{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

egen hest og skole/praktik {{forumTopicSubject}}

hej med jer. Er der nogen som har egen hest, og er i gang med en uddannelse hvor jeres praktikplads ligger langt væk fra skolen? Jeg vil gerne til Hansenberg og blive veterinærplejerske i Kolding, og jeg vil tage min hest med, men jeg er i tvivl om hvordan man gør, hvis man får en praktikplads langt væk fra Kolding, og dermed skal bo der i den periode med praktik, hvorefter at flytte tilbage igen. Hvad gør man med hesten ift. opstaldning? håber der er nogle som kan svare på mit spørgsmål smiley

ps. jeg vil ikke have min hest opstaldet på Hansenberg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  egen hest og skole/praktik
  • #1   26. maj 2017 jeg flyttede til Kolding for at tage dyrepasser, og havde jeg fundet en praktik plads så havde jeg nok fundet en part til at passe min hest når jeg ikke var der smiley

  • #2   26. maj 2017 Jeg sidder med samme dilemma dog med en anden uddanelse men med samme princip, men jeg tænker at jeg ser på det når jeg har fundet min læreplads, og jeg sætter min hest det sted jeg vil være det meste af tiden smiley
    håber lidt jeg kan få en læreplads tæt på mit uddannelses sted så jeg ikke behøver en part til min hest



  • #3   26. maj 2017 Jeg er under uddannelse som hestemanager. Jeg har haft med hest med på skole under grundforløb. Og nu med til Norge hvor hele min praktikaftale forløber under uddannelsen. Når jeg skal hjem og på skole i 4 måneder til august, ville min chef overtage træningen af min hest. Så jeg må desværre undvære hesten i den tid. Til gengæld ved jeg atden er i gode hænder. smiley

  • #4   26. maj 2017 Jeg har selv gjort mig de tanker, da jeg lige nu går på grundforløb til landmand.
    Jeg selv er villig til at flytte efter en praktikplads, men vælger nok at lade hypperne stå hvor de står nu, for de stortrives virkelig. Og så må jeg finde en part/låner til den store, den lille har allerede :).


  • #5   26. maj 2017 Jeg har også tænkt over part...
    Men er den mon meget svært at finde en praktikplads tæt på? (Jeg ved det er meget svært generelt...)


  • #6   27. maj 2017 Veterinæren skulle være pænt svær at finde elevplads til.

  • #7   27. maj 2017 hvilken slags veterinær vil du være? for det er helt klart sværest at komme ind inden for hest, fordi de kun bruger veterinære ved dyrehospitalerne. hvis det er for smådyr så er der en lille chance men du finder det nok ikke tæt på Kolding smiley

    lige en anden ting, så vil jeg anbefale stald vesterlund hvis du flytter til Kolding smiley


  • #8   27. maj 2017 Har mest tænkt den for smådyr smiley jeg har også stald vesterlund i tankerne, det ser super hyggeligt ud! Har du hest der? smiley

  • #9   27. maj 2017 ja jeg står der og er rigtig glad for det smiley så du skal endelig bare spørge hvis du har nogle spørgsmål om stedet smiley

  • #10   27. maj 2017 Fedt! Det vil jeg huske smiley tak!

  • #11   27. maj 2017 Mit råd er ikke at bekymre sig så meget om det.

    Du kan altid tage grundforløbet og når / hvis du finder en praktikplads søge efter opstaldning nær praktik stedet.

    Der er mange gode steder fordelt ud over landet


  • #12   27. maj 2017 Det er mere bare det at hesten skal flyttes frem og tilbage, det syntes jeg er synd, tror heller ikke opstaldningsstederne vil bryde sig særlig meget om det.

  • #13   27. maj 2017 Men Anne.

    Det er kun 20% (eller er det 30%?) af eleverne på Hansensberg, som finder praktikplads.
    Du skal være villig til at flytte efter det, hvis du vil have en.
    Det har jeg forstået at du er villig til (det må du være siden du vil starte på Hansensberg)

    Ergo, kan du ikke vælge opstaldning nu. For du ved ikke hvilke egn du og dine heste lander i.
    Så, du bruger energi på at planlægge noget, som muligvis ikke bliver et problem - og som du kan løse ret hurtigt, fordi der er mange gode pladser ude i landet.

    Det er godt at forberede sig på problemer man kan planlægge løsninger på på forhånd.
    Her kan du dog ikke planlægge dig ud af det - og så er det ok ikke at bruge energi på det nu.


  • #14   27. maj 2017 Ja, det kan jeg godt se at du har helt ret i :))

  • #15   30. maj 2017 Jeg står næste år og skal til Viborg og studere til fotograf. Jeg står i samme problem.
    MEN: Drop det lige nu!
    Lig dit fokus på at få en elevplads, og tag resten af problemerne bagefter.
    Og det kommer altså fra en der kan risikere at lade sine heste stå hjemme hos mor og far i 5 år smiley


Kommentér på:
egen hest og skole/praktik

Annonce