheden når i står der, har i ikke fået papirer på undersøgelsen ? For der burde der stå hvilken røgtenkategori hesten er i, og det er jo den sort på Hvidt man ville forholde sig til i retten og det er også den man sender ind til sit forsikringsselskab.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   20. feb 2017 jeg ved ikke hvorfor, men jeg tænker straks en køber som har trukket i land, men ikke tør at sig det, og derved opfinder en lille fin løgn??

    den historie er så langt ude, at jeg virkelig ikke kunne forestille mig at der var hold i den.


    men er historien sand, så ville jeg give dyrlægen en fin reprimande, om hvor uacceptabelt det er, at han lyver over for dig som kunde, for at "skåne" dig, også selvom at det er i dennes bedste mening.


  • #19   20. feb 2017 Sådan som køber blev ked af det, og var villig til at købe ham inden, såfremt han gik igennem, så han ikke skulle med hjem. så tænker jeg ikke, det er fordi hun har trukket i land.
    Tænker heller ikke, det er for at presse prisen, for hun ville slet ikke have ham nu.

    Men nej, jeg kan selvfølgelig ikke vide, om han faktisk har sagt det, eller om hun bare siger det, for at gøre en fjer til fem høns, det ser jeg forhåbentlig, når han sender undersøgelsespapirene i aften.
    så pt, har jeg heller ikke dem at forholde mig til. Derfor kan jeg og så kun sige, hvad jeg har fået at vide smiley


  • #20   20. feb 2017 Kunne det ikke være en mulighed, at dyrlægen har forhørt sig hos kollegaer, som har haft en anden holdning til billederne?

    Kan ikke helt se ideen i at sige god for hesten den ene dag, og så derefter sige det stik modsatte. smiley


  • #21   20. feb 2017 jo det kunne godt være en mulighed, men burde han så ikke også give mig besked om det? nu er det jo mig, der betaler for det hele, så burde jeg jo også få alt at vide, og ikke gennem køberen.

    Ligesom han sendte fakturaen i dag på det, hvilket i sig selv er fint, hvis jeg altså havde fået, hvad jeg skal betale for..
    Jeg har hverken fået billederne eller undersøgelsen på skrift, og han nævnte det ikke i mailen, før jeg skrev tilbage og sagde, jeg ville have det.


  • #22   20. feb 2017 Ja, det er så lidt mærkeligt..
    Kan du ikke bare bede om en forklaring på det, hvis du ikke allerede har gjort det? smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #23   20. feb 2017 arg, så du har benyttet købers dyrlæge?

  • #24   20. feb 2017 Jeg vil først se, hvad han skriver på undersøgelsen, og så kan jeg tage en dialog efter det. smiley

  • #25   20. feb 2017 AMT: ikke som sådan, og så alligevel.. aftalen var, går han igennem, betaler køber og køber hesten, men gør han ikke betaler sælger.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   20. feb 2017 hvilken dyrlæge har i så benyttet? en helt 3. som hverken har relation til dig eller køber? smiley

    dyrlægen har tavshedspligt, og må derfor ikke gå videre med resultater mm. til andre end dig, som ejer.

    at han så vælger at kontakte en evt. køber en fredag aften lyder for mig helt hen i vejret :s


  • #27   20. feb 2017 Det var en dyrlæge, som køber ønskede skulle være dyrlæge for hesten, såfremt hun købte ham. Så valget af dyrlæge var købers.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #28   20. feb 2017 Møffe: okay, så har du muligvis svaret på den situation som du står i nu. smiley

    jeg kunne heller ikke forestille mig at et forsikringsselskab vil godkende en hest med røntgenforandringer i ryggen, det har jeg ihvertfald aldrig hørt om.

    jeg tror desværre at dyrlægen har været ærlig overfor køber - måske lidt for ærlig, også været sød og rar over for dig. det hører man desværre ofte. Køber vil have sin dyrlæge til at tjekke hesten - dette ender oftes i at det bliver til købers fordel, bid time.


