{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

Hvad gør man, pony ikke slagtet {{forumTopicSubject}}

sidste år tog jeg et føl ind i vinterpasning, dette føl havde desværre meget slem bukkehov på begge forben. Både dyrlæge og smed var inde over i Ca 5 måneder langt forløb, men vi blev til sidste i samråd med dyrlæge og smed enige om at det aldrig ville kunne rettes og at aflivning/slagtning ville være det mest humane, da ponyen havde behov for beskæring meget ofte, og efter hver beskæring var ponyen halt i dage efter og havde brug for smertestillende og ikke engang dette gjorde ponyen haltfri. Og ofte var han også halt og havde nedsat lyst til at lege selvom han ikke var nybeskåret.

Det endte med at vi tog beslutningen om at han skulle slagtes ved en lokal slagter vi tidligere har lavet aftale med.. Og i april måned blev han kørt til slagtning. Der blev sagt farvel, tudet mm. Og han blev efterladt i en boks da de ikke var klar til at slagte ham da vi kom.

Men nu har vi så fundet ud af at ponyen ikke er blevet slagtet men givet væk 2 dage efter vi afleverede ham

Hende der har fået ham foræret har fået ham foræret med den begrundelse at det var synd at slagte ham, bare fordi han blev for stor.. Han bliver Max 85 cm så bliver bestemt ikke for stor. Men hun ved ingenting om ponyer, og hun fortæller at han ikke er beskåret siden april, og hendes mand sagtens kan skære ham ned i dragterne

Men hvad gør vi nu, ponyen er sendt til slagtning med god grund da det er mishandling at have ham til at gå... Slagterne har nu givet ham væk og de og deres børn er blevet glade for ham. Men juridisk er han jo stadig vores...

Hvad gør vi? For vi har jo skide ondt af ponyen

Kommentarer på:  Hvad gør man, pony ikke slagtet
  • sandie L .
    VIP
    sandie L . Hjælpe-administrator

Følger: 21 Følgere: 197 Heste: 6 Emner: 1.490 Svar: 12.514
    #1   8. aug nu ved jeg ikke hvordan det foregår med slagtning, men man får vel en form for dokumentation på at man har afleveret dyret til slagt?? Ponyens lovpligtige pas skal jo også indleveres når et dyr er dødt... og ja i må da have fået nogle penge (eller næsten betalt penge?? så vidt jeg ved så er der ikke rigtig penge i slagt af små ponyer, når "slagte gebyret" er trukket fra.. altså slagterens "løn" for arbejdet...

Hvis jeg var jer ville jeg konfrontere slagteren, og bede om en forklaring.. Evt. true med at melde ham... Men det kræver jo en form for dokumentation på at i har afleveret den...

Ja man kan være bagklog - men man skal bare altid huske at hvis man vil være sikker på dyret er dødt - så skal man se det...

• #2   8. aug føj for en historie ....hvor er det synd for jer og ponyen:'(
    Hvem har ejer certificeret...for hvis i stadig har det. Synes jeg bestemt (selvom familien er glad for ponyen), at i skal hente den og få den aflivet en gang for alle. Der er jo en grund til i valgte slagtningen. Det var jo for ponyens bedste.
    Hvis i ikke har ejer certifikatet er sagen jo desværre en anden og rent juridisk kan i vidst ikke gøre andet end aldrig mere at stole på den slagter og så vælge en anden fremover.
    Hvordan er familien forstående over for jeres sag?

• #3   8. aug Han bliver også konfronteret men han har ferie og underligt nok er der ikke nogen der vil udlevere hans nummer.

Vi har ikke fået noget papir på det hos ham, han har fået passet og givet det videre med ponyen, men vi har ejercertifikatet.

Der er ingen penge i slagt af små ponyer. Han måtte sælge kødet og få penge for det, vi fik ingenting det var aftalen.

