{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket bid(løs) har i, og hvorfor?
  • #1   17. jul 2017 bid trenser.
    2-delt muffebid giver mest ro i dressur.
    udelt welsh bid, giver mest ro i spring.
    2-delt pelham, til tur eller de dage Sam er helt oppe og ringe.
    udelt western stang som han går super godt på i western.

    Bidløse.
    Soft hackamore, mest til tur eller når jeg træner sæde og ben.
    Sidepull, dressur og spring brug.
    Kapsun, til løsgørende dressur.
    Rebgrime, kun til hygge.
    Cordeo, træne mig ben og sæde lidt mere end hackamoren smiley

    og så lige et billede af mit yndlings bid smiley er man nysgerrig kan man kigge i mit album med resten af mine trenser smiley


    profilbillede
  • #3   17. jul 2017 jeg ejer kun stangbid (fordi de er flotte smiley ) det er dog kun til pynt

    ellers bruger jeg primært kapsun eller grime, har dog også en sidepull, men bruger den sjældent smiley


    profilbillede
  • #4   17. jul 2017 Jeg har en micklem til min 4 års, hun er i gang med tilridning. Bruger micklem fordi den skulle være mere ergonomisk korrekt i forhold til nerverne i hovedet.

  • #5   17. jul 2017
    Jeg bruger et baucher bid på min, to delt da det er det hun reagere bedst på.
    Hun ville sikkert også gå fint på et to delt muffe bid - så længe det ikke er med alm. trenseringe.

    Ikke noget bidløst, det forstår hun ikke, hun går imod presset istedet for.


  • #6   17. jul 2017 Bruger en almindelig sidepull fra Riders Company må det være, til begge mine.
    De fungerer, og jeg har ikke behov for stærkere til dem c:.

    Af bid har jeg et almindeligt udelt trensebid. Igen til dem begge, og igen fordi det fungerer :).


    profilbillede
  • #8   17. jul 2017 Til min hoppe har jeg et udelt D-rings bid fra hööks på micklemtrensen, fordi hun fungerer bedst med helt ro på biddet. Udover det har jeg også en sidepull til hende som jeg bruger i perioder til dressur, for afvekslings skyld. Så har jeg en hackamore til hende, den har jeg egentligt ikke fået brugt så meget andet end lidt tur. En kapsun, som nok er den bidløse, jeg er mest glad for og bruger mest, bruger den altid til longering, jordtrænning og for det meste til gåturer smiley
    Til min vallak har jeg en hackamore fra trollhillfarm som er den jeg bruger mest udover hans sidepull. Han kan ikke gå med bid, selvom jeg gerne ville at han kunne smiley han hader biddet og tygger som en gal på det, nægter at åbne munden og tager hovedet op. Så han får lov at slippe, han er også virkelig svær at finde bid til da han bruger 15,5 i bid (og han er altså en pony :P) ellers bruger jeg også meget kapsunen til ham når vi laver ting fra jorden smiley


  • #9   17. jul 2017 Jeg har et 2-delt muffebid til min, da hun har brug for et roligt bid som ligger stabilt i munden. Hun er før redet med fullcheck, baucher og udelt uden succes.

    Derudover har jeg en soft hackamore med kæde til når vi rider mere end 2 ud eller generelt til ture, hvor der skal gives gas, da hun bliver stærkt fortil og gerne vil forrest smiley


  • #10   17. jul 2017 Har et tredelt tre-Ringsbid og en hackamore. Dem simple grund er at han løber når vi springer og på tur og der bruger jeg biddet da jeg Skal kunne stoppe ham, men i dressur og hygge er det hackamoren.

  • #11   18. jul 2017 Når jeg træner med bid er det rocking-s-snaffle og blank kandar.
    Bidløst er det reb-grime, cordero, kapsun, sidepull eller soft hackamore


  • #12   18. jul 2017 Tindur - Eric Thomas Soft Hackamore til træning udenfor lukket bane, Sidepull fra Hooks til dressur og spring på lukket bane smiley startede ud med at forsøge med diverse bid på ham men måtte opgive da han fik en konflikt adfærd der bare eskaleret.

