{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad tænker ikke heste-mennesker
  • #1   24. apr 2017 Snakkede kondi og sport med en ven.

    Hun forstod godt, at jeg mente mine timelange traveture i ujævn terræn giver lidt form. (Hun har prøvet at gå med.)
    Men hun opfanger nok aldrig at man kan få varmen af at ride...


  • #2   24. apr 2017 "Hvad mener du med tilridning?? Kan man ikke bare sætte sig op på den?"

    "Nu når din hest er syg, kan du så ikke bare lige låne en anden hest til stævnet?"

    "Det er jo bare ligesom at køre i bil.."

    "Hvis en professionel rytter sætter sig op på din hest, vil den så gå som de der OL-heste?"

    Hmm.. Jeg kan ikke huske hvad jeg selv har svaret, jeg har nok mere forklaret, hvorfor det de siger, ikke lige holder vand smiley


  • #3   24. apr 2017 Jeg hører oftest "den skal da bare på grillen" smiley

  • #4   24. apr 2017 Det er så sjovt at høre ikke heste-menneskers kommentar smiley

  • #6   24. apr 2017 At ridning ikke er en sport og det er nemt haha smiley
    Jamen de er da velkommen til at sætte sig op på en hest der skal tilrides, så kan de vurdere om ridning er nemt derefter smiley


  • #7   24. apr 2017 Hører også tit, at "ridning jo ikke er en rigtig sport, fordi hesten laver alt arbejdet". Til det plejer jeg bare at sige, at hvis de mener, at de kan håndtere et 5-600 kilo tungt dyr uden problemer, så kan de bare komme ud og ride på min Aida smiley

  • #8   24. apr 2017 Samle heste- "Det er da træks den falder fra hinanden"

    Fluemaske - "Går den i blinde"

    Du må ikke save hesten i munden - Ser en sav for sig.

    Min hest skal have beskåret Hove - "Gør det ikke ondt, du skære jo noget af benet"

    Det er lige dem jeg kan komme i tanke om smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   24. apr 2017 jeg forstår ikke som heste-menneske at heste-mennesker bliver provokerede af "du laver jo intet, hesten gør alt arbejdet". det er vel netop det vi alle sigter efter, når vi rider - at det ser let og elegant ud smiley

    jeg hører oftes at de bare burde ligge i fryseren, eller at heste er skingrende sindsyge smiley


  • #11   24. apr 2017 Valhal..
    Jeg er overbevist om, at der ikke kan findes en almægtig god.
    Alt levende er behæftet med hvad der må kaldes design fejl, hvis de var konsekvens af et overlagt design.

    Min yndlings design fejl er, at lige i centrum af synsfeltet har vi en blind plet - hvor synsnerven samler sig og forlader øjet. Det kunne enhver ingeniør gøre bedre...


  • #12   24. apr 2017 De forstår overhovedet ikke at jeg kan finde på at bruge så mange penge på de...
    De forstår ikke hvordan jeg kan sidde hos min heste veninde og bruge 8 timer der, og så stadigvæk have glemt at tale om et eller andet vigtigt heste grej smiley smiley
    De forstår overhovedet ikke udtryk som: "Nu tabte du ryggen" "få bagbenene eller ryggen med" eller at hesten tabte mig smiley
    De tænker nok jeg er kule skør og egoistisk mht. Tid og penge. Men det er min tid, og mine penge. Børnene mangler intet hverken økonomisk eller Fysisk/psykisk smiley

    Mvh TT


  • #14   24. apr 2017 Min kommentar om den blinde plet er, at vi er blinde hvor synsnerven forlader øjeæblet. Hjernen "beregner" hvad der skal ske i den blinde plet, så vi oplever det ikke.
    Design "fejl" er heste ikke ene om. Mange af dem deler de gavmildt med os..

    Men indimellem kan ting godt være tosset at tænke på, men finurligt at opleve.


  • #15   24. apr 2017 "ridning er ikke en sport" mit svar: jov det er med i OL.
    .
    "det er da nemt at ride en hest" du skulle bare vide.
    .
    "din hest skulle hellere gå til slagteren" nej tak, det vil jeg gerne undgå.


  • #18   25. apr 2017 Valhall
    At de "anatomiske fejl og mangler" deler vi ofte selv med hestene. Så når man undres over hestens anatomi, så kan man se sig i et spejl derhjemme.
    Og forundres over sig selv, også.

    Jeg synes det er en fantastisk verden vi lever i, og jeg kan godt lide at undres


  • #19   26. apr 2017 Jeg oplever at ikke heste mennesker ikke har samme opfattelse af ridningen som vi har. Til stævne står jeg op før fanden får sko på og gør klar. Er væk det meste af dagen og når kæresten/moren/søsteren ser ridtet og man er færdig kan kommentaren komme; har vi været afsted 6 timer for du rider i 4 minutter?!?!?!

    Ellers er den klassiske (for mit vedkommende) kæresten der spørger, når jeg kommer hjem om aftenen, hvorfor jeg har været væk så lang tid eller først kommer hjem nu... - mit modsvar er altid enten: jamen der var kage?! (Han er selv hundemenneske og kender til kagesnakken og kagespisningen blandt dyremennesker) eller: jamen Britta var lige i stalden?! Og hvis jeg virkelig skal forsvare mig selv overfor den kolde aftensmad: det er jo ikke bare at ride vel? Der hører jo ret meget andet til;)


Kommentér på:
Hvad tænker ikke heste-mennesker

Annonce