{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Den sværeste beslutning.... {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at indse at jeg nok snart, og før end forventet, står overfor den hjerteskærende beslutning at sende mit et og alt til de evige jagtmarker.
Jeg er knust og kæmper en brav kamp for at kunne have ham bare lidt endnu. Han er glad og som en 5 årig i hovedet............hans 24 årige slidte krop følger bare desværre ikke med længere. Hans livsglæde, frækhed og nysgerrighed gør bestemt ikke beslutningen nemmere. Han har en dårlig seneskede, som nu lader til at ikke at vil være med mere. Jeg fik hans galde tappet den 28. december og det plejer som regel at holde 5-6 måneder før han begynder at gå dårligt igen. Denne gang har det holdt i mindre end 2 måneder og han er nu på smertestillende for at kunne gå nogenlunde normalt. Jeg har besluttet at lade ham tappe én gang mere og så tage den derfra.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg skal have hest igen, omend en ny hest får meget svært ved at udfylde de 4 hestesko. Ham jeg har nu er den hest, som alle ryttere uanset hvor mange heste de har, kun får én gang.

Mit spørgsmål til Jer går på.................hvor længe efter I sagde farvel til en hest før I fik en ny?

Beklager hvis der er trykfejl i indlægget.............det er skrevet med tårene trillende ned af kinderne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den sværeste beslutning....
  • #1   27. feb 2017 Det lyder som den helt rigtige beslutning, uanset hvor hårdt det end er.

    Jeg har desværre prøvet turen et par gange, og det bliver aldrig nemt.

    Sidste gang købte jeg ny hest 14 dage efter, det var dog efter et meget langt sygeforløb.
    Men det hjælper mig at få en afløser i stalden, rimeligt hurtigt.
    Det bliver ALDRIG en erstatning for den gamle, men en ny der stille og roligt kommer til at udfylde en plads hos mig, ikke 2 heste er ens og du må ikke gå ud og lede efter en kopi af den gamle, for så bliver du skuffet.

    Stort trøstekram herfra - det er aldrig sjovt at sige farvel.


  • #2   27. feb 2017 Jeg sagde farvel til mit livs kærlighed for et år siden. Jeg havde allerede 4 andre heste. Der gik 3 måneder før jeg kom i stalden til 3 af dem igen. Og den 4., som er datter af hende jeg mistede (som også er opstaldet ude som den eneste), gik der faktisk 6 måneder, før jeg så hende igen. Det var for svært for mig.

    På nogle punkter, ville jeg ønske, at jeg ikke havde de andre. For så havde jeg været færdig med heste, og ville nok aldrig få heste igen i mit liv.
    Men jeg elsker selvfølgelig de 4 andre, så dem passer jeg på til den dag, de ikke kan mere. Men rigtig "hestelyst" får jeg nok aldrig tilbage igen.


  • #3   27. feb 2017 Jeg vidste allerede 4-5 måneder inden min blev aflivet, at det var den vej det gik, så allerede da jeg havde besluttet ikke at forsøge, at genoptræne hende mere, søgte jeg efter en ny. Det eneste krav var bare, at det ikke skulle være min egen..

    Jeg havde faktisk overhovedet ikke lyst til at have hest igen, for hun var nemlig også en "ones in a lifetime horse" og jeg har alligevel haft mange heste igennem hænderne..
    Jeg søgte egentlig bare en at ride på, da jeg ikke viste, hvad jeg skulle bruge alt den fritid på, som jeg nu ville få og det kunne jeg ikke klare tanken om..

    Jeg havde ikke hest i næsten 2 år, men jeg red Za-zar allerede inden min Mistery blev aflivet, som sagt og efter næsten 2 år, så blev Z min.. Men der gik altså næsten 2 år inden jeg havde egen hest igen og det er sådanset pga særlige omstændigheder, at det overhovedet skete.


  • #4   27. feb 2017 jeg tror ikke at man kan sætte tid på. det er et spørgsmål om kemi. hvis du møder den rigtige hest kan det gå hurtigt. ellers tager det den tid det tager. Men cudos for at tage den rigtige beslutning for en ven der har ondt....

  • #5   27. feb 2017 Der var rigtig mange mennesker der havde det så ondt af mig dengang jeg mistede Felix da de så hvor hårdt jeg tog det. Så folk begyndte at spørge om jeg ikke kunne komme og træne deres heste meget kort tid efter. Jeg trænede en, et par uger efter Felix sin død, i et par måneder. Men kemien var der ikke. Og jeg prøve red også en anden hest da de ønskede at jeg skulle ride denne. Men jeg valgte at holde en pause en stund da jeg var i en for stor sorg, jeg red dog på ture med min veninde når hun spurgte, men ville ikke/kunne ikke engagere mig personligt i en ny hest før et par år efter. Da fik jeg to halvparter. Så dukkede Tindur op på nettet og jeg købte ham.
    Jeg havde det lidt svært i starten med Tindur da jeg sammenlignet ham lidt med Felix. Men da jeg accepterede at han var en anden hest. Så kom det hele til os smiley Tindur kan aldrig tage Felix sin plads. Nu har jeg Rocky også. Og Rocky kan aldrig tage Tindur sin plads. De er alle forskellige, men den ting de har til fælles er at de har en stor plads i mit hjerte smiley
    Du må hen ad vejen finde ud af hvad der er det rigtige for dig smiley

