{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fluedækken eller ej
  • #1   19. jul 2017 Vi har pt. fluedækken på vores, fordi vi er kraftigt plaget af klæg, og det har ikke været for varmt her. Vi sørger til gengæld for at smide deres wrap i skyggen. Hvis de ikke har mulighed for skygge, ville jeg tjekke når solen står højest.

  • #2   19. jul 2017 Jeg bruger hverken spray eller dækken. Mine har et skur at gå ind i og træer til skygge.

  • #3   19. jul 2017 Jeg bruger spray, da jeg tænker at det nok er rarest for hesten at have så lidt på som muligt, og så især når det er varmt.

  • #4   19. jul 2017 jeg har fluedækken på, og maske på. Intet andet hjælper her, vi har sindsyg store klæger og bremser og latterligt mange af dem og fluer, så hestene her ædes op.. Min har endnu ikke haft det varmt og har gået med fluedækken de sidste 6-7 somre.

  • #5   19. jul 2017 Jeg bruger spray (kun generet af fluer og myg) fordi han ruller sig og bare vil smadre dækkenet

  • #6   19. jul 2017 Jeg bruger eksemdækner for første gang i år, med stor succes.

    Her om sommeren, når klægerne kommer til aften, og myg til natten, ja der har jeg haft problemer med at insektdækner ikke var godt nok.
    Men eksendæknerne er super.

    Hver sommer vender jeg i juli måned døgnet rundt, så hestene kommer ind ca kl 10 om formiddagen, og så ud igen kl 21. Det fungerer rigtig godt.

    Mvh Charlotte


  • #8   19. jul 2017 Bruger insektdækken.. Der er rigtig mange klæge og fluer hos os, så selvom hestene har to skure de kan gå ind i så har min alligevel dækken + maske på.

  • #9   19. jul 2017 Vores to går med fludeækken og maske, for den ene løber rundt for at blive fri for insekterne når de er værst. Spray er simpelt hen ikke nok til at holde dem væk

  • #10   19. jul 2017 Bruger kun maske.. brugte insektdækken men ingen af de modeller jeg prøvede sad godt i halsen så det gled bar ned og strammede der..
    og fluespray hjælper ikke et hak..

    så jeg kan ikke andet end passe på hendes øjne og bar holde øje med det ikke bliver for slemt med de bliver bidt..


  • #11   19. jul 2017 har i dag prøvet med noget eddike. blev ikke særlig populær. ser heller ud til at holde fluerne væk. så eddike virker ikke her.


  • #12   20. jul 2017 Du kan ikke holde fluer væk med eddike. Køb eller lav noget ordentligt fluespray, men vær forberedt på, at der skal sprayes ofte.
    Du kan også give dem striber af hjortetaksolie/bentjære. Det virker rigtig godt, men lugten er svær at holde ud, også for mennesker, så det er bedst til heste der "holder ferie"


  • #14   20. jul 2017 Jeg er nødt til at smide fluedækken på min. Han reagerer allergisk på insekterne og hæver omkring øjnene.
    Har også til gode at opleve ham have det for varmt. smiley

    Der er også både skygge og løsdrift på folden samt rigeligt med vand.


  • #15   21. jul 2017 det værste må da næsten være de mange myg, der stikker. han har virkelig mange stik.
    jeg har lige fået fortalt, at mennesker kan undgå myg ved at æde en masse hvidløg.
    gælder det mon også heste?


  • #16   21. jul 2017 Jeg giver min hvidløg og det er begrænset effekt, synes jeg. Så han har både hvidløg i kosten, også ofte et insekt-halsbånd på, fuld fluedækken med hals og maske. smiley

Kommentér på:
fluedækken eller ej

Annonce