{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Forelsket. (hest) {{forumTopicSubject}}

Kender i den der følelse, når man første gang sætter sig i sadlen på en hest, og det bare føles som man er kommet hjem. Man får følelsen af, at denne hest har man redet de sidste 5 år?

Det var den oplevelse, jeg havde første gang jeg sad på ryggen af Basse for 6 år siden. Og hvor har vi været et godt match.

I dag har jeg oplevet det samme. Vi har fået ny elevhest på rideskolen, den red jeg i dag, og det sagde bare klik. Jeg var kommet hjem. Det var så naturligt at ride på ham, jeg kunne mærke det der bånd. Og jeg er SÅ heldig at elevhesten er til salg. (den er udlånt til rideskolen med henblik på salg)

Skal lige prøve ham et par gange mere, og med mit eget udstyr (han går med en træls sadel, synes min røv) Men mon ikke det ender med, at der kommer en ekstra beboer her på gården. Jeg er forelsket.

Andre som har oplevet dette, at det bare sagde klik?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forelsket. (hest)
  • #1   21. maj 2017 Det kender jeg godt. Havde det klik, første gang jeg satte mig op på min (dengang) nye part Forglemmigej. Jeg har altid været bange for at ride i skoven pga. uheldige oplevelser, men på hende var der intet! Vi klikkede ligesom.

    Desværre havde jeg ikke råd til hende, da jeg så endelig kunne gå ud og købe hest (sammen med min søster), men jeg tænker stadigvæk på hende. Den dejligste unghest nogensinde smiley


  • #2   21. maj 2017 Min tidligere vallak schwante på min profil havde jeg det sådan med..

    var egentlig bar forsøgskanin for min bror der overvejede køb af ham, og inden jeg hoppede op tænkte jeg fuck skal jeg derop (176cm jeg er kun 164cm).. men det øjeblik jeg sad i sadlen vidste jeg han skulle være min, alt efter det gjorde det kun mere perfekt smiley

    min nuværende hoppe havde jeg ikke den følelse med overhovedet faktisk.. købte hende fordi hun var sød og nem at have med at gøre.. og det var hvad jeg havde brug for efter jeg måtte aflive Schwante..

    men den dag i dag lidt over et år siden har jeg den følelse hver gang jeg sætter mig i sadlen hun er blevet det jeg drømte om og alt føles bar så rigtigt


  • #3   21. maj 2017 Ej tillykke - det er bare det fedeste smiley

    Jeg havde min lille sorte grøn pas ollebolleblanding købt som 1 års selskabshest til min anden plag.
    Han var kun 160 cm i stang i medvind, solskin og med et nip fe-støv, da han skulle tilrides som 4 års - og jeg var helt klar på at han skulle sælges pronto, fordi jeg som 180 cm høj ikke skulle ride på sådan en lavstammet tung lille ollebolle smiley

    Og det sagde bare KLIK da jeg sad på ham første gang smiley

    Siden da er den bette vokse til 165 cm i solskin og medvind stadigvæk - men føj hvor giver han et godt ridt hver dag.
    Og stolt var jeg da han blev b-hest som 7 års, og gik sin debut i PSG til sit første landsstævne på wilhelmsborg som9 års....og absolut ikke blev nr sjok smiley

    En hest man klikker med, og som klikker meden selv, ja der kan man få det mest fantastiske samarbejde, og en daglig glæde - og det er jo det det går ud på med ridning og hestehold.


    profilbillede
  • #4   21. maj 2017 Ja jeg har efter at Rocky kom hjem og han fandt ud af at jeg var det menneske der tog mig af ham, og efter jeg begyndte at træne ham. Fået et fantastisk forhold til den hest smiley Han kommer løbende når han ser mig, og til trods for at vi lige har lavet noget kommer han hver gang jeg kalder smiley Jeg føler mig så tilpas sammen med ham og er så stolt over hvor dygtig han er smiley

    Mvh TT


  • #5   21. maj 2017 Nej det har jeg faktisk aldrig prøvet og generelt går der op til flere måneder, før end at jeg bliver glad for en hest. Red engang en hoppe, der gik faktisk et helt år før jeg kunne lide den.
    Måske det kommer en dag, meeeen jeg tvivler smiley


  • #6   21. maj 2017 Tine - det er faktisk først nu et år efter Baby blev en del af familien at jeg begynder at holde af hende og synes hun er lidt sød smiley så for mig handler det også om kemi, men ligeledes tilvænning smiley

    Mvh TT


  • #7   21. maj 2017 Uha ja! Sådan havde jeg det første gang jeg sad på min nuværende hest.

  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #8   21. maj 2017 Den følelse havde jeg for lidt over 2 år siden. Kiggede på hesteannoncer, dog ikke til en hest til mig selv, for sjov kiggede jeg på ungheste, og der var hun bare.

    2 år efter er jeg endnu mere vild med hende. Desværre glemte hun at vokse, så blev desværre kun en lille kat 1-pony hvor hun skulle have været en stor kat. 1 pony.

    Jeg har haft andre heste end hende, heste jeg har holdt af, men slet ikke på denne måde.