Og ja, vi skulle være blevet og se det men vi havde aldrig i vores vildeste fantasi forstillet os at han kunne finde på at forære vores pony væk.. der var jo en god grund til han var endt der og ikke bare fordi vi ikke gad ham.

• #4   8. aug Vi har ejercertifikatet. Så vi ejer ham..

De er jo også rigtig kede af det.. men fordi de ikke ved noget om heste tror jeg de synes vi er lidt skabagtige mht. hvad smerter vi mener han er i.

• sandie L .
    VIP

#5   8. aug så må de jo synes i er skabe agtige - det er deres problem...

hent ponyen og giv den fred hvis det er det rigtige

• #6   8. aug I ved heldigvis bedre , ida, se at få hentet den lille ponyfyr hjem til endelig aflivning og helst hurtigst muligt...i har jo heldigvis det løngste strå i denne sag....hvis nogen dog har det.?
    Man får normalt heller ikke noget papir påat en hest er slagtet før det man får tilsendt bagefter jo...så der har i ej heheller gjort noget forkert.

• #7   8. aug Vi synes bare det er så svært fordi vi føler at det er os der lige pludselig bliver de "slemme" i det her..

Men hvordan gør man hvis de ikke vil udlevere ham? vi må vel ikke bare hente ham på deres mark?

• #8   8. aug Hmm må man ikke altid hente sin egen hest...nej jeg er faktisk ikke sikker. ..er de aldrig væk hjemmefra sådan nogle mennesker;-)
    Ring evt til politiet for at spørge:-)

• #9   8. aug Jeg tror det bliver at bevæges sig lidt på kant med loven og hvis vi ikke får passet med kan vi i princippet blive stoppet på vej hjem og få en massiv bøde..

• #10   8. aug Jeg ville nok vende den med dyrlægen.

• #11   8. aug Jeg tror desværre ikke bare I må hente ponien, da familien jo har købt/fået den i "god tro".
    At slagteren så burde have så gedigen en røvfuld, det er en helt anden snak.

Jeg ville bede min dyrlæge, som var ind over sagen fra start af, enten kontakt familien eller lave en skriftlig erklæring på, at ponien bør slåes ned pga dyreværnsmæssige årsager.

Og ellers er der nok ingen vej ud over at gå via fx dyrenes værn.

Æv æv men hvor skal man sikre sig, at man ALDRIG efterlader en pony/hest i boks hos slagteren, eller sender dem med en fragtmand til dansk slagteri - men man skal se den død for at være sikker.

Mvh Charlotte

• #12   8. aug Hvad skal vi bruge dyrlægen til?
    altså vores dyrlæge kender jo ponyen, og anbefalede selv at vi fik ham aflivet da andet ville være synd.

• #13   8. aug altså tænker også at slagteren må kunne "straffes" på en måde. For det må bare ikke finde sted.

Vi er der altid når vi tager afsked med vores dyr.. undtagen den her ene gang.. og det er nok bare så uheldigt som det kan være.. at det viser sig at slagteren vi stolede på er en idiot..

Det svarer jo til at man indlevere sin hund hos dyrlægen for at få den aflivet og dyrlægen så bare tager den med hjem..

• #14   8. aug Jeg tænker, at det kan være umådelig svært at drive en slagterforretning, hvis man har gjort sig upopulær hos dyrlægen...

• #15   8. aug der er bare problemer mht. at det ikke er samme dyrlæger som står på et slagteri og hjemme hos "os"..

Men tænker egentlig at en pony der er indleveret på et slagteri, må vel heller ikke trækkes ud igen da der så er smittefare? Dyr der er syge og ikke kan bruges bliver jo skudt og derefter smidt i affald..

