{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.189 visninger | Oprettet:

Amigo insekt dækken, så skuffet {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen .
Kom ud til min dejlige dreng som igår fik hans nye insekt dækken fra Amigo med regn beskyttelse på , finder en hest som er gennemblødt af sved , plus dækkenet er allerede efter 24 timer begyndt og flosse i siden 2 steder og et hul i inderforet, mit dækken er købt i kinnerup under anbefalinger fra personale at det kunne han sagtens gå med hele tiden da der var perfekt ventilation i og det selv regulerede varmen pris 970 kr .
Bruger normalt Rambo duo dækken og er vildt glad for kvaliteten og generalt horzewears produkter , men virkelig skuffet over det her produkt.
Jeg har reklameret for produkter og håber at vi kan finde ud af en løsning ellers er det jo bare 1000 kr ud af vinduet .
Nu til mit spørgsmål , andre der har haft dårlig erfaring med overståede produkt ?
Jeg skal ha et nyt insektdækken da min dreng døjer med nællefeber pga insektbid, det skal være med hals og maveklap, og helst uden bagbens stropper og i god kvalitet pris max 1500 kr
Hvad kan i anbefale ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amigo insekt dækken, så skuffet
  • #1   26. maj 2017 Hvad med de zebrastribede?
    Har ikke selv nogen erfaring med insektdækkener overhovedet


  • #2   26. maj 2017 Ja det kunne sagtens være et zebrastribede, har jeg heller ikke selv stor erfaring, først sidste år han begyndte og gå med insekt dækken da han pludselig reagerede voldsomt , og han reagere meget vildsomt derfor jeg ønsker et med meget beskyttelse og perfekt pasform.

  • #3   26. maj 2017 Equesana har lavet et dækken som efter sigende skulle være ret godt.

  • #4   26. maj 2017
    Det duer ikke og bruge insektdækken med regntop, uanset mærke når det ikke er byge vejr. Det er for varmt.

    Biltemas og ABs billige er ganske glimerende til prisen.


  • #5   26. maj 2017 Nej det har jeg også fundet ud af , desværre ikke den info jeg fik af sælger i butikken .

  • #6   26. maj 2017 Jeg tænker faktisk ikke at du kan klandre producenten for at hesten sveder. Det giver vel næsten sig selv under sådan et nylonstykke. Men butikken kan måske stilles til ansvar for dårlig vejledning.

    Jeg er super glad for rambo sweet itch. Selvom det er meget tæt i stoffet, så bliver hesten ikke kogt indenunder og det holder fabelagtigt.


  • #7   26. maj 2017 Ja!
    Jeg købte et sidst år og efter 14 dage solgte jeg det igen, da det gnavede rigtig meget + det sad dårligt.

    Jeg købte et weatherbeeta insektdækken og det sidder meget bedre på min. Generelt er jeg bare meget glad for weatherbeeta dækner.. Jeg har haft dem til flere heste og de gnaver altid minimalt og ligger godt og er HOLDBARE!!
    Insektdæknet derfra har både hals og maveklap og der medfølger også maske


  • #8   26. maj 2017 Men ang. sveden. Så sveder heste meget om sommeren og de sveder ikke nødvendigvis mere, fordi de går med insektdækkenerne. Du ser det bare tydeligere, fordi det ligger ind til pelsen, hvilket får sveden til at fremstå tydeligere.

  • #9   26. maj 2017 Klandre skam heller ikke producenten , har selv Rambo duo som jeg utrolig glad for .
    Mit valg stod faktisk mellem et Rambo og det amigo og blev vejledet forkert af personalet i butikken, derfor lever det ikke op til mine forventninger og nej absolut ikke noget som siger sig selv når sælger fortæller og lover noget andet .
    Hvad med holdbarheden på dit Rambo er det godt ? kunne sagtens være det jeg skal prøve, det skal nemlig være tæt vævet .


  • #10   26. maj 2017 Jeg har to rambo sweet itch som min eksempony går med, så de er udsat for en masse kløeri. Det kan ses på dem og de har efterhånden nogle små huller, men de har også holdt tre sæsoner, så det syntes jeg egentlig er helt godt.



  • #11   26. maj 2017 Jh
    Hvordan er deres dækkener i str ?
    Lyder som det godt kunne være en mulighed.
    Det var kun der hvor regnstykket sad at han svedte og det var meget så det løb af ham og allerede Kl 11.00 .
    Normalt sveder han faktisk aldrig ret meget ej heller ikke under ridning , men ligegyldig hvad grunden er så skal jeg ha et nyt, få det duer bare ikke det her .


  • #12   26. maj 2017 Mette
    Ja det lyder da til de er meget holdbar , jeg har generalt ikke problemer med at mine dækkener går i stykker, også derfor jeg var så skuffet, efter kun 24 timers brug .
    Er de også store i størrelsen , skal de sidde tæt på kroppen ?


  • #13   26. maj 2017 Altså min har samme størrelse som hendes rambo original.
    Det giver bedst beskyttelse, når det sidder rimelig til og jeg syntes faktisk at det kan sidde pænt til på kroppen og så er der stadig god bevægelsesfrihed til hals og skuldre.

