{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
372 visninger | Oprettet:

Min ryg siger knæk, men det er en indvendig lyd {{forumTopicSubject}}

Er det normalt, at den øverste del af rygraden siger knæk rigtig ofte. Hvis jeg fx. har siddet lidt krumrygget over et skrivebord, og så retter ryggen, så kommer der nogle knæklyde, men de er kun indvendige? Altså der er ikke nogen andre, der kan høre dem, men de er meget tydelig for mig? Lyden kan også komme hvis jeg laver en dyb vejrtrækning

Kommentarer på:  Min ryg siger knæk, men det er en indvendig lyd
  • #1   21. apr Det kommer også hos mig, men jeg har så også en ryghvirvel der sidder forkert, og piskesmæld.
    Tror ikke det er normalt. Spørg din læge

• #2   21. apr Okay, bliver du behandlet for det? Og hvordan?

• #3   21. apr Jeg fik massage de første 3 mdr efter piskesmældet.
    Og så skal jeg begynde til kranio sekral terapi

• #4   21. apr Okay, jeg har nemlig overvejet en kiropraktor. Det er svært at vide hvad der er rigtig, der er så mange muligheder, vil også gerne prøve akupunktur, men det grundet mangel på følelse i mit v. skulderblad

• #5   21. apr Det er fuldkommen normalt hvis du har siddet en lidt låst stilling. Det kan også skyldes skævheder eller låsninger i ryggen. Jeg har rigtig spændte muskler i ryggen så det knækker, knager og knaser meget hos mig. Også ofte så det kan høres udefra

Men når du så skriver at du ikke har følelse ved skulderbladet synes jeg bestemt også det skal tjekkes igennem. Det kan have sammenhæng til knækkeriet.
    Og ærlig talt, hvis du har råd til at få det tjekket, så gør det. De fleste mennesker render rundt med småskavanker.

• #6   21. apr Altså knæk/pop-lyde er ikke direkte unormale, kan være ganske ubetydeligt som bare kommer af at man har været i dårlig statisk position.

Men kan også være et tegn på noget er galt og så det værd at få tjekket. Alt efter hvad det er så det forskellige mennesker du skal have fat i, så det nok bare at starte fra en ende af.

• #7   21. apr Hmmmm.....Jeg har aldrig haft ondt i ryggen og jeg kan heller ikke mindes, at jeg skulle have hørt knæk fra den.....Såeh for mig lyder det sådan lidt mystisk og ud fra det ville jeg nok søge læge, hvis min ryg begyndte at "snakke".

• #8   21. apr det er helt normalt.

lyden kommer af at ledkapslen frigiver gas og der er det " smæld" man kan høre/mærke

• #9   21. apr Er du usikker, så tag et smut til lægen om ikke andet kan det give ro i sindet at få det tjekket

Kommentér på:
Min ryg siger knæk, men det er en indvendig lyd