• #17   8. aug Puha kontakt Jeres dyrlæge, få en skriftligt dokumentation på forløbet og dyrlægens anbefaling, tag denne og ejercertifikatet med ned til politistationen og læg en anmeldelse af slagteren og bed politiet om assistance til at hente ponyen. Hvis politiet ikke vil hjælpe, så ring til BT imens I står der og kontakt samtidig Dyrenes beskyttelse! Det kan kun gå for langsomt! Stakkels stakkels pony

Mvh TT

• #18   8. aug jeg syntes i skal snakke med dem der har fået ponyen og siger at i kommer og henter dem. og hvis de ikke vil udlevere må politiet ind over, så er det nemlig lovligt.
    (husk at få så meget af jeres snak så muligt på skrift)

mht slagteren ville jeg nok prøve at kontakte seges og høre hvad de mener. måske det er Fødevarestyrelsen der skal ind over, for det han laver er ulovligt, og er næsten sikker på at han står til en bøde medmindre der er andre sager på ham

• #19   8. aug Hun har lige skrevet at hun har tjekket ham i h-r og kan ikke se han fejler noget... han virker glad og tilpas, så hun vil satme ikke aflive ham, så hvis vi vil have det gjort må vi selv gøre det.

Og det har vi skrevet det er helt fint og vi kommer og henter ham. Så nu må vi se om vi får lov til det..

Hun er uskyldig og jo egentlig bare rigtig ked af det.. og som en anden nævner har taget ham ind i god tro..

Men slagteren har virkelig lavet noget lort!

• #20   8. aug Jeg tænker også det vil være en fordel at få en skriftlig udmeldelse fra dyrlægen som behandlede ponyen omhandlende forløbet og at ponyen bør aflives. Jeg tænker at det skal printes i mere end et eksemplar.

Det første afleveres/sendes til familien samtidig med at i meddeler at i er de retmæssige ejere og har certifikatet, og at i er kede af forløbet samt at det skulle gå ud over dem, men i har tænkt jer at hente ponyen og håber at de vil udlevere den og passet frivilligt. (Eventuelt nævne at hvis de ikke vil så bliver det via retten og politi).
    Vil de så ikke frivilligt aflevere ponyen og pas så skal andet eksemplar afleveres hos politiet samtidig med at i beder om deres assistance til at hente jeres pony.
    Og så synes jeg slagteren bør anmeldes til rette instans (om det er politi eller hvilken styrelse det er har jeg ikke styr på).

Som nævnt så sørg for at få så meget som muligt på skrift fra nu af.
    Øv jeg har ondt af jer og pony. Det er en horribel historie.
    Kom gerne med opdatering undervejs.

• #21   8. aug Jeg fik at vide af politiet at hvis man henter sin - tidligere - hest (tidligere ejer var gal på mig men hesten stod i mit navn, de truede dog med at hente den alligevel) så var det en sag mellem os og jeg måtte starte en retssag for at få hesten tilbage.
    Det er en selvtægtssag og det tager de sig ikke af.

Jeg er 110%+ sikker på at hvis du har ejer certifikatet og henter ponyen på den mark, eller i den stald hvor den står så løfter politiet ikke en finger.
    Så må 'nye ejere' eller dem, som havde den, starte en retssag ville de få at vide. Politiet blander sig IKKE.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 85 Følgere: 80 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 3.275
    #22   8. aug Der er kun 1 der kan og skal i maskinen og det er slagteren

Du har enten betalt eller modtaget penge for en slagtning og det er meget forbudt at gøre som han har gjort

Han burde tvinges til at betale for en aflivning ved dyrlægen IDIOT

Det er muligt at det er synd for dem der har fået den forærende men at få den med argumentet at den er for god til at slagte så burde klokkerne altså ringe sku jeg mene.

• #23   8. aug Det er og bliver aldrig lovligt på egen hånd at hente en pony, uanset om i ejer den eller ej.

egentligt ejer i heller ikke ponyen mere da i overdrog den til slagteren.

I kan prøve at kontakte disse: http://slagtehuse.dk/koedkontrol.aspx og forhører jer omkring muligheder. Jeg tror i får meget svært ved at starte en sag, da i ingen bevis har på at i har udleveret ponyen til slagteren. (hvilket i mine øjne er dybt mærkeligt - med mindre at i har en sort aftale)

Men aller først, så tag og sæt dig ned med den nye ejer af ponyen, og forklar situationen, og se om i ikke kan komme frem til en løsning der tilgodeser ponyen mest.

