{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.047 visninger | Oprettet:

Trykfordelende pad, hvilket? {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley

Jeg har en Hidalgo Valencia II shorty til min hest, men har indtil nu ikke brugt noget trykfordelende underlag.
Da jeg købte sadlen, blev jeg tilbudt at købe et Grandeur-underlag med, men jeg syntes at det var for grimt og for dyrt.

Men nu har jeg pt. sommerferievikarjob på fuldtid, og jeg tjener en rimelig løn, og derfor synes jeg, at jeg bør anskaffe mig sådan en pad.

Problemet er bare, at jeg gerne vil have et, der gør panelerne - og altså rygsøjlefriheden - større, men det skal helst bare være en pad, som kan "gemmes væk" under sadlen. Jeg vil nemlig gerne have, at det ser pænt ud, nu jeg også har brugt penge på nogle flotte underlag. smiley

Så, er der nogle af jer, som kan anbefale et rigtig godt og tykt, trykfordelende pad, som ikke er for voldsom under sadlen? Prisen er lidt ligegyldig hvis bare det er en fantastisk pad. smiley

Jeg har selv kigget lidt rundt, blandt andet på Skito, men synes ikke det ser ud som om, at der er noget, som kan "gemmes væk". Har også set et lammeunderlag fra LeMieux, som fås med indlæg til, men er usikker på hvor skjult det er også....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trykfordelende pad, hvilket?
  • #1   20. jul 2017 Tindur med Skito smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #2   20. jul 2017 Åh ja, det synes jeg jo er lidt for synligt smiley Jeg er mere ude i denne her form, men netop denne her synes jeg ikke er tyk nok smiley

    profilbillede
  • #3   20. jul 2017 Lidt for synligt?? Du er klar over at det lyseblå er et almindeligt underlag ikke? smiley

    Mvh TT


  • #4   20. jul 2017 Haha jo jo smiley Men jeg zoomede ind, og er skito underlaget ikke det, der er sadelformet? For jeg vil nemlig helst have et, der er sadelformet, men uden "sadelklapper" smiley

  • #5   20. jul 2017 Nå okay smiley håber du finder et der opfylder dine krav smiley

    Knus TT


  • #6   20. jul 2017 Tak, det håber jeg også! smiley Jeg tror også, det er muligt, jeg skal bare life finde det helt rigtige!

  • #9   21. jul 2017 Okay, nu bliver jeg måske besværlig smiley Jeg vil nemlig gerne give penge for mærkevarer, for at være sikker på, at jeg får noget ordentligt. Samtidig har jeg læst, at gelpad som fx acavallo ikke hjælper til trykfordeling, men at man skal ud i enten lam, rensdyr eller skum... Samtidig har jeg fundet den der fra acavallo med skum i, men kunne godt tænke mig, at den var tykkere, og så har jeg også haft en acavallo før, som jeg hurtigt synes blev grim at se på, fordi den blev beskidt, men skidtet ikke kunne komme af..

  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #10   21. jul 2017 Hvad med sådan et, som du selv nævner du har kigget på.
    Lam med lommer så der kan komme indlæg i.
    Jeg har brugt det under underlaget, så lammet er på hestens ryg. Så er det kun lammestykket foran man kan se, lige ved forvislen på sadlen


    profilbillede
  • #11   21. jul 2017 Emka
    Synes du, at det er godt? Fungerer det?
    På den hjemmeside jeg har kigget på, lyder det ud fra beskrivelsen som om, at den har en kanal til rygsøjlen på undersiden, men korrektionslommerne er til enten at hæve foran eller bagved - ikke til at "løfte" hele sadlen for mere trykfordeling. Er det forkert for forstået?


  • #12   21. jul 2017 Har du et billede af din hest med underlaget? smiley

  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #14   21. jul 2017 Har desværre ikke noget billede.
    Men underlaget dækker lammepaden, hvis det er langt nok. Som sagt kan man kun se det lille stykke lam foran.
    Hvis du putter indlæg i alle lommer løfter det sadlen både for og bag, altså over det hele.
    Og ja det fungerer. Det gode er, synes jeg, at selve lammet ligger mod hestens ryg, og så det både er stød og trykfordelende.
    Der er kanal til rygraden.
    Mit er til salg hvis det har interesse smiley


  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #15   21. jul 2017 Undersiden

    profilbillede
  • #16   21. jul 2017 Tak Rosa, det håber jeg også! smiley

  • #17   21. jul 2017 Emka
    Det vil jeg da lige overveje. smiley Hvad skal du have for det? Men omvendt, så sælger du det jo - så så fantastisk kan det vel ikke have været? smiley


  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #18   21. jul 2017 Jo det er rigtig godt smiley
    Sælger fordi jeg har for meget udstyr liggende smiley
    Og ikke har behov for det under min sadel
    400 kr inkl 10 indlæg i skum og memoryskum
    Nypris er 899 kr i Hooks


  • #19   21. jul 2017 Acavallos! smiley Din hest vil elske det. Der er mange forskellige at vælge mellem!

