{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån af hest, kan det betale sig?
  • #1   24. jul 2017 Nej.. det syntes jeg ikke. For der er altid en chance for at "udlejer" kan komme og tage hesten tilbage. Og så har du puttet penge i noget, som du så ikke kan beholde som dit eget.

  • #2   24. jul 2017 Hvis du har pengene til at købe en hest så kan jeg ikke de ideen i at låne en. smiley

  • #3   24. jul 2017 Du må uddybe " betale sig " smiley før man kan give et svar /mening

  • #4   24. jul 2017 Mange tak for svar:)

    Tænker meget mht. Økonomi:)


  • #5   24. jul 2017 Jamen økonomi i at låne er jo nok det samme som at eje ?
    minus forsikring som ejer ofte betaler.
    Du sparer jo selve købet af hesten ?

    Men du ved jo så heller ikke hvor længe du evt har hesten da ejer jo kan hente den hjem igen.


  • #6   24. jul 2017 Kan godt se, det er fristende, men man skal gøre lidt småting op med sig selv. Oftest vil jeg nok sige, man skal gøre op med sig selv, at man ikke kommer til at eje hesten, og at den leveres tilbage.

    For du kan, (selvfølgelig afhængigt af hestens og dit niveau), risikere, du rider en "billig" hest op, behandler på den, passer den, plejer den og ja øger dens værdi, så du selv skal give en højere pris for dit eget arbejde i sidste ende.
    Det gad jeg ikke - derfor købte jeg min egen smiley



  • #7   24. jul 2017 Tjae.
    Det afhænger af situationen.

    Jeg er fx 34 år, har en lang videregående uddannelse og kan sagtens læse op på ting.
    Men, jeg vil de næste mange år ikke skulle have en hest alene - men derimod et sted hvor jeg har folk jeg kan snakke med, dele erfaringer med, lære af osv.
    Hvis jeg stoler 100% på ejer, kunne jeg da sagtens finde på at låne en hest. Så står købsprisen på min konto, men de faste udgifter til hestehold er det samme.
    Fordelen ville for mig også være, at jeg havde en mentor, jeg kunne spørge til råds, hvis samarbejdet gik godt.
    Ulempen er hvis man bliver uvenner fx hvis hesten bliver svært syg, hvem bestemmer tidspunkt for aflivning? Kan ejer kræve undersøgelser låner mener er udsigtsløse?? Hvad hvis udstyr bliver stjålet eller en hoppe ved et uheld kommer i fol?
    Der er mange potentielle ting, man kan blive uvenner over.


  • #8   24. jul 2017 Ren økonomisk kan det måske godt svare sig, alt efter hvad aftalen er på lånet.. udlåner betaler ofte forsikring og eventuelt dyrlæge eller en del af dyrlæge, og så spare du jo self købsudgiften..
    og hvis man er i tvivl om, om man magter at have hest på den lange bane både tids og økonomi mæssigt, så er det måske en måde at prøve de af på..
    Jeg ved i hvert fald, at rigtig mange søger lånehest/pony, jeg er blevet spurgt adskillige gange, om jeg låner min ud nemlig, som står til salg.. til trods for de er en dalgsannonce og ikke udlånsannonce


  • #9   25. jul 2017 Jeg havde engang lånehest med tanke på køb. Jeg betalte alt foruden forsikring og kunne flytte hesten (planen var det) for at modtage noget mere springundervisning. Jeg havde købt ny sadel til hende da den gamle ikke passet, og havde genoptrænet hende efter en skade der ikke skyldtes mig. Pludselig mistet jeg arbejdet og kunne ikke købe hende alligevel. Hun blev så købt af en tidligere part. Jeg var knust og stod tilbage med en sadel ++... Jeg havde haft hende et år..
    Jeg ville købe hesten så du ikke blev rigtig glad for en lånehest som måske kan risikere at blive solgt til anden side...

    Mvh TT


  • #10   25. jul 2017 Tjaaa som de mange andre gode indlæg svare på, så er der fordele og ulemper - men det kommer primært an på, hvad du vil låne for.

    Er du selv god/vant til at uddanne heste, ja så kan det jo ikke svare sig økonomisk at ligge arbejde i en anden mands hest.
    Men mangler du en lærerhest, så er det absolut en mulighed via lån, at få fat i en hest, som man måske ikke selv har råd til at købe.

    MEN selve engangsudgiften på købsprisen af hesten er jo ikke det springende punkt, det er den daglige drift der koster - især når doc dyr lige kommer forbi, eller sadelmager, eller....

    Hvis det er at pengene er lidt små, hvilket jo ofte er når man er ung, så vil jeg anbefale part i stedet. Her er det en fast pris - og selv en god part til 1000-1200 kr/mdr er biligere end at eje sin egen.

    Mvh Charlotte


  • #11   25. jul 2017 For mig kan en lånehest godt svare sig, men det er også fordi jeg er studerende og der er mange risiko forbundet med en hest. Jeg betaler selv for opstaldning og smed, samt ting som undervisning, ekstra udstyr og diverse småting, men hvor ejer betaler for dyrlæge regninger + at jeg altid har muligheden for at levere ham tilbage, hvis jeg ikke får råd til at have ham på et tidspunkt. Det synes jeg ihvertfald er en stor tryghed for mig, da jeg kan risikere ikke at have råd eller tid til ham på et tidspunkt pga. af studie og så står jeg ikke med en hest, som måske ikke kunne sælges smiley Men det kommer selvfølgelig også an på, hvordan låner/ejer aftaler det indbyrdes, min hest har en rigtig sød ejer, som også gerne hjælper med at betale ekstra foder eller andet, hvis der er behov for det smiley

  • #12   25. jul 2017 Vil ikke låne en hest hvis jeg var dig, da de fleste vil have man skal stå for stort set alle udgifter, og de kan komme og hente den hvis de vil. Så vil jeg nok hellere finde en part eller købe en smiley

Kommentér på:
Lån af hest, kan det betale sig?

Annonce