• #24   8. aug umiddelbart er vi ikke interesserede i at starte nogen sag overfor dem der har ponyen nu. Da de har handlet i god tro, af ren uvidenhed.

Og vi henter den ikke bare, uden dem der har ham nu sin accept.

Men man ejer ikke en pony med pas og ejercertifikat før sælger har skrevet under på ejercertifikatet og man har det hånden.

Uanset hvad så var der en klar aftale om at han skulle SLAGTE ponyen og ikke forære den væk.. hvis vi synes han skulle foræres væk havde vi nok selv gjort det...

• #25   8. aug Og netop derfor bliver man til dyret er dødt - for historier som denne er langt fra enestående. Førhen (inden de noget skrappere regler om chip, pas osv.) var det faktisk ret udbredt at købe billige heste hos slagteren (og jeg kan faktisk også huske, at der har været en bruger herinde, der købte en hest hos slagteren). Det var naturligvis heller ikke ok opførsel for en slagter dengang, men det var slet ikke sjældent, at det skete. Jeg har kendt adskillige ponyer, der var sendt til slagt, men dukkede op et andet sted flere år senere.
    At det ikke sker ret tit mere, skyldes nok mest af alt, at de fleste heste nu om stunder har papirerne i orden og derfor ikke nemt kan sælges med falske papirer e.l. så det er noget nemmere at bevise, hvem ponyen er i dag.

Nå, men jeg ville få anmeldt slagteren - jeg tænker det er fødevarestyrelsen man skal igennem, men er faktisk ikke sikker.

Det er synd for den familie, der i god tro har fået hesten - men ikke mere synd, end at de faktisk også burde have en opsang for at tage et dyr fra slagteren. Har de andre dyr, kan de jo overveje, hvad de selv ville synes om, hvis de afleverede f.eks. deres hund ved dyrlægen til aflivning og så opdagede at dyrlægen havde solgt den videre.

Bare at hente den på marken er næppe lovligt og vel egentligt heller ikke helt ok overfor den nye "ejer". Men aflives skal den jo, hvis den går rundt med smerter, så jeg ville i første omgang være MEGET diplomatisk og bestemt ikke lægge ud med at sige, at vil de ikke aflevere, så kontakter du politiet - man kan altid optrappe senere... men det var jo rarest, hvis man kunne finde en løsning stille og roligt. Måske få noget på skrift fra den dyrlæge, der behandlede hesten - de er uvidende, ikke ondskabsfulde, så oplysning tænker jeg er vejen frem i første omgang.

• #26   8. aug er det "sort arbejde" at ponyen bliver slagtet??

Det er en ret relevant information, både i forhold til at få stoppet slagteren, men også i jeres situation.

• #27   8. aug Hvis hesten står på privat grund må I ihvertfald ikke hente den, der er vidst lidt en gråzone hvis den står på offentlig grund.

Dertil kommer så at hvis køber har handlet i god tro, kan der være nogle andre forhold ifht. hvem som så ejer hesten selvom i har ejerskabspapirene. Jeg vil så personligt mene at det kan diskuteres hvorvidt man har handlet i god tro, når man køber hest fra en slagter(vel og mærke hvis manden har identificeret som slagter/de har hentet hesten på slagteriet.)

I har nok størst sandsynlighed for at få løst konflikten mellem dem der har ponyen nu og jer selv. Hvis I bliver enige, så få en udtalelse fra dem omkring hvordan de fik ponyen og hvad slagteren havde sagt til dem. Således at I har noget på slagteren, som jo er den der egentlig har handlet direkte mod loven. I har heller ikke en kvittering eller beskeder på aftale omkring aflevering af pony?

Jeg ville forslå i forhørte en advokat ifht. hvordan i griber sagen bedst an, for at stille slagteren til ansvar.

