{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.783 visninger | Oprettet:

Hævet forben {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg håber lidt nogen måske kan guide mig i retning af hvad, dette kan skyldes? Opdagede i dag, at hendes venstre forben er utroligt hævet. Havde hende i longen, men hun er ikke halt.

Min egen umiddelbare tanke er noget vandophobning (kan ikke lige huske det korrekte term for det), men hun bliver kun longeret og redet i skridt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet forben
  • #1   24. feb 2017 Min første tanke er en infektion fra et lille sår..
    Prøv at vaske benet i noget mediscrub eller ligende og se om det ikke bliver bedre i løbet af en dag eller to. Bliver det værre så tøv ikke med at ringe til dyrlægen smiley


  • #2   24. feb 2017 Det virker som Prinsessen også siger, at der er betændelse i i et sår. Jeg vil dog få doktor dyr ud alligevel. Jeg har nu en uge troet at min hoppe havde betændelse i et sår, og så viser det sig at hun havde brækket Griffelbenet og har en gaffelbåndsskade smiley

  • #3   24. feb 2017 Har grundigt tjekket benet for sår, så tror ikke det kan være det smiley Benet er dog heller ikke varmt eller noget og hun viser ikke nogen tegn på smerte, selvom jeg trykker.

  • #4   25. feb 2017 Ville nok lige give det en dag eller to hvis den ikke hverken er varm eller halt. Hvis det stadig ikke er gået væk, ville jeg ringe og høre ved dyrlægen smiley

  • #5   25. feb 2017 Ødem (væskeophobning) plejer at være på bagbenene og forsvinder, hvis hesten kommer ud at bevæge sig.

    Hvis hesten spiser, virker tilpas, forsat ikke halt og det ikke bliver værre, så ville jeg se tiden an over weekenden og bare trække tur med hesten. Hvis det stadig er der mandag, så ville jeg få dr dyr ud at tjekke.


  • #7   1. mar 2017 min hest har nlsten lige haft hævede bagben som havde samme symtomer som din, det var pga for meget wrap at de var hævede. ved ikke om det er det med din, men er bare et gæt;)

Kommentér på:
Hævet forben

Annonce