{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

Bomløse sadler artikler {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Jeg ville høre om nogle af jer kender nogle gode artikler om de forskellige bomløse sadlers opbygning og holdbarhed - altså dem man må ride letridning i. Jeg har brug for nogle beviser på at "bompuderne" ikke falder sammen, men er holdbare og hvad de eventuelt kunne være lavet af (må godt handle om en specifik sadel). Og så ville jeg også gerne høre om der kunne være lidt artikler mht. vægtfordeling?

Håber at nogle kan hjælpe. smiley

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløse sadler artikler
  • #1   28. maj 2017 Når du siger bompuder, mener du så sadelpanelerne?

    Hvis ja så kan jeg ikke-dokumenteret sige at jeg har en bomløs med paneler, og panelerne er ikke faldet sammen på den. panelerne er lavet af en blød silicone så det er ikke et materiale som lige kan "falde sammen" med tiden.
    Kig efter et godt og velovervejet materiale som på samme tid skåner hesten. så får du også en sadel med gode paneler som ikke lige falder ammen efter nogen måneder smiley


  • #2   28. maj 2017 Hehe ja det var dem jeg mente, kunne bare ikke lige huske hvad de hedder.. smiley

    Hvilken bomløs sadel har du, og hvor lang tid har du haft den?


  • #3   28. maj 2017 Jeg har en tysk impoteret bomløs fra et firma i Berlin de hedder amreitsport.de
    Jeg har haft min sadel i et år, godkendt af min dyrlæge/kiropraktor til at ligge på min hest.
    Sadlen kan du se på Sonny's galleri smiley


  • #4   28. maj 2017 Og mht vægtfordeling er det svært at sige. det kommer an på hvilke mærker af bomløse du snakker om, da de forskellige bomløse også har forskellige vægtfordelingspunkter. nogen har kun vægtfordelen fra rytteren's sæde og derved ikke ligger pres foran eller bagved. mens andre fordeler vægt på ele sadlens stykke. men vil mene 65% af de sadler med paneler fordeler trykket over hele sadlen, mens de mere bøjelige sadler som kræver trykfordelende kun fordeler vægt hvor der rytteren sidder.
    Men det er også ikke-dokumenteret fra min side, bare mine tanker smiley


  • #5   28. maj 2017 Spændene! Tak for linket! smiley


  • #6   28. maj 2017 det var så lidt, og hvis du har spørgsmål så skriv endelig til dem, de er SÅ søde og tager selvfølgelig hensyn til hvis man ikke kan på tysk, jeg skrev i engelsk tale med dem smiley

  • #7   28. maj 2017 Fedt 1000 tak, kunne klart finde på at skrive til dem smiley

Kommentér på:
Bomløse sadler artikler

Annonce