{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Tillid til rytter {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har part på en 5 årig Frieser som desværre er begyndt og teste grænser.

Hun vil ikke trækkes på tur med mig: Hun stikker halen med benene lige så snart vi er væk fra gården og bliver helt ustyrlig og vil bare løbe hjem igen hurtigst muligt.
Vi har øvet en masse horsemanship på banen og det har klart hjulpet, men ryger desværre i vasket igen når vi er på tur.

Tester når hun bliver longeret:
Hun protestere højre volde rundt da hun ikke gider den vej og selv vil bestemme hvor hun løber.

Søger gode råd til at for genvindt respekten overfor mig.

Mvh Pernille


Kommentarer på:  Tillid til rytter
  • #3   22. feb 2017 Thomine, den omtalte hest er min. og hun bliver jævnligt tjekket af kiropraktor og massør. Problemet er kun når det er Pernille der har med hende at gøre, der er intet når jeg selv står/ arbejder med hende.
    De har haft nogle dårlige oplevelser på tur, og derfor er jeg inde på der er noget tillid der er blevet brudt, da hesten virkelig knytter og og læner sig op af sin makker. har dog kun 2 heste gående men de kan sagtens være væk fra hinanden uden problemer i flere timer.


  • #5   22. feb 2017 Jeg tænkte præcis det samme som Thomine: at løsningen måske må være at skrue ned for kravene i stedet for at blive ved og gøre det til en kamp. For så når I i hvert fald ingen steder! I stedet for at tilspidse en konflikt så prøv at arbejde MED hende.

    Det lyder til at i skal have nogle succesfulde ture sammen, og hvis det så indebærer, at i fx. kun kommer minimalt ud fra gården det første stykke tid, så må det være sådan, det er.
    Det krymper sig lidt i mig når man snakker om at "teste grænser" og "genvinde respekten" som om hesten har en udspekuleret plan mod lige præcis dig, når det med lethed bare kan handle om, at i skal lære hinanden at kende og have nogle gode ture smiley


Kommentér på:
Tillid til rytter

Annonce