    Rocky - startede ud med et todelt Baucher der passede i str efter hestemund sine anbefalinger. Men han var overhovedet ikke glad for det. Så forsøgte jeg med et af Tindur sine gamle bid, et udelt Bombers Fullcheek der egentlig er for stort (ifølge hestemund) men dette er han meget tilfreds på smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #13   18. jul 2017 Copy fungerer bedst på udent stang, så det er det vi bruger. Som regel sammen med en kapsun. Fun fact, jeg havde faktisk kun købt hans stang til billeder og lignende, men han er mere end tilfreds med at gå med det til daglig træning! smiley
    Ellers bliver han trænet i kapsun (fra jorden) eller cordeo. En gang imellem når vi skal på tur og kan skal have lov til at spise på vejen, rider jeg i hackamore.
    Lucky er lidt mere tricky mht. bid. Han åbner munden når man kommer med biddet, men virker ellers ikle glad for det, så det har vi droppet. Han bliver trænet i kapsun, rebgrime og hackamore pt., men jeg kunne godt tænke mig at finde et udent til ham også smiley


    profilbillede
  • #14   18. jul 2017 Nu er min lille dame kun 3år og vi er så småt begyndt med tilridningen (har været på hende 2 gange)

    Af bidløse har jeg en sidepull i westernmodel, som jeg bruger når jeg går ture med hende.
    Derudover har jeg en ridekapsun, som jeg bruger når vi laver jordarbejde, samt de 2 gange jeg har været på ryggen af hende.
    Af bid har jeg købt et udelt Danish guard bid, der er meget mildt og roligt.

    Umiddelbart satser jeg på, at hun skal rides både med og uden bid, men det afhænger helt af hvad hun kommer til at trives bedst med smiley



  • #15   18. jul 2017 Jeg har en sidepull, en cavemore og en kapsun. Jeg bruger mest min sidepull, da han fungere bedst med den.
    Har ingen bid til ham smiley


  • #16   18. jul 2017 Jeg ejer ikke et eneste bid til min.
    Men jeg ejer:

    - en hackamoretrense
    - to sidepull
    - to rebgrimer
    - to kapsuner
    - en cordeo

    Hvor min hackamore er håndlavet af Klitgaard Design, den er min primære trense. Den ene kapsun skal bare sælges, den anden bruger jeg til jordarbejde. Den ene sidepull er til "gæsteridning", altså når andre rider min hest, hvor min hackamore er for stærk og for fin. Den anden bruger jeg til kørsel for vogn. smiley Resten bruger jeg ikke.


    profilbillede
  • #17   19. jul 2017 Jeg har et læderbid til springning fordi jeg ikke ser nogen grund til at proppe alt muligt i hovedet på dem, så lidt som muligt er det bedste i min verden smiley i dressur rider vi med et alm HS D-rings muffebid 2-delt

    profilbillede
  • #18   19. jul 2017 Jeg har prøvet flere typer men den eneste der passer og jeg bruger som Sidepull er rambo micklem multibridle dog synes jeg det bidløse der medfølger er mere forvirrende ?? Så ride ham med den som Sidepull.

  • #19   20. jul 2017 Ganske almindelige massive todelte trensebid, ikke for tykke.

  • #20   20. jul 2017 Jeg har en trense med alm 3-delt bid. -Eller har mange trenser, men biddet er det eneste bid jeg bruger/brugte til min hest. smiley
    Det har jeg egentlig kun fordi jeg fik det med, da jeg købte hende.
    Jeg har så en sidepull, jeg bruger til tur og hygge.
    Så har jeg en kapsun, som jeg bruger til dressur. Indimellem hvis vi træner helt seriøst har jeg også biddet på. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at sammensætte kapsunen med en hackamore, for at få stangeffekten med også.
    Og så har vi en blomsterhackamore hængende, som jeg ikke lige har fået taget mig sammen til at få brugt endnu. smiley
    Og selvfølgelig har vi også cordeo. Bruger den bare ikke så ofte, da jeg ikke bare hyggerider så meget på banen, men så rider en hyggelig tur i stedet. Synes ridning uden noget på hovedet udenfor hegnet er uansvarligt, så det gør jeg ikke smiley


Kommentér på:
Hvilket bid(løs) har i, og hvorfor?

Annonce