{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hegnstråd
  • #2   27. feb 2017 vi bruger alm hegnstråd - med et godt el-hegn - hestene ved helt sikkert hvor det er - dog markerer vi hegnet hvis vi sætter en ekstra tråd op for at inddele marken i perioder
    markere så med strimler af plast


  • #4   27. feb 2017 Mange tak, så vil jeg klar overveje det smiley
    Synes i stødet/strømmen slår lidt hårdere i alm. hegnstråd frem for f.eks. nylon?


  • #5   27. feb 2017 Hvis du har heste med tindens til at "gå på hegnet" er det et absolut no go!
    "Ståltråden" skærer lettere ind i huden. Hvis du skulle være så uheldig at have en hest, som i panik løver igennem hegnet. Så hav lige det i baghovedet.
    I min optik bruger man kun den slags tråd, hvis man har planker/træ rundt om folden. Til at sætte fast på indersiden. Men som ståltråd alene, ville jeg holde mig fra det. Det kan gøre langt mere skade end gavn.


  • #6   27. feb 2017 Den bedste kombi er nylon øverst (den runde med strøm på seføli) og så alm jerntråd som nederste tråd.
    Jerntråden leder meget bedre og er skrappere end den hvide.
    Den hvide har vi altid øverst så hestene kan se grænsen smiley


  • #7   28. feb 2017 Vi har også kun hegnstråd hjemme ved os smiley Vores heste har ingen problemer med at se det, og når det kommer til stød, stoler jeg helt klart mest på det frem for andet, da det er er bitte små tråde i snor og bånd, og det syntes jeg har en tendens til at begynde at knække og så er strømmen ikke så god.

  • #8   28. feb 2017 Jeg overvejer kraftigt alm. hegnstråd da jeg ikke synes det jeg bruger nu, støder nok. Det er nylon med den "tykke" tråd igennem, men som andre siger synes jeg hurtigt det knækker og så leder strømmen jo sjovt nok, ikke mere..
    Specielt min vallak har ikke rigtig respekt for hegnet og mærker det nærmest ikke. Nu er det jo også fjordheste med en masse pels.

    Jeg kan godt se at det er farligt hvis man har hest der har tendens til at gå i hegnet - men når en hest går i hegnet er det så ikke fordi den ikke får stød? det har jeg i hvert fald en idé om at min ikke gør, eller mærker.
    Jeg tænker da, at ligeså snart han mærker stødet i alm. hegnstråd så går han heller ikke i det?

    Eller hvad??



  • #9   28. feb 2017 Har set og hørt om flere "udbryderkonger" som også gik i hegnet trods almindelig hegnstråd.. og de slap altså ikke altid lige heldigt fra det.
    Jeg tvivler stærkt på at det slår hårdere.
    Er du sikker på at der er nok strøm/gennemløb i dit hegn?

    Sikkerheden ved det andet hegn er netop at de kan knække. Det gør ståltråd ikke bare lige. Og så han du sige dig selv hvordan et par hesteben ser ud bag efter. smiley

    Evt. Overvej at lave et hingstehegn? (Altså hvor der hvor man bygger en ekstra tråd oven på, som sidder ca. 1 meter længere inde, end det øvrige hegn.)


  • #10   28. feb 2017 Vi har i mange år brugt alm jerntråd og det har aldrig givet alvorlige skader selvom hestene har nedlagt det.

    Det handler om at tråden er spændt ordentlig op og at man vælger den rette brudstyrke, så knækker det så snart hesten braser i det.



  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #11   28. feb 2017 Vi har alm tråd, hestene går aldrig i det.

Kommentér på:
Hegnstråd

Annonce