{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Collen&Cipsen
Collen&Cipsen
Tilmeldt:
14. jul 2014
Følger: 2 Emner: 11 Svar: 24

Hjælp! Mørk hest hvide pletter/hår {{forumTopicSubject}}

Ee der nogle der kan hjælpe og har erfaring.
Min mørke/sorte oldenborg på snart 4 er begyndt at få hvide pletter af hår og en masse enkelte hvide hår i pelsen. Er sikker på det ikke er fordi hun bliver skimmel og det kan heller ikke være fordi at hårsækken er skadet efter fx. Bid da det kommer mange steder og også som enkelte hår.
Jeg har googlet lidt og tænker om det kan være vitamin/mineral mangel???! Nogle der har kendskab til det??! Nogle skriver også zink mangel????
Håber nogle har erfaring da jeg ikke synes det er fedt min mørke hest bliver plettet eller evt. Mangler noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Mørk hest hvide pletter/hår
  • #1   22. apr 2017 Gennemgå dit foder og se om den mangler noget, og du kan evt give den en zink kur for en sikkerhedsskyld smiley

  • #2   22. apr 2017 Hvilke farver har forældrene??

    Hun er ikke bare en skimmel, der skimler sent?

    Og så er der altid farvevarianten stikkelhåret. Dvs at der er mange hvide enkelthår - evt kan det svinge, hvor synligt det er, afhængig af årstiden


  • #3   22. apr 2017 tænker også at hun nok bare er stikkelhåret smiley
    det er min hest også nogle steder, det er dog kun tydeligt om sommeren smiley


  • #4   22. apr 2017 Camilla wang
    Jeg har tænkt mig imorgen at købe microvital fra st. Hippolyt der er zink i - mon det er fint eller skal jeg give hende en zink kur også - eller får hun så for meget?
    Doktor who
    Alle i hendes fam. Er sorte/brune
    Det er ikke stikkelhåret det er jeg overbevist om og det er ikke fordi hun er ved at blive skimmel


  • #5   22. apr 2017 Så bare tag en microvital kur, det kan være lige det hun mangler på grund af pelsskifte sæsonen smiley

  • #6   22. apr 2017 min brune har også hvide hård eks ved flanken.. og den er 100 ikke skimmel bege forældre er brune.. mange farvede heste får det
    hvor gammel er den? den er ikke ved at blive gråhåret måske?


  • #7   22. apr 2017 Nej hun bliver 4 til sommer og hun jar også hvide pletter i str. Fra en ært til ca. På str med en krone. Og nogle steder er det så bare enkelte hår. Så nej det er ikke fordi hun er ved at blive gammel og hele hendes fam er brune/sorte så det er heller ikke fordi hun er ved st blive skimmel

  • #8   23. apr 2017 Min afdøde hyp havde det også, men hun blev så også født med hvidt hår ved manken, som lignede trykning fra en saddel, og hvidt hår i halen, og begge hendes forældre og sikkert også resten af hendes "forfædre" er mørke/brune smiley Og da hun blev omkring 2 år, begyndte hun også at få grå hår, men mener vi gav hende noget mere vitamin, og det hjalp da lidt, men det kom altid tilbage når hun begyndte at skifte/fælde pels :):)

  • #9   23. apr 2017 Det er bare stiklinger smiley begge mine har det smiley

    Mvh TT


  • #10   23. apr 2017 min tidligere røde oldenborg har også stikkel hår flere steder smiley
    min tidligere welsh (Bjerregårds Casanova) har hele flanken sat til med stikkel hår, du kan evt. finde ham herinde. smiley
    Det er ikke noget farligt.


Kommentér på:
Hjælp! Mørk hest hvide pletter/hår

Annonce