{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

ankomst af hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg får min første hest hjem, her om en lille måned. Han er meget nervøs af sind, og kommer helt fra Nordjylland - Sjælland. Når han ankommer efter næsten 4 timer i bil, er han nok ret kulret. Han skal stå på løsdrift, og vi kan ikke lukke ham i ridehus. Hvordan ville i takle hans "ankomst" bedst? Give ham fred, eller gå en tur, hygge med ham, lukke ham på fold, gå lidt væk, hvad ville i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ankomst af hest?
  • #1   26. feb 2017 har i evt. en boks han lige kan stå i en times tid og få noget at drikke og spise og lige lugte til alle de nye lugte ? så ville jeg klart gøre det, og ellers ville jeg bare lige gå rundt en 5-10min til han lige er faldet lidt til ro og så det bar ud og lade naturen gå sin gang

  • #2   26. feb 2017 Jeg ville gå en lille tur for at den lige kan få lov at bevæge benene, og derefter lukke den ud til de andre. Det er en klar fordel, hvis den kommer mens der stadig er lyst noget tid endnu.

  • #3   26. feb 2017 Hvis han er fuldstændig stresset når han ankommer så gi' ham 30 min i en boks (hvis i har) og så bagefter træk en tur med ham. Lad ham "lande" inden han bliver sat ud til nogle heste han slet ikke kender, da de nok vil teste ham af og det gør ham bare mere stresset smiley

  • #4   27. feb 2017 Ja jeg vil sige at det kommer an på hesten... Er det en hest der er meget nervøs i nye omgivelser ville jeg bestemt ikke gå med ham andet end lidt rundt om hestetraileren/på pladsen, og så sætte ham i boks/enefold indtil han falder ned. Og derefter sætte ham ud til de andre smiley det er vel bare at hegne en del af den eksisterende fold ind relativt primitvt og lade den gå der nogle timer smiley

    Mvh TT


  • #5   27. feb 2017 direkte ud på fold, med de heste han skal gå sammen med og lade dem være.

  • Sasja M. H
    Sasja M. H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 3 Svar: 45
    #6   27. feb 2017 De fleste af mine ville blive mere stressede af at blive sat på boks. Jeg ville gå lidt rundt med ham og lade ham græsse, hvis han fandt ro i det og så ellers på fold. Helst en fold ved siden af de andre, så de lige kan se hinanden an.

  • #7   9. mar 2017 Satte min i en boks sammen ved siden af min pony, så de ikke skulle fare i flæsket på hinanden smiley
    Og så ellers bare ud på fold


Kommentér på:
ankomst af hest?

Annonce