    Jeg har også prøvet WB men det passer slet ikke min pony.


  • #14   26. maj 2017 Jo altid individuelt med pas formen , altid været tilfreds med Rambo pasform til min , så det er nok det samme med den model Du har.
    Og skal hurtigt ha fat i et da han nu går med et låne dækken som ikke er helt optimalt beskyttende til ham .
    Han slår ud med nælle feber over det hele, hvis han får for mange bid, plus han er helt ulykkelig og sur bider sig , sparker og løber rundt på folden for og undslippe de kryb , stresser ham helt vildt .


  • #15   26. maj 2017 hvad er det for et du har købt?
    Jeg købte nemlig et nyt, også amigo med regntop, med det nye discsystem lukning. synes det ligger udemærket på min hoppe og har endnu ikke opdaget at hun har svedt under det - tværtimod virker hun faktisk ganske tilpas med det, dog noget træt af halsen, men dem er hun altid træt af... det har ikke slidt på hende (går også med amigo om vinteren), og hun har gået med det i døgndrift de sidste to uger - kun haft det af under ridning og gået en 30 min på fold uden mens jeg har ventet på hun har tørret efter bad...
    min hoppe havde lavet et enkelt lille hul i selve "nettet", hvilket jeg bare hurtigt lappede, det holder ganske udemærket smiley


  • #16   27. maj 2017 Sandra
    Er nøjagtigt det som jeg også har købt , ligger også rigtigt godt på min dreng og slider ingen steder .
    Problem er at det allerede efter 24 timer havde to steder det var ved og flosse i halsen og gået i stykker i inderforet , største problem er dog at han var som en karklud da jeg kom derud i dag opnået på blot 3 timer da han stadig står på boks om natten , han har indtil en uge siden gået med 100 g på fold og har stadig haft 100 g på om natten , han er normalt en stor frossen pind og efter dyrelæge råd skulle han gå længe med dækken, da han sidste år fik halsbetændelse nok fordi jeg satte ham for tidligt ned i gram i maj månede , så virkelig underligt han svedte sådan , dækkenet var helt vådt med kondense vand der hvor regnstykket er, var jo bla derfor jeg købte med regn fordi han nemt fryser så han ikke skulle stå og blive kold fordi han var våd , desværre fungere det åbenbart ikke hos ham .


  • #17   27. maj 2017 mine 2 plage havde horse guard sidste år mener jeg gav omk 500kr for dem. ikke noget fancy er med maveplade og hals det er bare alm "gråt/sølv) som mange andre fluedækner men bare det gør jobbet

  • #18   27. maj 2017 mia
    Det lyder super mærkeligt at dit allerede er gået i stykker smiley
    Jeg ser tit de andre heste står og gnubber min, og det betyder jo at de får fat i halsstykket osv, og det er stadig intakt.... måske det ikke lufter så meget hos dig? Hos os i thy lufter det en del, der er aldrig rigtig vindstille smiley

    det eneste problem jeg ellers har med dækkenet, er at velcroen ved discen bliver ved med at gå op....


  • #19   27. maj 2017 weatherbeeta er lidt store i str.
    Min er en kraftig varmblodshoppe på 167 og hun bruger str. 145


  • #20   27. maj 2017 Sandra
    Ja det er meget mærkeligt, synes generalt at det lufter okay hvor min hest står , plus de har en meget stor løsdrift der er dejlig kølig med gid luft gennemstrøm, det er er mest underligt er at han aldrig normalt sveder han er gået med 100 g Rambo duo indtil sidste uge .
    Håber de vil hjælpe mig i butikken hvor det er købt ,nu må vi se .


  • #21   27. maj 2017 er da ked af du fik en dårlig oplevelse med amigo, jeg selv har prøvet den helt almindelige amigo fluedækken og det er en af de bedste jeg har haft, overlevede i flere sæsoner.

    Men ellers er jeg blevet anbefalet meget premier equine på det seneste. folk siger deres fluedækkener er fantastiske


  • #22   28. maj 2017 Jeg har sådan et zebrastribet til min som han gik med sidste år. Han reagerede møg allergisk på insekterne og var helt bulet over krop og hals samt hævet i hovedet. Det fungerede superb og han var ikke fuldkommen svedig. Eneste minus er at han er smalbringet og får slidsår af dem, men selv ikke med undertrøje synes jeg at det var et reelt problem. smiley

  • #24   30. maj 2017 Hej rosa , han bruger str 145 .

  • #25   31. maj 2017 de har forresten tilbud på hjemmesiden idag, sidste dag idag, har selv bestilt en fly lite her til morgen smiley

  • #26   31. maj 2017 Mason.
    Hvilken hjemme side ?


  • #28   2. jun 2017 beklager det sene svar men på premier eguine

  • #29   2. jun 2017 Den hedder http://www.premierequine.co.uk/20-promotions-c102x2015794

    Deres spring sale er slut, men de kører hver dag 20 % på en række produkter, så det er bare at holde øje.



Kommentér på:
Amigo insekt dækken, så skuffet

Annonce