{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
390 visninger | Oprettet:

hvilken behandlingsform? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Jeg står pt. med en pony der ikke er glad for at gå i rigtig galop på den ene volte, og enten sætter i kontra eller krydsgalop i stedet.
Jeg vil gerne have en form for behandler ud og kigge på ham, men er lidt i tvivl om hvem der ville kunne hjælpe.
Ville en massør overhovedet kunne hjælpe her? Eller Kranio Sakral måske?
Vil også rigtig gerne have anbefalinger af hvem jeg eventuelt kunne bruge. Bare det er en der kan komme til vestsjælland, og ikke koster vanvittigt meget.


Kommentarer på:  hvilken behandlingsform?
  • #1   27. apr 2017 Pernille breel er rigtig dygtig. Hun koster 500 kr

  • #2   27. apr 2017 Du skal efter min mening, have en ud, som arbejder i både muskler og skelet. Altså en fysiurgisk hesteterapeut, eller en massør med ledmobilisering.

    Kiropraktor ville jeg aldrig bruge, uden først at have fået hesten gået igennem af en af de ovenstående, samt blevet henvist herfra.

    Kranio Sakral kan du også bruge, de er meget blide i deres teknikker, men alligevel kan det hjælpe utrolig meget - de kan dog ikke udrette ligeså meget som fx de 2 ovenstående, da de ikke masserer traditionelt, og derved ikke får "skilt ad" de sammenklistrede muskelfibre smiley

    Jeg kan godt komme med en grundigere forklaring på de forskellige, hvis du ikke har noget imod af det bliver ret nørdet? smiley


  • #3   27. apr 2017 Det har jeg intet imod!

  • #5   27. apr 2017
    Well. De fleste massører kan kun massere dvs. ikke rette skævheder og låsninger.

    Jeg har selv brugt både fys, osteopat og kranie sakral, samt fysiurgisk hesteterapeut til min pony. Min pony bryder sig bedst om kranie sakral , da hun ikke er til voldsomme bevægelser og knæk smiley

    Så det er en smags sag hvad man vælger, alt efter hvad der duer for hesten og en selv :o)


  • #6   27. apr 2017 Alle der er uddannet hos Center for Dyreterapi i Hirtshals laver ledmobilisering, ligesom jeg.

    Jeg ved at de, som er uddannet hos Axelssons, også får lov at arbejde lidt i skelet, ikke nær så meget, men i hvertfald Si-led og halshvirvler.

    Så det er nok lige omvendt (Krikken) at det er de færreste massører som IKKE abejder i skelettet smiley


  • #7   27. apr 2017
    De jeg har mødt, har ikke kunne ledmobilisere. Her på Fyn.
    Så vidt jeg husker, er det en uddannelse fra Happy Horse Center.

    Så du har muligvis ret men ikke lige på Fyn. Der kan de fleste der er uddannet massør ikke ledmobilsere medmindre de har taget ekstra kurser i det. Fx afholdte Vibeke Lønskov et kursus i SI led mobilisering som nogen deltog i, at det så var elendigt, er en anden ting.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   27. apr 2017 jeg ville få en fysioterapeut ud.



  • #9   27. apr 2017 Nå ja, så har vi jo begge ret smiley
    Center for Dyreterapi og Axelssons er bare de 2 mest kendte og anerkendte uddannelses steder, jeg kender ikke nogen som har uddannet sig andre steder end dér, så derfor jeg tog udgangspunkt i disse smiley

    Ærgerligt at ikke alle massageskoler lærer i skelettet også, jeg synes ihvertfald det er MEGA spændende, og synes det giver så meget mere, som supplement til massagen smiley


  • #10   27. apr 2017 Mit svar blev slettet - det blev set som reklame.. Håber du nåede at læse det TS, ellers kan jeg forklare de forskellige metoder engang imorgen igen - jeg kan desværre ikke nå det nu smiley

  • #11   28. apr 2017 Jeg så det godt, mange tak smiley

Kommentér på:
hvilken behandlingsform?

Annonce