{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

M K
M K
Tilmeldt:
26. feb 2013
Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324

ULTIMATIVT OVERTØJ TIL RIDNING I AL SLAGS VEJR? {{forumTopicSubject}}

Jeg flytter snart til opstaldningssted uden ridehal, så skal til at have opgraderet overtøjsgarderoben til noget der klarer ridning i møgvejr!

Hvad kan I anbefale til ridebrug, der er både vandtæt, åndbart, slidstærkt og behageligt at have på? Såvel jakker/frakker, overtræksbukser og fodtøj vil jeg gerne have ideer til.

Prisen er (næsten) lige meget - kvalitet er vigtigst.


Kommentarer på:  ULTIMATIVT OVERTØJ TIL RIDNING I AL SLAGS VEJR?
  • #1   23. jul 2017 Heldragt - det er både praktisk og varmt smiley

  • #2   23. jul 2017 https://www.horze.dk/vinterjakker/horze-winterrider-jakke/33125.html?color=BL
    Har denne jakke fra Horze, den er guld vejr til de koldere måneder.
    Hvor den både er vind, vand og kulde tæt smiley


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #3   23. jul 2017 Har en TOPREITER heldragt tror dog ikke den klarer vedvarende regn?? Tak for tips

  • #4   23. jul 2017 Jeg har set mig lun på et mærke, der hedder stierna.
    Det er en norsk designer, der selv rider og laver tøj til at ride i skandinavisk vejr...
    Mm, sådan en jakke skal jeg have til julegave til mig selv!

    Lige nu har jeg :
    https://agroland.dk/equipage-olympia-jakke-blaa.html
    Man ånder godt i den, der er mange lommer, den holder til en del regn (efter en halv times styrtregn bliver jeg fugtig).
    Jeg har købt den et nummer for stor, den kan alligevel snøres ind i livet.
    Om sommeren har jeg den og tank top under.
    Om vinteren en ski undertrøje i merino, og en fleece jakke. Evt en undertrøje til eller let sweater. Jeg har købt til lag på lag på lag.

    Lag på lag er jeg stor fan af.


  • #5   23. jul 2017 Husk:
    Det er meget godt at købe til de rigtig kolde dage.
    Men de fleste dage er kun kølige eller råkolde, og der skal du også have tøj på, som er varmt nok, men ikke for varmt


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #6   23. jul 2017 Jeg mener Stierna er svensk? Men kan have taget fejl. Også ligegyldigt, bare det fungerer.

    Ja jeg leder ikke kun efter vintertøj men også tøj til lunere, men våde dage.


  • #7   23. jul 2017 Svensk? Norsk? Jeg kan også huske forkert.
    Det virker meget lækkert, når jeg står med det i den lokale rideudstyr forretning..

    smiley


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #8   23. jul 2017 Jeg må nærstudere det - har kun læst om det, ikke stået med det eller prøvet det på. Men eet er sikkert - ridning i regn og rusk bliver klart mere overkommeligt iført ordentligt tøj smiley

  • #9   24. jul 2017 Jeg vil bare anbefale Jer at tænke på at vintertøj, designet til det norske og svenske vejr (Stierna er et svensk ord i hvert fald) ikke altid egner sig til det danske vejr! Danmark er rådt, vådt og blæsende, imens Norge og Sverige er koldt, tørt og mere koldt. -30 grader i Norge føles som - 5 grader her.

    Mvh TT


  • #10   24. jul 2017 Jeg har forresten Horze Winter Rider sæt med skiundertøj inderst, og ridebukser og bluse. Jeg lærte en ting af min papfar der er jæger og har brugt rigtig mange timer på at sidde stille i skoven i - grader. Altid uld inderst! Og ikke mere end 3 lag tøj for så isolerer det ikke mere... smiley
    Jeg der er en frossen pind har det fint i min beklædning smiley

    Mvh TT


  • #11   24. jul 2017 vil sige det kommer noget an på hvilken slags ridning du dyrker - vi er glade for ridebukser i softshell - de er dejligt lune - ikke for tykke og delvis vandafvisende
    Skal dog siges at vi rider i hal om vinteren så det er ikke regn vi døjer med - kun kulde. Rider mest dressur og synes ikke det er til at bevæge sig i de tykke heldragter og lign.
    Og så kan det anbefales at gøre ligesom mange andre sportsfolk - lag på lag - så man kan justere alt efter temperatur hos en selv og i omgivelserne smiley


  • #12   24. jul 2017 tjek Uhip, de har noget fantastisk tøj til alt slags vejr! ??

  • #13   24. jul 2017 Softshellridebukser er fantastiske i nærmest alt slags vejr! smiley
    Der findes også overtræks/regnbukser som sidder oppe om maven og kan rulles ud, kan ikke huske hvad de hedder men bruges også af cykelryttere smiley


  • #14   24. jul 2017
    Jeg rider godt nok indendørs i dårligt vejr, men jeg tænker at i en omgang møj regnvejr her om sommeren - så er regntøj ganske ulideligt pga. fugtigheden hvis man skal ride noget der gør man sveder bare lidt.

    Der tænker jeg egentligt ikke at der findes noget optimalt?


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #16   24. jul 2017 Ja jeg tror også bare jeg ville vælge at blive våd frem for at ride i regntøj på en lummer sommerdag. Det er nok vigtigst at undgå at blive våd, når temperaturerne er nogle andre end nu.

    Kan godt se pointen med tøj fremstillet til "arktisk vinter" kontra dansk VÅD, mudret og KLAM vinter. Overvejer om jagt og fiskeributikker også kunne være et godt bud.


  • #17   24. jul 2017
    Til tur om vinteren er jeg iøvrigt fan af ridejakker med rideslids også fleecetæpper om benene. Så bruger jeg også bamsestøvler - ikke særligt korrekt, men det fungere super godt med en alm sok og en hyggesok i.

    Alternativt synes jeg også at ganske almindelige skibukser fungere godt, fx fra Bilka til tur ridning - jeg har ikke haft problemer med og sidde fast.

    Jeg har længe gerne ville ha' fingre i nogle vinterridebukser, men de er desværre ofte uden grip hvilket jeg finder træls. Jeg hader nemlig og ride med strømpebukser eller andet under, så føler jeg lidt at jeg har taget et for nummer for lille bukser på og ikke kan bøje knæene.


Kommentér på:
ULTIMATIVT OVERTØJ TIL RIDNING I AL SLAGS VEJR?

Annonce