• #28   8. aug Vi har nu hentet ponyen, hos dem der har fået den hos slagteren med dem der havde ponyens accept.

Det var ikke sort mht aftalen med slagteren.

Jeg tror de har lært lektien omkring at man ikke skal få eller købe en pony hos en slagter.

Vi arbejder nu videre på at finde ud af hvordan slagteren kan få et slag over fingerene så det ikke sker igen! For det er synd for alle parter når det ender sådan her!

• #29   8. aug Det er jeres pony. Hvis de stiller sig i vejen så involver politiet. Ang. slagtning så få Haarby slagtehus til at hente den. De kører i det meste af Jylland og skal i hvert fald ikke have penge for det. Jeg har brugt dem flere gange og de er bundsolide og pålidelige samt behandler hestene godt.

• #30   8. aug hvor er jeg glad på jeres vejne!!
    og hvor er det flot at ponyen "ejere" at udlevere den til jer så hurtigt!!!

håber i får ram på slagteren, og at han aldrig må nærme sig det erhverv igen! held og lykke med det hele

• #31   8. aug Det er ulovligt, det slagteren gør. Hvis jeg ikke tager fejl.
    Det er det i hvert fald, hvis dyrlægen gør det.
    Ved dyrlægen, kan dyrlægen spørge om de må finde et andet hjem til dyret, i stedet for aflivning. Hvis ejeren siger nej, må de ikke gøre andet end at aflive den.
    Tænker og tror det er det samme, med en slagter.

• #32   8. aug Der er ingen tvivl om at det er bund ulovligt det slagteren har gjort...
    Og forstår slet slet ikke han tør, fordi det er en lille bitte slagter.. (der havde et godt ry...)

Og det er rigtig fint af "ejerne" af ponyen at udlevere ham så hurtigt, det var ikke alle der havde gjort det. Men hun var meget sur, hvilket jeg udmærket forstår da hun har haft ponyen i ca. 3 måneder og derfor er blevet glad for ham.

Men virkelig en kedelig hændelse...

• #33   8. aug Puha sikke en frygtelig historie. Dejligt i har fået ponyen hjem igen. Hvordan har ponyen det? Er den stadig meget halt osv?

• #34   8. aug Ja, han har fortsat slem bukkehov på begge forben, og han havde smed sidste gang slut feb.. og blev så sendt til slagtning i april, og har ikke haft smed siden, så det er ikke blevet bedre..

Hans lænd er nu låst fuldstændig og han går mystisk på sine bagben fordi han aflaster sine forben.. Men ja, han virker glad og tilfreds nok.

• #35   8. aug IM: Du behøver ikke svare, men bliver ponyen stadig aflivet?

• #36   8. aug kunne I ikke evt. sammen med dem der købte ponyen, melde slagteren til politiet? tænker I måske står stærkere hvis I sammen går til slagteren og fortæller at han er meldt til politiet..
    de har jo handlet i god tro, og de følger sig nok lidt magtesløs, og svigtet..
    men det er jo med at stå stærk, og det syntes jeg tit man gør hvis man er flere

• #37   8. aug Hvor er jeg ked af at i skulle gennem det her...godt i igen har ponyen på jeres grund
    Håber aldrig i bliver udsat for noget lignende:-)

• #38   8. aug Ponyen bliver fortsat aflivet han kommer aldrig til at stå eller gå ordentligt. Hvis han ikke skulle aflives havde dem der havde fået ham af slagteren fået liv at beholde ham

• #39   8. aug okay, "ejeren" af ponyen's mand er ikke så hyggelig en fyr.. Han har lige ringet med div. trusler mm. og var noget sur og modbydelig.. nu må vi se hvor det ender. Men dyrlægen kommer i morgen, så må hun hellere få lavet den erklæring på bettemanden, og få ham aflivet.. puha, en ikke særlig sjov episode at skulle igennem.

