{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Pony vil ikke ud af boksen {{forumTopicSubject}}

Min veninde har den her pony der er lidt sindsyg.
Den har været rideskolepony, men den kunne ikke finde ud af det, for den var lidt for agressiv.
Min veninde klarer normalt ponyen ret godt, men nu er der blevet et problem.
Ponyen vil ikke ud af boksen.
Når man går ind i boksen til ponyen, vender den rumpen til, og er ikke bange for at sparke.
Den bider hvis man prøver at tage fat i dens grime, så det er svært at få fat i den.
Min veninde har prøvet at lokke den ud, men den vil hellere blive i boksen.
Ponyen er sød, hvis den bare kommer ud.
Det er en hoppe, så det kan være fordi den måske er i brunst?
Vores teori er at ponyen ikke vil væk fra de andre heste.
Er der nogen der har prøvet noget lignede og har nogle gode råd?
Tak på forhånd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony vil ikke ud af boksen
  • #1   2. maj 2017 Det lyder som om at den ikke har lyst til at lave det den skal. Ment på den måde at den ikke synets at det er sjovt eller spændende det i laver. Ellers er der noget som gør ondt på den, så det gør ondt når den bliver redet??

  • #2   2. maj 2017 Vores efterskolepony Felix er præcis på samme måde, jeg plejer at stikke en gulerod ind til ham, så jeg kan få fat i grimen eller åbne boksdøren og sætte mig ned på hug med et eller andet i hånden smiley
    De første par gange tog jeg ham bare ud og striglede ham og nu her får han altid et par gulerødder efter endt træning eller ridt, hvilket aldrig er på mere end 20 min smiley


  • #3   3. maj 2017 En hest er altså ikke sindssyg smiley
    Men når det så er sagt, så prøv at lokke med en masse godbidder og bare tag den ud af boksen og strigle den, uden i forlanger noget af den. Nogle gange har den også bare brug for at komme ud og blive ordnet i stedet for at skulle præstere hver gang i tog den ud af boksen smiley


  • #4   3. maj 2017 Min gamle pony ville ikke ind i stalden. Den forbandt det med at "nu skal vi ud og ride, det er ikke så hyggeligt". Så da jeg i en periode kun hyggede med hende inde i stalden, hun fik foder og så videre hjalp det. Prøv at tage den ud, hyg om den og giv den noget lækkert at spise. Måske gå en lille tur. Det kan være det hjælper, hvis I gør det i en periode.

  • #5   3. maj 2017 Ponyen er måske ikke sindsyg, men hun har noget af et temperament og sin egen mening om tingene.
    Ponyen viser på ingen måde tegn på at den ikke bryder sig om ridningen:)
    Står en lille smule uroligt under opsadling og ja sadlen passer!:)
    Hun stod tidligere i løsdrift og opbundet på strigleplads ved strigling/ opsadling og var der MEGET uroglig. Så hun er lige kommet på boks.
    Hun bryder sig ikke specielt meget om at blive nusset, og vil faktisk hellere ride?


  • #6   3. maj 2017 Men man kan også altid gå en tur eller lave lidt jordarbejde.
    Man kan altid prøve for hvad nu hvis det virkede?


  • #7   3. maj 2017
    Min havde gået rideskole da hun kom ud til hvor jeg fik part på hende, inden jeg fik hende.

    Jeg brugte et par måneder på og lade boksdøren så åben også gå forbi og give hende godbidder når jeg kunne komme til det, så ordnede jeg stalden osv. imens. Så det var ikke meget jeg fik hende ud af boksen i de måneder. Og grime ville hun heller ikke have på.

    Hun sparkede ikke, men vendte bare bagdelen til og så kunne man ellers gå rundt efter hende.

    Men til sidst ville hun gerne snakke.

    Jeg tror så mænd bare hun havde lært at mennesker var træls og at det var hendes måde at få folk til at lade hende være i fred på. De har jeg også fået af vide at på rideskolen var hun ikke en der ville snakke.

    Jeg vil mene, at ponyen er typisk rideskole pony og egentligt signalere at den helst vil være i fred.


  • #8   4. maj 2017 Det lyder som en pony der har ondt, kan forstå der også var et problem før den kom på boks?

    Jeg ville få den tjekket af en kiropraktor eller fysiurgisk hesteterapeut.
    Hvis den har nogle spændinger, eller noget der sidder forkert, er det jo ikke sjovt at skulle ud og lave noget, hvilket også kan forklare at "hun er en bestemt dame med sin egen mening" her læser jeg: en hest der forsøger at sige noget ved at være tvær.
    Jeg kan tydeligt se og mærke på min om han har ondt da han bliver sur og ikke vil lave noget.

    held og lykke! Jeg håber I finde ud af hvorfor den har den adfærd.


Kommentér på:
Pony vil ikke ud af boksen

Annonce