{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
461 visninger | Oprettet:

Udlån/parts kontrakt - What to do? {{forumTopicSubject}}

Jeg er interesseret i at lave en kontrakt til en helparts-låner.

Jeg skal væk on-off i et år. Jeg kan derfor ikke se til min hest i det daglige og skal så finde en til at passe ham. Som i at hun står for det daglige ansvar, men jeg vil stadig være til hjælp og komme hjem ind i mellem. Så det er ikke et direkte udlån.
- Men lad os kalde det et stort helpart i en hest.

Jeg har før haft kigget på en kontrakt, der ligger på Heste-Nettet til udlån, men da det i mit tilfælde ikke er et decideret udlån, er kontrakten, jeg fandt, en der ville skulle laves gevaldigt om.

Jeg ønsker at lave kontrakt mht. økonomi, det daglige ansvar, aftaler og så der er dokumenteret styr på det.

Har du/I prøvet det før?
Eller evnt. nogle ideer til hvad man kan gøre eller hvad der er særlig vigtigt at have med?

Hvis der er noget info i mangler til hjælp og forståelse af det her, så spørg endelig.
Jeg håber det giver mening.


Kommentarer på:  Udlån/parts kontrakt - What to do?
  • #1   28. mar 2017 Jeg har helpart-ish på en vallak herovre i England, og jeg fik en fuld lånekontrakt på ham. Så var der nemlig klare linjer mellem os og vi havde sikret hinanden bedst muligt.

    Hvis du vil have en helpart, der pretty much har ansvaret for hesten 80-90% af tiden, så tror jeg nu bare at jeg tage udlånskontrakten på HG og tilpasse den så alt jeg ville have med er med. Den er nemlig allerede omfangsrig og der er altså mulighed for at tilføje ekstra.
    Men jeg har heller ikke så meget i mod at fifle med sådan noget, så det gør ikke mig så meget at skulle sidde med omskrivning af kontrakter.


  • #2   28. mar 2017 du kan bruge deres lejekontrakt i stedet

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   29. mar 2017 husk at have en bod på kontrakten. ellers er der intet at kører en sag om. smiley

  • #4   29. mar 2017 A S:
    Jeg har ligget kigget på lejekontrakten på HN, den virker nok lidt mere lige til. Igen skal den nok omjusteres, men det ville jeg vel skulle uanset hvad.
    Der skal hvert fald ingen tvivl opstå undevejs smiley

    AMT:
    Undskyld nu jeg spørger, men "en bod", hvordan skal det forståes? smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   29. mar 2017 at hvis låner ikke overholder kontrakten, så skal denne f.eks. betale dig 10.000 kr.

  • #6   29. mar 2017 Arh således.
    Tak for tippet smiley


Kommentér på:
Udlån/parts kontrakt - What to do?

Annonce