• sandie L .
    VIP

#40   8. aug føj da

• #41   8. aug Lisette - ovenpå den oplevelse sender man forhåbentligt ikke ponyen afsted med andre på slagteri. Forhåbentligt kører man den selv og bliver til den er død, eller man får den aflivet hjemme.

IM - God i fik pony hjem, så den ikke skal gå sådan gennem livet. Fik du mulighed for at vise/forklare problemet, og hvorfor i ønskede at slagte den? Tænker det måske var godt nok, at de mennesker ikke forbliver i den tro, at i bare var nogen onde onde mennesker, der ikke ville have pony fordi den blev for stor.

• #42   8. aug Nej, hun skrev at hun ikke ville have mere med det at gøre. at vi kunne holde ved vejen og gå ned og hente ponyen, hvor passet var lagt ved leddet. Så vi hentede ham uden at hun var der. Jeg skrev dog så snart vi var kørt at nu var han hentet... Men de var ikke interesserede i at lære, de synes bare vi er nogle rigtig dumme idioter der bare vil aflive ham for sjov skyld..

• #43   8. aug Øv, det var godt nok ærgerligt - det havde jo været rart for alle parter, hvis man kunne være nået frem til lidt forståelse for, hvad der egentligt er på spil for ponyen her

Nå, men alt andet lige er det da godt for ponyen, at den ikke skal lide for evigt - den havde jo formentligt kunne leve med problemet i mange år, hvis ikke i havde opdaget den.

• #44   8. aug Ja, det er jo ikke noget han dør af men "kun" har ondt af

• #45   8. aug Håber du vil holde os opdateret hvordan det hele forløber! Rigtig mange tak for at I sætter ponyen så højt at I går så langt. Håber flere vil følge jeres eksempel

Mvh TT

• #46   8. aug Michelle hvorfor ikke? Bare fordi en slagter er uærlig, behøver de jo ikke alle være det. Jeg ville aldrig anbefale nogen jeg ikke 100 % stod inde for og kendte.

• #47   9. aug Nu læste jeg ikke de sidste mange kommentarer, da der var en del og flere lange. Men fik da de første med.

Jeg vil mene, at I står med det "lange strå", i og med at I har ejercertifikatet, dvs. I ejer hesten, så i princippet ville I kunne melde den stjålet, som den jo faktisk også næsten er, og derefter givet videre. For selvom de har passet, som jo hele tiden, uanset hvad, skal følge hesten, så betyder det ingenting.
    Men det synes jeg selvfølgelig ikke, er den rigtige måde at gøre det på.

Jeg havde nok valgt, at tage kontakt til politiet, og høre hvad de mener, er den rigtige måde, at gøre det på. For familien må jo også kunne forstå, hvilken situation I står i, da I jo egentlig ejer ponyen.
    Jeg ville ringe til politiet, forklarer dem kort hvad der er sket, også siger de nok, at I skal kontakte familien, også må I tage den derfra - det er i hvert fald, hvad jeg selv ville gøre

• #48   9. aug Det er syn for alle parter undtagen slagter han skulle godt nok have besked har i snakket med ham under alt det her??
    Og de stakels mennesker som fik en hest de fatter åbenbart ikke en klejne .. Det er ikke nemt for menig mand at se igennem regler med pas mm.
    VH Annette

• #49   9. aug Slagteren er rejst på ferie og dem der er der nu vil ikke give hans nr... men når han kommer hjem, tager vi fat i ham og hører hvordan det er sket at vores pony er blevet givet videre, eftersom vi ønskede ham slagtet pga. smerter i benene...

• #50   9. aug Men jeg håber han har en rigtig grim smag i munden, for vi er slet ikke i tvivl om han er advaret af en medarbejder..

• #51   9. aug Jeg synes et eller andet sted, at I skulle tage den historie med til medierne...

