{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Hvad træner i på, lige nu? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, en lille hygge runde smiley
Der er forår i luften og nu kan vi der har haft en stille vinter, så småt begynde at komme igang med træning igen.
Hvad har i af udfordringer med jeres heste lige nu og hvad træner i på?

billede af min ene hest, som er rytter vandt og nu skal lære at være ridehest smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad træner i på, lige nu?
  • #1   20. feb 2017 Ikke min egen hest, men en part. - Som jeg har alle ugens dage hvis jeg lyster smiley

    Vi træner mest balance. Og så er vi gået i gang med lidt spring. (Både på banen, men også terræn) Hvilket hun viser STOR interesse for smiley
    Nu når frosten er på vej væk, er planen at vi skal have lavet noget konditionstræning.



    profilbillede
  • #2   20. feb 2017 Vi skal igang med træning helt generelt. Der skal nogle uvaner ud og nogle gode vaner ind, og så skal der bygges muskler på til det gør helt ondt. Vi skal også have trænet det "farlige" sted i skoven til det er det gode sted.. Jah, så det hedder nok en masse dressur, skovture og pilates for vores vedkommende. smiley

    profilbillede
  • #3   20. feb 2017 Vi øver os i at være ridehest! Kom på ryggen af hende juli sidste år, og har så bare taget det heeeeelt stille og roligt. Vi kan skridte, og trave lidt, uden at være for sur. Vi er lige startet på undervisning, så det er super rart :D.

    Hun bliver redet bidløst, og pt også uden sadel, i går havde hun dog både bid og sadel på da vi skulle "shines lidt op" og vise to nye underlag frem. Håber på en gang at kunne starte stævner, og siden det endnu ikke er sikkert om der bliver godkendt bidløst, bliver hun vænnet til biddet. Hun er forholdsvis ligeglad med det, såh :p.


    profilbillede
  • #4   20. feb 2017 Jeg træner masser af Galop på venstre volte, da det er hendes dårlige side smiley

  • #5   20. feb 2017 Vi træner Tölt rigtig meget og jordarbejde smiley

  • #6   20. feb 2017 Lækkert billede! smiley

    Med pony fokuserer vi mest på at han bare går afslappet, og er herefter begyndt på samling. Især i galoppen som han hellere end gerne tilbyder smiley

    Og med min araber fokuserer vi mest på bare at nyde hinandens selskab, uden nogle restriktioner. Jeg har fået telepati til ham, og det har givet mig svar på en masse, så nu er vi i fuld gang med at træne! smiley Et af mine mål er at kunne galoppere på ham i skoven, eller bare "ude", uden udstyr!


  • #7   20. feb 2017 Efter et længevarende sygdomsforløb er min babyhest (4,5 år) endelig i gang igen. Vi er gået i gang med at tilkøre og så småt begyndt at snuse lidt til dressuren. Målet er 5 års championat til sommer. smiley
    Men lige for tiden hygger vi bare og nyder at gå til ridning - og kørsel.


    profilbillede
  • #8   20. feb 2017 Pt. kun bøje-/stræk-/bom øvelser, fordi kræet har været halt og lige skal igang igen smiley

  • #9   20. feb 2017 Hos os har træningen bæsten stået stille siden august. Jeg flyttede nemlig til Fyn, mens kræet stadig stod i Sønderjylland. Derfor så jeg hende ikke så ofte, og trænede hende endnu sjældnere.
    I januar blev hun flyttet til Odense også. Men hun har ingen muskler, og nu kæmper vi også med "separationsangst". Hun vil bare hjem, når vi rider tur, så jeg kan kun ride tur, hvis jeg har nogen med til fods, eller en anden hest.

    Så vi skal til at opbygge hele tilliden til hinanden igen, samtidig med at hun skal sætte muskler og blive tryg ved sit nye hjem. Det er lidt øv, specielt fordi vi var kommet rigtig langt det gamle sted, og hun var blevet rigtig dygtig og krævede mininale signaler. smiley


  • #11   20. feb 2017 vi træner lige pt. bæring og ro specielt i trav med min part Stari. oven i det træner vi balance med mig da jeg er liiiidt ude af form efter 2 uger hvor jeg ikke har været i sadlen smiley

    på min efterskole skal vi igang med stævne træning. der vil der med den hest jeg rider på (Freyfaxi) blive lagt vægt på fart og løshed.