  • #29   20. feb 2017 Jeg tænker også, det er dét, der er sket her, men det havde jeg aldrig forstillet mig, man som fag mand kunne finde på. Og slet ikke, når det nu er mig, der betaler, så er det vel faktisk "min" dyrlæge, og ikke købers.

    Jeg troede altid en dyrlæge skulle være 100% ærlig, ligegyldigt hvem de "tilhørte".


  • #30   20. feb 2017 Det var da noget mærkelig noget at gøre som dyrlæge, mildest talt at "pakke sandheden ind i vat".. Hold nu op hvor var jeg blevet stjernetosset.. Som dyrlæge burde man sige sandheden, og tingene som de var. Det svare jo til at sige til en hest der er alvorligt syg, at den sagtens klare sig, men i virkeligheden burde den aflives. Synes godt nok det er for dårligt af den dyrlæge...
    God ide at få egen dyrlæge til at se på billederne, for dét der, synes jeg simpelthen er for uprofessionelt og useriøst. smiley

    Er ked af det på dine vegne Møffe, vi fulgte jo med i din anden tråd smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #31   20. feb 2017 Møffe: sådan burde det også være. men desværre har alle dyrlæger ikke rent mel i posen når det kommer til netop dette.

    har du været inde og google lidt om dyrlægen? måske kommer der noget frem?


  • #32   20. feb 2017 Bare rolig Lea, jeg er også fuldstændig tosset. Hvis undersøgelsen ikke siger præcis, hvad han sagde til os alle, så kan jeg love for, han får den vildeste skideballe smiley
    men tak, håber han kan sælges på trods alligevel smiley

    AMT: jeg har ikke rigtig kunne finde noget, han har jordens mest almindelige navn, og deres hjemmeside virker ikke.


  • #33   20. feb 2017 Haha, godt, så er jeg rolig!
    Du må gerne opdatere mig igen, med hvordan det hele forløber sig. Som om det ikke er træls nok at hesten ikke gik igennem, men at dyrlægen så også er "sær", det gør det da ikke bedre.. smiley


  • #34   20. feb 2017 Jeg skriver nok herinde, når min egen dyrlæge er kommet med hendes vurdering, og når jeg får vurderingen fra den sære dyrlæge - som skulle komme i aften.. men om den gør, ved jeg ikke helt.. Der bliver dog ikke betalt, før billederne og vurderingen er kommet.

  • #35   20. feb 2017 God ide, rigtig god ide!
    Jeg følger med, og krydser fingre for det bedst mulige udfald for dig. smiley


  • #36   20. feb 2017 Dyrlægen har ikke noget at vinde på at "blande" sig i salget. De skal lave sundhedsundersøgelsen og vurdere om hesten kan bruges til det ønskede formål. Hvis der virkelig var problemer med dyret, hvorfor skulle vedkommende så ikke have lyst til at være ærgerlig overfor sælger? Jeg tror ikke dyrlægen har sagt noget du ikke har hørt, jeg skulle høre det fra dyrlægens egen mund hvis jeg skulle tro på det..

  • #38   24. feb 2017 FEEDBACK:
    Så fik jeg svar fra min dyrlæge.
    Det vil ikke få betydning for ham, så længe sadlen passer og han rides op i ryggen (som ved alle andre heste også).
    Så forhåbentlig bliver salget lidt lettere nu. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #39   24. feb 2017 møffe: dejligt!

    hvad endte det ud i med den dyrlæge der i første omgang vurderede røntgen billederne? smiley


  • #40   24. feb 2017 Ikke rigtig så meget, jeg sendte ham en mail om, hvad min dyrlæge har sagt, og at jeg synes, jeg har fået to forskellige svar fra ham.
    Men den er sendt i dag ??


Kommentér på:
Dyrlæge siger én ting, men senere noget andet

Annonce