{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Hjælp! Min pony er i brunst. {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer der læser dette

Jeg har det problem at min pony går i brunst, når hun bliver flyttet. Hun går normalt også i brunst hver tredje uge, men når hun bliver flyttet er det rigtigt slemt.
Det har også været et problem, da hun er blevet flyttet meget på det sidste, da jeg købte hende, så en ny boks og så her til sommer hvor de skulle male stalden.

Hun bliver rigtig stresset og kan ikke rigtig være i sig selv, og jeg synes det er enormt synd for hende. Hun kan også være svært at få ud af boksen, fordi hun bliver enormt sur på mig, når jeg går ind til hende.
Hun er ellers faldet rigtig godt til, og når hun ikke har sine "perioder" er hun den sødeste pony.
Normalt når hun er i brunst, kan jeg godt mærke det, men det er slet ikke noget der pårvrker hende så meget, som når hun bliver flyttet.

Jeg har snakket med dyrelægen, og hun sagde at den eneste mulighed hun havde var noget hormon-ting, som skulle i maden hver dag. Problemet med det er, at jeg ikke selv må give hende det, og at hun så ville gå i brunst alligevel 10 dage efter.

Er der nogen er har erfaringer med sådan et problem?
Hvad gør I?
Har hørt der skulle være nogle forskellige urteblandinger som fodertilskud. Er der nogen der ved noget om det?

På forhånd Tusind tak for hjælpen!


Kommentarer på:  Hjælp! Min pony er i brunst.
  • #1   18. jul 2017 Min hoppe for stroppy mare hver eneste dag smiley
    Hun var en hoppe som ikke kunne rides alene uden at kalde og i hendes brunst begyndte hun at stejle hvis hun kunne hører en anden hest.. stort problem når ridehus lå ved siden af stalden..

    den dag i dag kan jeg ikke mærke hendes brunster overhovedet, kan se hun er i brunst men mærker det ikke på hende..

    eneste gang jeg har mærket det var hvor vi flyttede hende og en uge efter gik hun i så kraftig en brunst pga. en vallak at hun blev livsfarlig så hun røg hjem igen og dagen efter red jeg på hende som normalt..


  • #3   18. jul 2017 Som de andre skriver så skulle stroppy mare være rigtig godt.

    I forhold til den anden medicin du snakker om. Så lyder det underligt at du ikke selv må give hende det.
    Har du snakket med din dyrlæge om det handler om medicinhåndteringskursus og slagt?

    Min blev nemlig udelukket fra konsum(slagt) da de regler kom frem i sin tid. Jeg måtte pludselig ikke selv give hende ormekur, pastasprøjte eller noget som helst andet.
    Jeg valgte derfor st udelukke hende fra konsum og så var det ikke et problem længere.
    Vil du gerne have din hest slagtet når den tid kommer, så vil jeg råde dig til at smide penge efter medicinhåndteringskurus, for det vil langt fra være første gang du havner i det problem smiley


Kommentér på:
Hjælp! Min pony er i brunst.

Annonce