    men med hjælp fra mine undervisere der begge er B-instruktører håber vi at kunne blive super seje inden sommeren hvor jeg først tager til Rømø som guide (hvilket jeg også var sidste sommer) og derefter til Island smiley

    her er et billede af min skønne part igennem snart 3 år. Stari smiley


    profilbillede
  • #12   20. feb 2017 I ferien har jeg især givet Goldens foldkammerat Rustam lidt extra opmærkomhed smiley
    Han trænger virkeligt til at blive arbejdet med, men er en yderst svær hest. Hans energiniveau er enten på 0 eller 100 - og er derfor altid i et stadie mellem at være uvillig til at lære/arbejde/træne eller totalt i panik, fordi han har en slem seperationsangst. Så tænker lidt at vi skal øve med at være alene i stalden, med små skridt ad gangen.
    Desuden har han noget med hovedet, som ingen helt kan finde ud af. Han gaber/viser tænder/ruller tunge helt vildt, især når der kommer pres på næseryggen - uanset om føreren påfører det eller om han står bundet og selv gør det. Når han bliver lidt mere arbejdsvillig, kunne det være spændende at træne uden hovedtøj og se hvordan det går!


    profilbillede
  • #13   20. feb 2017
    Travers, travers, travers.
    Samt versader.

    Men da jeg ikke har nogen underviser eller nogen der rider over det niveau jeg selv rider og dermed kender øvelserne, er det lidt svært - men vi prøver :o)


  • #14   20. feb 2017 Lige nu skal jeg bare have lidt kondi i min hoppe igen, efter en periode på 3 mdr hvor hun enten har været halt eller stået på bagben hele tiden - tjekkede hende fra hende til anden og vi kunne ikke finde noget, på nogen af delene... så har nu sat hende igang igen, stille og roligt, tager det lidt i hendes tempo for ikke at presse hende for meget ud i ting hun ikke kan magte i hovedet. Hvor vi førhen var igang med at lære traversader og lidt byt, er vi nu gået tilbage til at lave en enkelt eller to schenkelvigning og versader.... lidt op ad bakke, men så længe vi får en god tur hver gang og jeg kan mærke der sker fremskridt, samt min hest er glad - så er jeg også glad smiley

    profilbillede
  • #15   20. feb 2017 Min unghest og jeg, kæmper os igennem endnu et sygdomsforløb..... Vi var lige på rette spor, også gik det efter en uge drastisk ned af bakke igen, så vi starter da bare lige forfra endnu engang....

    profilbillede
  • #16   21. feb 2017 Jeg er igang med at træne muskler op på min ridehest.

    1 gang om ugen vand træning i skridt (strand)
    1 gang om ugen bakken (tempo skift op ned)
    Masser af tempo skift, i alle gangarter. Masser af overgange, arbejder meget på at hun skal vente på mig smiley
    1 gang om ugen plejer vi at gå i ridehus og arbejde volter og bomme.
    2 gange om ugen bare hygge i skoven smiley


  • #17   21. feb 2017 Min ridehest fandt v desværre død for en måneds tid siden, så ingen ridning til mig smiley Skal i gang med at træne 2 årsen, som skal med på dyrskue. Hun skulle gerne blive lidt mere cool i hovedet end hun var til showet i August smiley

  • #20   21. feb 2017 Skal til stævne næste weekend, så her træner vi mest kontra galop, men ellers er vi gået i gang med at skifte galoppen, så vi kan ride MB0 senere i år smiley

  • #21   21. feb 2017 Vi træner almindelig grundridning.
    Skridt, trav og gallop, overgange, runding, overtrædning.

    Vi har trænet hele vinteren, så der er ikke noget specielt vi skal i gang med.

    Håber dog at vi snart kan komme med på skovtur, nu da hesten er blevet mere styrbar.


  • #22   21. feb 2017 På min part, Gribsvads Leading Bruni, træner vi at han skal have en god fremaddrift, da han ikke lige er verdens mest energifulde pony. Vi skal også have øvet os i at søge lidt længere ned, da han holder hovedet lidt højt smiley

  • #23   21. feb 2017 På Denver er træner vi meget lige nu han skal være rolig og afslappet både når vi springer baner eller bare skridter en tur han skal altid være rolig når vi slutter og ikke springe i panik.
    Følle træner vi fortsat med at hun skal accepter tøjlen og være foran tøjle og ben hele tiden


Kommentér på:
Hvad træner i på, lige nu?

Annonce