{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

solgt min hest {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står med et problem som jeg godt vil hør om der var nogen kloge person her inde smiley

min hest blev hentet d 16/2/17 jeg fik 10,000 kontant og hun vil så sende de sidste penge samme dag. som jeg har beskeder på hun har gjort. hun har så i går efter valgt at trekke de sidste penge tilbage smiley jeg står nu og er blevet røvrandt. hvad kan jeg gør?

jeg vil selv mene at jeg må hente min hest der hun ikke har overholdt vores beskeder. jeg har det hele på sms og billeder.

skal jeg ringe til politiet eller hvad skal jeg gør... håber er nogen der kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  solgt min hest
  • #1   20. feb 2017 Har i skrevet købekontrakt ?

  • #2   20. feb 2017 nej men alt over sms'er

  • #3   20. feb 2017 Hvad skal politiet lige gøre? Hestene er jo ikke stjålet.

    Jeg forstår dog ikke hvordan hun kan trække pengene tilbage, er det ikke normalt kun hvis der betales med dankort? Ellers er enhver handel da farlig nu om stunder.

    Nå, men der må vel være tale om en betalingsaftale der ikke er overholdt, og det kan man så tage en tur gennem retten -jeg går ikke ud fra, at der er tale om over 50.000 (?) og i så fald kan det formentligt køres som småsag (det er billigere og kræver ikke advokater mm. indblandet).

    Nej, du må ikke hente hesten -at man har ladet køber betale senere (også selvom det er samme dag), betyder blot at der er tale om kreditkøb... Hesten er stadig købt, selvom den ikke er færdigbetalt, og den tilhører således køber. Du kan komme efter pengene, ikke efter hesten (medmindre self køber går med til at lade handlen gå retur)


  • #4   20. feb 2017 Har du dokumentation for at pengene er trukket tilbage? I så fald gem, det (og alt andet du har på skrift angående betalingsaftale og pris)

  • #5   20. feb 2017 Prøv at ring til en advokat, måske han/hun kan fortælle dig præcis hvad du skal gøre. Men hvis der ikke er købekontrakt og du ikke har underskrevet og overgivet ejercertifikat så er der vel ikke dokumentation for at handlen er gennemført, og du kan måske hente din hest og returnere de penge du har fået for den.

  • #7   20. feb 2017 han har alt men hun kan ikke få ham over i hendes navn der min mor ikke har underskrevet den smiley der med han min hest i nu.


  • #8   20. feb 2017 Jeg har aldrig hørt om man kan trække penge tilbage

    Ellers skal Det skal være med samtykke fra dig af ellers kan de ikke tilbage trække dem

    Lyder virkelig mærkeligt

    Så lad os nu sige det er tilbage ført som jeg ikke tror på de kan så ville jeg nok lige snakke med din bank rådgiver om hvad der lige forgår


    Ærligt kunne måske tænke mig at se dokumentation på det


  • #10   20. feb 2017 6,000 kr


  • #11   20. feb 2017 vil heller ikke mene at hun kan trække dem tilbage

  • #12   20. feb 2017 I må du kunne se på netbank om pengene er gået ind på jeres konto? Og så må i ringe til banken og høre om hvordan det forholder sig i forhold til om pengene overhovedet kan trækkes tilbage, for det tror jeg ikke man bare lige kan. Hvis der intet er på skrift ang. Købekontrakt og ejersatifikat, så er det en dårlig sag for køber, for han kan ikke bevise at han har købt og betalt hesten. Jeg ville kontakte seges og få dem til at udstede nyt pas og ejersatifikat, og så ville jeg forsøge at hente hesten, hvis han ikke betaler de sidste penge. Og hvad er hans begrundelse for ikke at ville betale de sidste penge/trække pengene tilbage?

