{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån?
  • #1   4. maj 2017 Som regel står låner for alle udgifter: smed, dyrlæge, opstaldning, massør/ kiropraktor, udgifter til udstyr og undervisning.

    De fleste ejere står selv for forsikringen, men nogle gange skal låner også overtage den.

    Så spørger du efter hvor meget du som låner skal betale hver måned? Dette afhænger helt af opstaldningsstedet (løsdrift, boks, selvpas, fuldpas, skal eget foder købes osv), hvilken dyrlæge der bruges til vacciner og tænder, hvilken smed der bruges og om hesten går med sko, har hesten behov for massør månedligt eller andet i form af behandling.


  • #2   4. maj 2017 Begge mine heste, havde jeg lånt inde jeg købte dem.

    Jeg stod for ALT selv, og på Zafiro også forsikringen.

    Jeg synes det er ganske rimeligt, at hvis man vil have en hest på fuld tid, og tilmed have den flyttet til sig selv, at man så også betaler de omkostninger der er ved at have hest.

    Zafiro er lånt ud PT, og jeg har ingen udgifter ved ham.


  • #3   4. maj 2017 Jeg betalte alt minus forsikring på min ene lånehest, hende måtte jeg flytte rundt på som jeg ville, og intet på den anden og han måtte ikke flyttes på.

    Mvh TT


  • #4   5. maj 2017 Jeg er af den mening at man som låner godt kan betale opstaldning og hø og foder, men smed, dyrlæge og forsikring vil jeg som udgangspunkt ikke betale. Jeg ved godt at man har hesten som sin "egen", men det er er og bliver ikke ens egen. Ejer kan bestemme at tage den hjem når som helst (med et mindre varsel) og derfor vil jeg ikke afholde alle udgifter. Synes det er blevet en stor tendens at ejere låner deres heste ud og på den måde "slipper" for udgifterne, men samtidig får hesten brugt og uddannet.

  • #5   5. maj 2017 Jeg lånte min tidligere hest ud..
    Låner stod for alt det faste, altså opstaldning, foder, hø, smed delte vi halv halv fordi jeg ville have en helt bestemt smed..
    Vaccination stod jeg for, forsikring betalte jeg også..
    derudover havde vi en aftale om at dyrelæge regninger betalte de op til 10.000 kr om året hvis det blev nødvendigt de ville self. få pengene som kom tilbage fra forsikringen..

    hun måtte lige hvad hun ville, samt jeg kom og hjalp hende med springning og sådan..

    men efter 2 måneder måtte jeg desværre tage ham hjem, i starten fordi han bar slet ikke trives på stedet.. han ændrede ekstremt adfærd til det dårlige og stod det meste af tiden på alene fold fordi det var nogen kællinge heste som gik på folden han skulle have gået på..

    Jeg fandt så også ud af da han kom hjem at han var redet på forparten så han havde ingen muskler i røven og kunne slet ikke stå oprejst i røven når han gik på volte, så så forkert ud..



Kommentér på:
Udlån?

Annonce