{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

Er det brunst? {{forumTopicSubject}}

Hej søde HG'ere!

Jeg står i en rigtig træls situation, nemlig fordi Mini i lørdags pludselig er rigtig, rigtig urolig. Jeg er der ikke selv til at se, hvad der foregår, men får det beskrevet af de andre opstaldere.
Hun løber rundt, vrinsker og er generelt rigtig urolig.
De ender med at give hende mit insektdækken på samt en fluemaske, og mener derefter, at det har hjulpet.

Dagen efter får jeg besked igen om, at de ikke kan finde ud af, hvad der er galt, men hun er igen urolig.

Mandag kommer jeg og kigger til hende, men har ikke meget tid. Kan se hun er omsværmet af fluer, men hun er ikke voldsomt urolig.

I dag kommer jeg derud igen. Hun er meget urolig, også selvom hun går med en anden hest. Hun opfører sig som hvis hun stod alene, men hun er ellers rigtig glad for at stå kun med Asa (hoppe).

Kort baggrundshistorie:
Flyttet i januar til nyt sted, ellers stået samme sted i 4 år. Vant til insekter. Aldrig reageret på brunst før, andet end noget sjattis. Ikke stået med vallak de sidste 3 år. For nogle uger siden flyttet på sygefold med Asa, fordi Asa har en kodeledsforvridning, men har indtil nu været super glas for at stå selv med hende.

Problemet er, at jeg står og er inviteret til Barcelona på søndag og en uge frem - og det er en ferie, jeg ikke kan melde fra på igen, men det er jo ikke rart at gå i uvished, specielt når jeg slet ikke har mulighed for at komme til hende i den uge..

Her er en lille video fra i dag. Først af at jeg går ind i stalden. Hesten der starter med at brumme/vrinske af Mini, er en hoppe. Andet vrinsk/hvin i videoen er Mini, fordi hun ser vallakken i løsdriften. Det er den røde med blis. Bagefter af at hun er kommet på fold igen, og stadigvæk er helt oppe at køre..

Kommentarer på:  Er det brunst?
Kommentér på:
Er det brunst?