{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Problem hestetræner i Nordsjælland {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Jeg står med en meget adfærdsvanskelig plag på 1 år, som har tildens til at have truende adfærd overfor mig. F.eks. når jeg beder ham om at gå væk, eller lade være med noget. Han er meget dominerende, og han kan finde på både at vende røven til mig og sparke efter mig og stille sig op foran mig på en truende måde. Hvis der er noget der ikke lige passer ham, kan han også flippe helt ud, og det er bare ikke hensigtsmæssigt eller fedt, med sådan en hest...

Så jeg ville høre hvad I kan anbefale af gode adfærds trænere i Nordsjælland.

Jeg har dog et krav om, at træner ikke slår hesten, da jeg mener at det gøre mere skade end gavn..

Og ja, han er kastreret.

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem hestetræner i Nordsjælland
  • #1   6. aug 2017 Har du forsøgt med at træne ganske almen grundprincipper i Jord træning?

  • #2   6. aug 2017 Chrisser: Yep, og han vil slet ikke acceptere mig... Men jeg har ingen problemer med min anden plag. Og jeg har arbejdet med mange plage og fået meget undervisning i hms, så jeg er ikke uerfaren i håndtering og arbejde med plage. Så tænker at jeg vil søge råd hos en prof adfærdstræner nu smiley

  • #3   6. aug 2017 Nicolas Madsen, er meget dygtig. Du kan finde ham på Facebook. smiley

  • #4   6. aug 2017 OKay smiley

    Camilla stortmont har ture til Sjælland. Hun kan klart anbefales smiley


  • #5   6. aug 2017 Camilla Stormont eller Lene Særmark (hvis hun gør sig i det? Hun er super dygtig ellers!)

  • #6   7. aug 2017 1000 tak, jeg vil klart undersøge jeres anbefalinger! smiley

  • #7   7. aug 2017 Hvis man avler vil der jo altid være nogen der falder mindre heldigt ud, man kan forsøge sig lidt frem, men ellers putte en masse penge i noget der ikke fungerer er jo ikke særlig smart. så få den slagtet, det er der mere fornuft i på den lange bane.

  • #8   7. aug 2017 Peter: Jeg avler ikke, og har dem som min hobby. Det er jo ikke fordi at han kun er dum - tvært imod, ellers havde jeg skilt mig af med ham for længst, men han har bare noget han og jeg skal have hjælp til at få løst. smiley

  • #9   7. aug 2017 Der er også Karin fra Letridning.dk smiley

  • #10   7. aug 2017 Tina MJ - www.hesteforstand.DK
    Hun er virkelig unik i sin tilgang til hestene. Hun er den eneste, som jeg kender på Sjælland, men hun er til gengæld også virkelig, virkelig dygtig.

    Der er også Equus Sanus. Tror også hun kører ud i det område.
    Hun er også virkelig blid.


  • #11   8. aug 2017 Peter - gud hvor du snakker som du har forstand til.... Selvfølgelig skal den da ikke slagtes!!! O.O der er en grund til dens opførsel - det er der altid, og TS søger heldigvis råd og hjælp og det problem der, burde nok være til at løse. Det er ikke sådan, at det er noget, der ikke kan løses eller er uhelbredeligt. Den er altså trods alt kun 1 år, selvfølgelig dukker der problemer op. Og det kan jeg love dig for en avler heller ikke ville gøre. ''Nå, nu har jeg lige brugt 20.000 kr på at lave det her føl. Nej er der problemer? Jamen, så lad os da kyle de penge ud af vinduet og slagte dyret'' - not.

  • #12   8. aug 2017 Sandra du er bara så pisse klog, det er tosset at have en 1 års plag som giver problemer, og så putte en masse gode penge efter den ,en hest der ikke er noget særligt, selvfølgelig kan man slagte den, folk spiser alt muligt kød, alt andet er dobbeltmoral, i spiser koteletter og kalvekød, spidstegt pattegris, det er alt sammen nogle dyr man tager livet af, så selvfølgelig kan man slagte en hest hvis den er faldet uheldigt ud smiley
    Jeg kender top avlere der slagter afkom der er faldet uheldigt ud for at bevare deres gode navn.
    En etårig pony plag har ikke en stor værdi.