  • #9   21. maj 2017 Sådan har jeg faktisk haft det med en hest jeg aldrig har truffet, kun sæt annonce på. Han blev dog aflivet. Havde jeg haft pengene til at have ham (som nu efter hestene kom hjem) så havde jeg købt ham smiley tænker stadig på ham..

    Mvh TT


  • #10   22. maj 2017 Uhh har så sjælent prøvet at ride hestene inden jeg har købt, da jeg har en stor forkærlighed til problem heste som er opgivet af alle andre. Og dem hopper man ikke lige op på.

    Men nogle gange ved jeg bare ved et øjekast at den hest er jeg tosset med.


  • #11   22. maj 2017 Marie - husker du så måske den hest jeg taler om? Den stod til salg her inde for et par år siden. Han hed Lucas og var en blanding af Haflinger/Fuldblod. De skulle have ham solgt ret hurtigt ellers blev han slagtet. Han var ikke tilredet og var 7/8 år (mener jeg) han blev dog slagtet...

    Mvh TT


  • #12   22. maj 2017 Oplevede det ikke da jeg prøve og købte min for snart 8 år siden smiley

    Men jeg oplevede det så sent som Idag.
    Jeg er døjet med rideangst igennem mange år. Og valgte Idag at ride alligevel. Jeg trak det første lange stykke tid og min hjerne blev ved med at finde på undskyldninger for hvorfor jeg ikke skulle sidde op.
    Til sidst hoppede jeg bare op selvom jeg var hundeangst.
    Men i det jeg fik fødderne i stigbøjlerne. Fik jeg den følelse du beskriver. Jeg var hjemme. Og alt min angst forsvandt. Og tror vi red i omkring 15 minutter eller sådan noget. Før angst så kom igen og jeg hoppede af. Men den følelse af at sidde op og være hjemme. Den kan jeg virkelig nikke genkendende til Idag smiley


  • #13   22. maj 2017 Såden havde jeg det også med en rideskolehest...
    Men så fik min far og jeg egen hest, og den har jeg aldrig haft det på samme måde med. Vi har den i 2 år nu.
    Jeg savner stadig rideskolehesten, og jeg ville ønske at jeg kunne få bare en tur mere...


  • #14   22. maj 2017 næh, jeg skulle ikke vente med at sidde på ryggen af ham før jeg forelskede mig i ham smiley Første gang jeg så ham var starten af 2011, hvor han blev fremvist for min chef, i mine øjne en super smuk hest med de mest blide øjne længe set smiley min chef købte ham, med henblik på videre uddannelse og salg. Hun tilbød mig at prøve ham, han stak af med mig med det samme.... jeg købte ham alligevel, havde ren nedture på ham i 1 helt år efter smiley tingene blev nemmere efter det, og de sidste 2½ år har været fantastiske smiley han er stadig min store kærlighed, selv de dage han er en røv med øre smiley

    profilbillede
  • #15   23. maj 2017 Lunse: sidder og smiler. (på den gode måde). Kender det så godt.

    Det tog mig 3 år, at blive enig med Basse om at JEG bestemte, og hvor har han stukket af med mig mange gange det første år, og adskillige forsøg på "at tabe" mig. Og vi har stadig de dage hvor Basse er en "røv med øre", og vi lige igen skal diskutere, hvem som skal bestemme. - man alligevel er Basse bare men helt store øjesten - et bånd som ikke kan forklares - vi hører bare sammen ham og jeg. smiley





  • #16   23. maj 2017 Jeg har prøvet det med to heste.

    Den første var min allerførste hest. Jeg havde set billeder af hende og var solgt. Da jeg så kom ud for at prøve stod der er tyk langhåret hest, som slet ikke lignede billederne, men da jeg kom på ryggen af hende, var jeg solgt. Jeg elskede den hest, men hun var speciel og vi har kæmpet gevaldige kampe og jeg har grædt snot over hende mange gange.

    Anden gang skulle jeg have en stabil hest, da den jeg havde var umulig at ride ud på eller tage med i byen. Fandt denne fine vallak, og med det samme jeg kom i sadlen var jeg overbevist. Desværre trivedes den dårligt i vores flok og ændrede markant adfærd. Så den perfekte hest endte med at blive solgt ret hurtigt igen, da han slet ikke var den stabile hest jeg havde brug for.


  • #18   28. maj 2017 Jeg har prøvet det med min tidligere part hest og min tidligere låne hest. Desværre kunne jeg ikke købe nogle af de dejlige heste, den første fordi jeg var under 18 ergo kunne det ikke lade sig gøre uden min mors godkendelse men nej.. Så kom min tidligere part tilsalg ca. 2 år efter jeg stoppede på hende, har aldrig elsket en højere end hende trods alt vi har oplevet. Desværre havde jeg lige fået en datter, med en meget stram økonomi pga ingen elevplads inden, såeh jeg var bare ked af det da denne skønne hest også smuttede mellem mine fingre.. Men man kan altid håbe der kommer et andet tidspunkt, eller en ny skøn hest at opdage smiley

Kommentér på:
Forelsket. (hest)

Annonce