{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part for første gang
  • #1   25. jun 2017 Jeg har aldrig selv haft en part, men for mit vedkommende hvis jeg skulle søge efter en part til hende af min. Vil jeg lede efter en part, som evt. var ville til at modtage undervisning, af den samme underviser. En meget ansvar bevist part, som red på sammen måde som jeg selv rider.! smiley

  • #2   25. jun 2017 Forskelligt hvad du kan forvente. Er det en hest der kan rides, ville jeg forvente at skulle strigle, sadle op og ride, så ejer kan se dig håndtere hesten. Hvis du er usikker, så bed ejer ride først, så du kan se hesten under rytter. Vær forberedt på, at selvom du rider godt, så vil det ikke glide så nemt på parthesten første gang, da I lige skal lære hinanden at kende. Spørg om alt du finder relevant, og få helt styr på aftalerne omkring brug af hesten (må den springe? Deltage i stævner? Rides i skoven? M.m). Held og lykke smiley

  • #3   25. jun 2017 Sørg for klare aftaler omkring hvilke dage, frist for ejer at melde fra hvis hun skal bruge hesten eller bytte dag. Og ikke mindst klare aftaler om hvilke opgaver der skal laves, og hvordan, de dage du er der. Hvordan man gør ved sygdom osv.. Brug og vedligeholdelse af udstyr..
    Det er også en god idé at spørge hvordan hun rider hesten, og hvordan hun gør hvis hesten gør ting den ikke må(hendes reaktions mønster hvis den f.eks bider e.l.) smiley så træder man ikke forkert smiley

    Mvh TT


  • #4   25. jun 2017 Den store forskel på at eje en hest, og have part på en hest, er at du ejer ikke hesten..
    Ejer har (det økonomiske) ansvar, og bestemmer dermed i den sidste ende.

    Du skal lære at leve med, at en anden person har det sidste ord, og kunne acceptere ejers beslutning loyalt - eller kunne gå i god ro og orden.

    Du skal derfor ikke bare trives med hesten, men ejer skal være som en god kollega.
    Ikke nødvendigvis en god veninde, men en god kollega, for I skal kunne arbejde sammen og det kræver at I også kan forstå hinanden.

    Nogen gange er en part gratis, andre gange koster det et fast beløb, eller fast andel af alle udgifter.
    Nogle vil have faste dage, andre et bestemt antal gange pr måned.
    Det er meget forskelligt hvad hesten kan, hvad du må, osv. Det er meget forskelligt hvor selvstændig du må være. Må eller skal du købe udstyr?
    Er halkort, skovkort, undervisning inkluderet??

    Men, hvis første besøg går godt, så kan du jo altid komme en gang til. Og så aftale resten derefter.
    En kontrakt og kontrol af hvis forsikring dækker hvad, er altid smart.


  • #5   26. jun 2017 Jeg synes at samarbejdet med ejer er det vigtigste, hvordan man føler man vil blive behandlet og hvordan reglerne passe en. Derefter hesten, jeg brød mig personligt ikke om min part da jeg prøvede ham først, men eg følte mig virkeligt tilpas i stalden. Nu har jeg ham som helpart 6 år efter smiley

Kommentér på:
Part for første gang

Annonce