  • #13   8. aug 2017 Peter - undskyld mig, men hvad er det for et samfund du er en del af? Opgiv og smid væk når der er problemer? I så tilfælde synes jeg du skulle tage at holde dig fra dyr, for det er godt nok en grum tilgang at have til tingene...... Om dyret koster 1.000 kr eller 100.000 kr, så er det ikke det der bestemmer, hvad det er værd. Værdi måles ikke kun i penge. Jeg er sikker på, at den betyder alverden for TS. Og hvis TS ønsker at arbejde med det, hvilket hun sagtens kan, så synes jeg du er møghamrende uforskammet og komme og sige hun ligeså godt kan aflive den, for den er jo ikke noget specielt. Og tosset at have en 1 års plag med problemer? Jeg kender ikke én der kan sidde og sige, de ikke har haft problemer med deres hest - om så den har været 1 eller 10 år, det kan ikke undgåes. En hest er et levende væsen som vi har valgt at få og så må vi sgu også tage ansvar for det! Og at du kender topavlere der gør det, viser for mig bare hvor klam en verden vi lever i, hvor penge er det vigtigste.

    Og det med animalsk spise kan du godt holde udenfor denne samtale - for det gør jeg mig ikke i.


  • #14   8. aug 2017 Kan kun anbefale Karin fra letridning.dk

  • #15   8. aug 2017 Din plag prøver dig af og du regner med det kan løses ved at 'snakke' med den? Det er en hest og ikke et menneske. Den viser sin dominans ved at losse ud efter dig og da du ikke vil losse igen, så har den jo magten. Der er jo ikke nogle der siger du skal tæske den, men at give den et rap når den uønskede adfærd indtræder er vel ikke anerledes end korrigering ved anden ridning - ellers så få en professionel ud eller sælg plagen til hestekyndige.

  • #16   8. aug 2017 Malli - en hest prøver ikke af og magt er ikke på tværs af "racer" på den måde som du beskriver. Samarbejde og kommunikation er vejen frem, vold er ikke.

  • #17   8. aug 2017 Sandra - selvfølgelig er der hierarki blandt heste og de 'snakker' ikke med hinanden om rangordnen, de sætter hinanden på plads - du kan jo prøve at studere heste på en fold og få syn for sagen. Hvis det er vold at give en hest et rap over snuden eller benet når den sparker, hvad kalder du så almen ridning af den - voldtægt?

  • #18   8. aug 2017 Malli - jeg snakker ikke om blandt hestene, for jo - der er hierarki, helt korrekt. Men der er ikke magtkampe på den måde blandt hest og menneske og den vil ikke se mennesket som en trussel, leder eller andet. Ridning vil jeg ikke komme ind på, men hesten fortæller hende noget - at der er en fejl i deres kommunikation og den skal den ikke straffes for i mine øjne, men TS skal have hjælp til at forstå hvorfor den gør som den gør og derfra læse problemet. Det kan fx være en TS har en bestemt positur der virker skræmmende på hesten og derfor reagere den sådan som den gør. Who knows. Det er svært at beskrive når der ikke er noget video af en situation.

  • #19   8. aug 2017 Sandra: hvorfor ser du det som en straf at give hesten et rap? Er det ikke netop korrektion af uønsket adfærd? TS kan selvfølgelig også smide flere tusinde kr. afsted på diverse kvaksalvere fordi hun ikke selv tør tage konsekvensen af den uønskede adfærd og så kan hun altid sælge den som problemhest senere når hun ikke længere kan magte den fordi den ingen respekt har for mennesker - så får hun jo også lidt penge i kassen i stedet for aflivning ligesom de mange andre der sælger problemheste frem for at aflive. Nogle mennesker bør bare ikke have plage og ungheste når de tror alt kan snakkes væk, men ved du hvad virkeligheden er bare anderledes. Du kan jo bare læse om Parelli og hans metoder og ham har jeg noget mere respekt for end Karin fra letridning.dk der har taget et par kurser i dyreadfærd og derudover har flere ikke-dyrerelaterede uddannelser bag sig

  • #20   8. aug 2017 Jeg ser det ikke konsekvent som straf - men i denne situation gør jeg, da jeg formoder at det en en fejlkommunikation blandt to parter - og det bliver vi ikke enige om smiley så du må have en fortsat god aften.

  • #21   8. aug 2017 Sandra: det gør vi nok ikke. Jeg er helt enig med dig i en hest ikke skal straffes, men jeg ser et klap over mulen når hesten sparker/bider ud efter en som korrektion af uønsket adfærd på lige fod med ryttere der bruger pisk og sporer til korrektion af hesten - disse hjælpemidler kan selvfølgelig også misbruges, og så mener jeg bestemt heller ikke det er ok. Også god aften til dig. Og TS jeg håber du finder en dygtig hjælper til din plag - jo hurtigere jo bedre, så adfærden kan rettes.

  • #22   8. aug 2017 Mange tak skal du have og plads til uenigheder skal der altid være smiley

  • #23   13. aug 2017 Du skal være velkommen til at skrive til mig smiley

    - Husk en dominerende hest er en usikker hest smiley


Kommentér på:
Problem hestetræner i Nordsjælland

Annonce