    Jeg kunne mærke tydeligt forskel på min, selvom der ingen spor var hos hverken sadelmager, massør el. fys/osteopat om, at sadlen klemte smiley Vi har en med lidt løft bagi. Når lillemanden er mere færdig med at vokse, og sadlen kan blive endeligt tilpasset, så køber jeg en uden kile... for han skal bare have det under! smiley

    Synes ikke, den er specielt voldsom, og det endda selvom, at padden er 17 tommer og sadlen kun 16 smiley


    profilbillede
  • #20   21. jul 2017 Er det en bomløs du har? Og med stigbøjler uden trykfordelende?? Så ødelægger du hestens ryg medmindre du køber et beregnet til bomløse sadler..

    Hvis ikke den er bomløs, hvorfor så have et trykfordelene? Meningen er vel at sadlen skal passe hesten uden at muligt 'ekstra'


  • #21   21. jul 2017 Emka
    Tak, jeg vil lige overveje! smiley


  • #22   21. jul 2017 Anna
    Du har ret, det ser ikke voldsomt ud. Problemet er bare, at jeg har behov for en, der løfter et godt stykke opad. Men acavallo med skum er også med i mine overvejelser, specielt nu jeg kan se, at det overhovedet ikke ser grimt ud på din. I øvrigt super lækker hest! smiley


  • #23   21. jul 2017 Michelle
    Jeg har en Hidalgo, der er paneler under, men den er bomløs. Jeg vil have trykfordelende, fordi jeg synes, at når jeg har redet i længere tid, kan den godt falde lidt sammen fortil, sådan at der er risiko for, at forsvidslen falder på manken. Hun er meget umarkeret, men havde hun været markeret, ville den ramme hendes manke. Ellers passer sadlen godt. smiley
    Og det et netop derfor, jeg går op i, at den løfter og giver mere rygsøjlefrihed. Det er ellers en af de bomløse, der kan rides uden trykfordelende.


  • #24   21. jul 2017 Jeg har en barefoot og med deres sadelformede underlag under. Underlaget er omkring de 1000kr men jeg syntes det hiver god frihed samtidig med at det trykfordeler ordenligt men dog er der 'sider' på det..

  • #26   22. jul 2017 Tak Caroline. smiley Kan godt se det ikke fylder meget. Har også læst, at man skal have lam direkte på ryggen, men bliver det så ikke hurtigt klamt og grimt?

  • #28   22. jul 2017 Hmmm, ja så bliver det jo pludselig besværligt smiley Men det kan man selvfølgelig godt gøre.... Jeg må lige tænke lidt!

  • #30   22. jul 2017 Haha ja, men så har man lige travlt en dag, og så glemmer man det, og når man så kommer næste gang, så er sveden tørret ind, og så er den grim smiley

  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #31   22. jul 2017 Når jeg har brugt lam direkte mod ryggen har jeg efter endt ridning, børstet lammet "op" med en hårbørste. Ikke nødvendigvis hver dag, men flere gange om ugen. Så holder det sig pænt meget længe. Og det tager kun 1 min at børste det smiley

  • #32   22. jul 2017 Acavallo laver masser af forskellige slags pads! Både med kile foran, bagved og HELT UDEN kile. Så du kan sagtens finde en trykfordelende pad fra Acavallo UDEN kile/hæveeffekt. Jeg skrev bare, at min VAR med dette, men skal selv ud at have en uden, når vi ikke har brug for det mere, for de er bare så gode smiley Min er af gummihalløj smiley Vil tro, det er noget lignende denne, man så skal have:
    http://saddlefitter.dk/shop/acavallo-anatomic-gel-221p.html?gclid=Cj0KCQjw78vLBRCZARIsACr4cxzs_HxGnHGHl2HbtBaoffavmLvVd2S2-YnFFwQR-BuMluLBuyibmoIaAjaBEALw_wcB
    Sadelmageren sagde, det var stort set umuligt for dem at få trykninger med dem på smiley

    Nej præcis, jeg ligger stort set ikke mærke til den i hverdagen smiley Tak, hih, han er sådan en dejlig pletbaby smiley


  • #33   23. jul 2017 Nu ved jeg godt du skriver at du ikke kunne lide granduer, men er det fordi du kun blev tilbudt et sadelformet, eller er det bare generelt?

    Jeg rider med almindeligt underlag og granduer pad under min baloun, og syntes ikke det er mere synligt eller grimt end alle mulige andre pads smiley


    profilbillede
  • #34   23. jul 2017 Prolite eller lemieux vil være mit bud. De er meget neutrale og skummet er så tilpas fast at det løfter sadlen jævnt.



Kommentér på:
Trykfordelende pad, hvilket?

Annonce