{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Beskæftigelse på folden {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg kunne godt tænke mig at foreslå/lave nogle ting til min hests fold. Pt. står hun alene, mens hendes foldkammerat er til hingst, men der er en ny hest på vej også.
Det er ikke fordi hun keder sig, men blot for at gøre folden mere attraktiv.

Nogle ting jeg selv har tænkt på, er at lave en urtebar og en kløpind af "kostehoveder".

Folden ser således ud. Det som er tegnet med sort er hele folden, den gule er hvor hun går pt.
Den lilla prik markerer ridebanen, som er svarende til en almindelig lille ridebane (så kan I se størrelsesforholdet), og den røde prik er jordfold med skur. Dernede står vandet også, og det er ikke muligt at flytte vandet. Alt andet fold er græsfold.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beskæftigelse på folden
  • #1   18. jul 2017 Nu er hun jo ikke ligefrem et legebarn, men til plage har jeg før haft de store gummibolde som de kunne lege med smiley
    Ellers er det nogle gode ideer du har fra før smiley

    Mvh TT


  • #2   18. jul 2017 nogle stammer/grene hun kan gå over/tygge i smiley

  • #3   18. jul 2017 Til Marts har jeg haft et par halmballer stablet op, så han kunne klø sig og vælte dem og bruge noget af hans energi. Jeg har også før lavet nogle snore med gulerødder og agurk der hang ned fra 'læskuret' så han også fik brugt sin hjerne lidt mere. Har også kastet et par æbler ud på folden og F.eks gemt dem i høet så han kunne lede efter dem og spise dem. Engang var der også noget højt græs som han havde meget glæde af at lege i og samtidig spise osv. - ved ikke lige hvad han syntes var sjovt ved det?
    Har haft mange andre ting, men dem syntes han var kedelige, så ville han hellere klø sin gamle mor.


  • #4   18. jul 2017 har oplevet at der blev tykke stykker træ på foldene, med et kradsebræt, en saltsten, en bold og et dæk smiley det kunne jeg godt tænke mig igen smiley

  • #5   18. jul 2017 Beskæftigelse er egentlig også lidt et forkert ord at kalde det for mig, jeg kan bare godt lide en "ordentlig" og sigende overskrift, som ikke er for lang smiley Det er i håbet om at få hende til at vandre lidt, at jeg vil få nogle forskellige ting ud, sådan at kløpind er et sted, jordfold et andet, urtebar et tredje, etc.

    Et grantræ er en god ide, det kan hun vist godt lide, men det har hun faktisk allerede i skoven, som hun kan gå ind i. Men måske ville hun være glad for et fældet træ alligevel, men det kræver jo, at man har et fældet træ... smiley

    Bolde, dæk og andre "legesager" er ikke lige umiddelbart hvad jeg søger. Min hest er 7 år gammel, og hun er ikke så legesyg.

    Jeg ville gerne have et sted med strandsand, men det er ikke mit sted, og det kræver vist lige rigeligt at lave en "strand".. smiley

    Bomme/træ lagt ud til at gå over har jeg også haft i tankerne, men synes ikke umiddelbart at der er et passende sted til det, og igen kræver det nogle materialer jeg ikke rigtig har, og som er svære at skaffe.


Kommentér på:
Beskæftigelse på folden

Annonce