    Mvh TT


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #6   27. feb 2017 Åhhhh jeg ved hvor du er, prisen på glæden følges af sorgen, min gamle hest er ligesom din den hest man kun får 1 gang, har meddelt for mange år siden at det sku blive min sidste hest hun er nu 25 så det er også de sidste kapitler i bogen smiley ja så kom jeg til at købe en pony smiley så der er en pige til at afløse smiley men det vil aldrig kunne erstatte den gamle.

    Det er den sværeste beslutning ever kram til dig og din gamle basse


  • #7   27. feb 2017 Jeg købte først hest igen 11 måneder, efter jeg måtte sige farvel til min ponydreng. Jeg havde fuldstændig mistet lysten, efter han døde.

  • #8   27. feb 2017 Åh hvor trist.. jeg føler med dig smiley
    Jeg måtte aflive mit føl efter seks måneder, så "heldigvis" havde(og har) jeg stadig moren.

    Håber det hele løser sig, kram herfra!


  • #9   27. feb 2017 Da min desværre havde et langt skades forløb som endte ud i han til sidst ikke engang kunne komme på fold (de 100 meter fra boks til fold gjorde ondt på ham) vidste jeg det godt et stykke tid i forvejen da dyrelægen ikke kunne lokalisere hvad det var havde jeg allerede været ude og finde hende jeg har nu..
    Der gik tre dage fra han var blevet aflivet, før hun stod i stalden (hun fik ikke hans boks da det ville føles forkert) smiley

    Synes dog det var hårdt da jeg kom derned de første par dage og han så manglede, men jeg stadig skulle - specielt også at skulle bruges hans udstyr på en ny smiley


  • #13   28. feb 2017 Britt:
    Det er noget sludder..
    Så vil jeg våge den påstand, at du ikke har oplevet det endnu så.

    Det handler ikke om, at andre heste ikke kan blive lige så dejlige, men ligesom med mennesker, så er der nogle der kravler længere ind under huden på en end andre.. Det betyder dog ikke, at man ikke er åben for andre..

    Mit forhold til Mistery var meget specielt. Den bedste måde at beskrive det på er, at vi var to alen af et stykke og det var også meget tydeligt for andre, der efterfølgende har sagt, at de sjældent har set noget lign. og at det er underligt at se mig med en ny hest..


  • #14   28. feb 2017 Hvis man har en hest på 25 år så har du jo gjort det godt, det vil være forkert at gå og trække tiden nu, det er egoistisk, du har passet den godt, så se at få det overstået, det er naturligt at overleve det at have hest,
    Hvis du skal have en ny, så begynd at se efter den, ikke for at glemme den gamle, den skal du gemme som et godt minde, og så nyde de nye sider der kommer med en ny smiley


  • #15   28. feb 2017 Fik ny hest samme dag som den gamle blev aflivet...
    Havde redet den nye i et stykke tid og besluttet at have ham med på skole inden den gamle blev aflivet...
    Det var en trøst at ride, bare for at ride og har nu taget den beslutning at den unge skal blive hjemme og nu har jeg forelsket mig i en af skole hestene, som på nogle punkter bare minder SÅ meget om min gamle og så klinger vi bare super godt sammen, så der er jeg jo bare heldig smiley


  • #16   28. feb 2017 Jeg står selv og skal aflive min første hest her, inden alt for længe. 25 år gammel welsh pony, der har cushings og har gået som elevpony i omkring 15 år, før vi fik ham foræret...

    Vi bliver så nødsaget til at finde ny inden vi afliver, da jeg kun har to heste, og hvis der ikke dukker en ny op, så må jeg flytte min musse for en stund... Han er blevet dårligt gående fra den ene dag til den anden smiley


  • #17   1. mar 2017 Mellem min første og anden, gik der 7 dage. Mellem min anden og tredje, havde jeg to heste i et par uger. Mellem min tredje og fjerde, gik der 4 måneder. Dog i de 4 måneder, red jeg rundt på flere forskellige, der lige manglede en rytter.

    Jeg fungerer ikke uden en hest. Derfor har jeg heller ikke kunnet gå i længere tid, fra den ene blev aflivet, til jeg fik en ny. Jeg sørger ja, men jeg sørger hurtigere og bedre hvis jeg har en ny hest at nusse om, relativt hutigt.
    Men de nye erstatter aldrig de gamle heste, og jeg har stadig været knust længe efter (især den sidste), på trods at jeg har haft en ny.


Kommentér på:
Den sværeste beslutning....

Annonce