{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   19. jul 2017 Hvis de går på døgnfold hvor der er rigeligt adgang til græs/hø, og du morgenfodrer dem (går ud fra det er for vitaminernes skyld?), samt de ser fine ud, ser jeg ingen grund til at fodre aften også. Så længe de er dækket ind med vitaminer/mineraler, burde de jo sagtens kunne klare sig på græs/hø, når de ikke laver noget smiley

    Hrr i sommeren bliver min fodret en gang; det er en håndfuld vitaminer + en god håndfuld omega rice. Den går på døgn, har rigeligt græs/hø og er blevet lidt småvommet.
    Vinter så jeg helst der bliver fodret 3 gange, hvis de fx kun står ude få timer. Står de ude fra solopgang til solnedgang m. hø på folden, bliver de fodret 2 gange...


  • #2   19. jul 2017 Jeg fodrer en gang (aften) om sommeren, og to gange dagen om vinteren. Jeg vurderer ud fra mængden foder de får om kroppen kan optage det. Hvis de havde fået 2 kg foder så havde det været fordelt på to gange da 2 kg er grænsen for hvad kroppen kan optage pr. Gang. Den yngste får 1200g så for letheden her om sommeren så er det kun en gang. Men jeg har lært at jo flere gange de får foder, jo bedre optager kroppen det smiley

    Mvh TT


  • #3   19. jul 2017 Vi har ikke alverden græs
    Men de har fri hø/wap ude og vi tager alle ind en gang om dagen der står de gerne 2-4 timer der har de hø og får foder
    Om vinteren for de 2 gange foder og hø/Wap ude og inde og de kan spise de græs de er ude..
    Vores står ude om vinteren fra kl 6 om morgen til 17 om eftermiddagen
    Vi rider 20-40 km om ugen
    VH Annette


  • #4   19. jul 2017 Vores går i løsdrift på meget lavt græs. De fodres én gang om dagen med kraftfoder og får en omgang hø samtidig.

    Hvis det regner får de dog en ekstra gang hø i løbet af dagen.

    Om vinteren fodres der 2 gange med kraftfoder(morgen og aften) samt hø plus der gives hø om eftermiddagen. ??


  • #5   19. jul 2017 Mine går pt på døgnfold (jordfold med ad libitum wrap) og her får de deres vitaminpiller 1 x dagligt smiley i vinterhalvåret er de på boks om natten, og på samme jordfold (stadig med ad libitum wrap) fra ca 7-22. Her fodres de 2 x dagligt - vitaminer lige inden de kommer ud, samt roepiller når de kommer ind smiley de har selvfølgelig også ad libitum wrap i boksen

  • #6   19. jul 2017 3 gange om dagen. Både hø og kraftfoder. Han går så også pt. På jordfold fra 8-18

    Men når han skal på græs i august får han kun vitaminer/kraftfoder 1 gang om dagen og så græs for resten. smiley


  • #8   19. jul 2017 Min får i alt 3 kg foder om dagen, han bliver fodret morgen, middag og aften. Han får også 2 normale hønet og et slowfeeder hønet

  • #9   19. jul 2017 Begge mine er fine i hul - så det er intet problem, tvært imod burde de tabe sig lidt.

    Som skrevet har de adgang til hø - græsset svinder ind nu - da jeg ikke har fået hegnet det sidste jord - men de trives fint på deres morgenfoder.

    Jeg tænker mere at dele deres morgenfoder op her i sommer perioden - så de får lidt at fumle på til aften - det skal siges at de begge går i løsdrift og vil aldrig komme til at stå på stald med mindre de bliver syge.

    Lyder det helt tåbeligt at dele deres foder op?

    De står hjemme - så jeg er ikke afhængig af at andre skal fodre for mig eller bøvlet!


  • #10   19. jul 2017 Jeg ville ikke lave ekstra arbejde for mig selv medmindre jeg havde en der skulle tage på, eller at foder rasjonen var tæt på 2kg smiley men hvis du synes det er hyggeligt så gør du da bare det smiley

    Mvh TT


  • #11   20. jul 2017 I bund og grund kan du jo dele foderrationen op i så mange portioner du vil, man siger at de har bedst af at få foderet fordelt på 2-3 forringer om dagen da de dermed optager det bedst. Det gælder både foder de får "meget" af OG et vitamin/mineral tilskud da de ellers sidst på døgnet inden de får foder igen godt kan være lav på visse vitaminer, så jeg synes at det vil give meget god mening at give morgen og aften, hvilket vores også får, de går i løsdrift med hø ad lib. og lidt græs.

Kommentér på:
Foder

Annonce