  • #13   20. feb 2017 det er at jeg har skrevet han CA er 170 der jeg selv for 2 år siden målt ham til CA 167 der med vil jeg tror han vil være CA 170. hun mener at hun har målt ham til 160 som ikke kan passe. jeg tilbyder at købe ham tilbage. men så begynder hun med at jeg skal betale for at hun har givet ham 4 sko på (som han ikke skal gå med der han har så stærke hove) så har kun givet ham 2 vac som han eller ikke skulle have. det vil hun have jeg skulle betale. jeg mener at hun kunne have målt hesten den dag hun hentet som jeg aldrig har sagt nej til hun må. hun kunne have målt ham enden hun fik dyrlæge ud og smed. der med vil jeg mene at det er hendes egen regning, på ikke noget tidespurgt har jeg sagt nej til at købe ham tilbage. jeg vil bare ikke betale for noget hun selv har valgt at give hesten smiley

  • #14   20. feb 2017 Så længe du står som ejer af hesten har du ansvar for hestens ve og vel, herunder de udgifter dette måtte medføre, men såfremt der ikke ligger en skriftlig aftale om at hun skulle ligge ud for disse udgifter for dig, så kan hun ikke forlange at du betaler de udgifter hun har haft på hesten. Ligeledes er det hende altså køber der har undersøgelses pligt, det betyder at hun har ansvar for at undersøge hesten for fejl og mangler inden køb, ellers er den købt som beset. Dvs. At har hun ikke valgt at få undersøgt diverse forhold med handelsundersøgelse osv, så kan hun ikke bevise at disse ting var et problem før købstidspunktet. At hun ikke mener at du har oplyst den rigtige højde er jo absurd, det burde stå i passet? Og kan man ikke se forskel på en hest på 160 og 170 så skal man da få en kompetent person til at måle, ellers må det da også gå under at hesten er solgt som beset.

  • #15   20. feb 2017 En anden gang vil jeg anbefale jer at have styr på en købekontrakt og ejer certifikat inden i sender hesten afsted, så har i jeres på det rene, og sørg for at få pengene inden hesten forlader jeres matrikel, så er i sikre på at i får jeres penge og at handlen er korrekt gennemført, så den nye ejer ikke bare kan skifte mening og begynde at opkræve jer penge for dit og dat.

  • #17   20. feb 2017 Jeg ville forhøre mig med en advokat der har styr på hestesager....

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   20. feb 2017 det eneste du kan gøre, er at kontakte en advokat, og se om der er mulighed for at kører en sag.

    du kan og må ikke bare heste hesten, heller ikke selvom at hun mangler x-antal kroner at betale.


  • #20   20. feb 2017 okay. ringe til en advokat i morgen og så til politi bare for en sikkerhedes skyld

  • #22   20. feb 2017 hun har vis hvad jeg kan forstå givet ham 2 på samme gang

  • #25   21. feb 2017 så på 5 dage har hun smidt sko på OG givet hele 2vacciner? det lyder meget speget af køber. få ham hjem igen smiley

  • #26   23. feb 2017 Man kan altså ikke reklamere fejl, som burde være opdaget ved besigtigelse af varen -så at højden ikke stemmer, er ikke en fejl der kan reklameres over og udløser dermed heller ikke et afslag i pris.

    Men jeg mangler altså stadig svar på: Har du dokumentation for de penge der er trukket tilbage? Jeg er aldrig stødt på, at man kan trække penge tilbage, når først de er overført -dette er mig bekendt kun muligt, såfremt man betaler med kreditkort (og går ikke ud fra, du render rundt med en dankortterminal i baglommen smiley )

    Og så er det altså ikke korrekt at ejerskabet ikke er overdraget, når bare man beholder passet.
    Ejerskabet overdrages i det sekund man overlader hesten til køber og de kører afsted med den.
    Køber man et fjernsyn på afbetaling i Bilka, tilhører det jo heller ikke Bilka indtil det er afbetalt. Det er dit fra dag 1 og betaler du ikke, må de ikke bare hente det, det ville være tyveri. De må altså inddrive pengene ad rettens vej (eller ad rettens vej gøre udlæg i dine ting, herunder TV'et). Reglerne for salg af heste er de samme som for salg af et tv eller en bil.

    Og så SKAL passet i øvrigt følge hesten, så det er slet ikke tilladt at beholde det


  • #27   23. feb 2017 Det der lyder meget lumsk. jeg håber i får det ordnet og jeg håber sgu for hestens skyld du trækker købet tilbage for det da synd hvis hesten skal stå hos sådan en høne der ude på at presse ham ned i pris bare fordi hun ikke var opmærksom.. HVIS det altså passer hvad du skriver, der er jo vel altid sider af en historie, din, den andens og sandheden smiley

Kommentér på:
solgt min hest

Annonce