{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Frygt for ridning {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har for nogle år siden redet en del, også en del forskellige steder, men efter at have faldet af en del gange blev jeg bange for at ride og stoppede derfor.
Sidste år tog jeg et grundforløb hvor ridning var en del af det, og jeg kom der op og ride og jeg turde skridte og trave, dog stadig med utrolig mange nerber på.
Min kæreste spurgte mig så forleden hvorfor jeg ikke red igen nu når jeg var så glad for det, og det har fået mig til at tænke lidt over det.
Så jeg ville høre om i kender nogle steder nær Roskilde hvor man kan få noget terapie/ stille og rolig undervisning så jeg kan blive tryg ved det igen, eller måske bare et sted med noget skovturspart der bare skal skridtes lidt?
Mvh
Sascha


Kommentarer på:  Frygt for ridning
  • #1   18. maj 2017 Har været i samme situation med en bombesikker hest som pludselig stak af med mig og slet ikke reagerede..

    ville finde en part som er stille og rolig, altså en begynder hest, også tage det hele roligt og evt. have en eller flere med sig som kan flyttet fokus fra at være nervøs til at tænke det ok


  • #2   18. maj 2017 Tænkte også noget i den retning, kan bare ikke finde nogen.
    Og føler ikke at det ville hjælpe mig at starte på et almindeligt rideskole hold


  • #3   18. maj 2017 Hvis du vil køre til Ledøje, så har jeg den perfekte fjordhest.
    Jeg har selv været nervøs rytter, både pga uheld med tidligere hest og så en lang ridepause efterfølgende, men det har ham her rettet op på.

    Min veninde, som heller ikke er super-tryg ellers, hun finder også tryghed ved ham.

    Og børn kan tulle rundt på ham uden han gør antræk til noget som helst.

    Så ja, han er den perfekte terapihest. smiley


  • #4   19. maj 2017 Jeg havde en ulykke for omkring knapt 10 år siden, hvor jeg var så uheldig at blive smidt af en løbsk hest og efterfølgende begyndte at lide af en rideangst, som også forplantede sig til min omgang med hestene fra jorden. Det mindste, hestene blev skræmte og hoppede, gjorde mig rædselsslagen. En rigtig træls situation at befinde sig i, når man nu har været hestepige, fra man var helt lille...

    Men jeg nægtede at give op! Jeg har aldrig fået terapi, og en stor del af min kamp for at genfinde modet har været op ad bakke, men ved at tilegne mig en masse viden om hestens psyke og adfærd og om "konfliktfri træning" og intelligent horsemanship samt en god portion stædighed og naturligvis støtte fra mine nærmeste, har jeg efterhånden kæmpet mig tilbage til en vis portion mod. Jeg har måttet erkende, at "storhesterytter" bliver jeg nok aldrig igen, og dermed er også min store drøm om frieser mere eller mindre knust, men jeg har fundet mig en rigtig skøn Fell pony med et fantastisk cool sind, som har en størrelse, jeg føler, at jeg kan overskue.

    Derfor er mit råd: Find en hest med et sind og en størrelse, som du føler, du kan overskue og arbejde med. Lær om hestens psyke og få evt. en underviser på, som kan/vil arbejde med jer både fra jorden og - når du føler dig klar - fra ryggen. smiley


  • #5   19. maj 2017 hvis du er villig til at køre til Hillerød kan jeg kraftigt anbefale Karin Bræmer med letridning.dk

  • #6   21. maj 2017 Jeg anbefaler: http://www.horsemanship-rideskolen.dk/, her vil du helt sikkert få din tryghed og glæde ved hestene tilbage. Der foregår jo også en masse omkring hestene ud over selve ridningen.

  • #7   21. maj 2017 Jeg kan varmt anbefale dig at gå ind på FB siden Rytterfokus boost rideglæden. Pia Bjerre afholder 1 dages kurser, hvor du kan få nogle metoder til at arbejde med din angst. Det har flyttet "bjerge" for mig at deltage i kurset, for det handler ikke om hesten, men den angst vi selv tumler med. Held og lykke med dit videre forløb på hesteryg.

  • Yrsa H
    Yrsa H Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 13 Svar: 1
    #9   22. maj 2017 Jeg kan anbefale hyposeterapi. Det hjælper hurtigt og effektivt.
    Jeg kender til nogen der arbejder sammen med rytter og hest, som holder til i Karlslunde.
    Hvis det har interesse kam du bare kontakte mig:)


  • Annie N
    Annie N Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   22. maj 2017 Hejsa. Jeg kan ligesom Yrsa H anbefale hypnoseterapi. Jeg ved at app'en HelloMind har en behandling, der handler om frygt for at ride. Det skulle være ret effektivt. smiley prøv at tjekke det ud på hellomind.dk

  • Heidi B
    Heidi B Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 10
    #11   22. maj 2017 Hej
    Jeg kan anbefale dig, ud over det andre har skrevet her, at du kan købe dig en hit-airbag vest, som er en vest der clipses fast til sadlen og som puster sig op, hvis du skulle falde af og derved beskytter din rygsøjle, nakke osv. Bare det at have den på, giver ro og hjælper mig til at ride bedre, fordi jeg ikke tænker på hvor galt det ku' gå hvis jeg faldt af. Jo mere jeg slapper af, jo bedre balance er jeg i og jo mere udstråler jeg kontrol over for hesten (eller noget i den retning). Eneste minus er prisen, som er ca. 4.000 kr. Måske kan du finde en brugt.


  • gitte L
    gitte L Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 2 Svar: 2
    #12   23. maj 2017 Prøv at kontakte https://www.facebook.com/groups/frederiksens.isheste/?fref=ts det er islændere og ligger i nærheden af Roskilde. Maja som ejer stedet, kan helt sikkert hjælpe dig smiley

Kommentér på:
Frygt for ridning

Annonce