Sådan noget gør man bare ikke

• #52   9. aug Lisette - fordi, når man netop lige har oplevet, at hesten er blevet givet videre, så bliver man forhåbentligt ved den til den er død næste gang. Det mener jeg sådan set altid men bør gør - også selvom man mener, man bruger en god slagter, der ikke ville gøre den slags. Og det er da også sådan vi selv har gjort den lille håndfuld gange vi har fået slagtet - så har vi bedt om den første tid på dagen, selv fragtet hesten dertil og blevet til den var væk. Vi har fået slagtet det samme sted hver gang og jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig, at de ville lave sådan et stunt, men ingen af vores kommer til at blive efterladt et eller andet sted alene.

I øvrigt enig i, at historien kunne være interessant for medierne -spørgsmålet er bare, om TS gider sådan en tur (når det drejer sig om slagt, ville jeg jeg forvente at skyts udelukkende rettes mod slagteren). Og uanset er det nok meget godt at vente, til man har snakket med relevante myndigheder - tænk hvis det skader en evt. sag mod slagteren, at man har blæst det op på forsiden af EB e.l.

• #53   9. aug Michelle, jamen du kan jo bare gøre hvad du selv finder bedst med din egen hest. Jeg vil stadig have lov til at foreslå TS en anden slagter som man kan stole på. Så kan hun jo selv tage det valg HUN finder bedst

• #54   9. aug Dem der har fået ham foræret har da under ingen omstændigheder været i god tro ! Der skrives jo netop at de har fået at vide af slagteren at det var synd at slagte den fordi den blev for stor.....men hvis de får den hos en slagter, velvidende at ejeren har indleveret den til slagt....så er det bestemt heller ikke i god tro og burde skamme sig !

• #55   9. aug Mette K, vi har snakket om det samme her senere.. for først så har vi tænkt at det bare har været ren uvidenhed at de har taget i mod ponyen..
    Men nu snakkede jeg med den ene part i går, og vedkommende synes i hvert fald jeg var et dumt svin at jeg endnu engang bare vil få aflivet ponyen...

Og generelt at folk er onde når de vælger at aflive deres heste hvis det bare er noget kosmetisk.. (Han vil ikke se at ponyen har ondt, og mener udelukkende vi har gjort det fordi han ikke passer ind i vores kram, mht. ponyer der skal udstilles mm)

• #56   10. aug Hvor længe er slagteren på ferie ( Er det blot en undskyldning i har fået af medarbejderne på slagteriet ) ?
    Jeg ville klart lave en anmeldelse til politiet, da et SLAGTERI tager heste ind for at slagte og intet andet !
    Navnet alene siger alt, det hedder jo ikke bortgivelses central ..
    At i har ejercertefikatet, viser at i ikke har solgt ponyen til slagteren, heller ej givet ham den som brugshest - for så skulle han havde lavet ejerskifte, som du skulle havde underskrevet.
    I har indleveret hesten til slagtning, hvilken han ikke har gjort.
    Og til politiet oplyser i navnet på smeden og den dyrelæge der har været på, som kan bevidne at hesten af ETISKE årsager, skulle lægges ned!
    I tilfælde af du selv kommer med papiret, kan slagteren påstå, i selv må ha lavet det stykke papir, også tager sagen længere tid, da politiet så først der skal anmode om udtalelse fra dyrelægen !
    Slagteren lyder jo ikke ligefrem som den flinke og accepterende type, så jeg er ret sikker på han vil gøre sit for at påstå det ikke passer hvad du siger.
    Derudover bør du printe samtlige korospondancer ud, med den stakkels familie, som bevidner at, de har fået ponyen af slagteren !

• #57   10. aug Sikke en sag

• #58   11. aug Håber den bette fyr nu er blevet himmelhest og i også har fået lidt fred omkring det . men en god ide var måske at lægge en kopi af dyrlægeerklæring hos slagteren og de andre om HVORFOR han skulle slagtes ... så de med egne øjne kunne læse om det .

• #59   11. aug Hvad er status på sagen nu?
    Stakkels lille pony, det fortjener den jo slet ikke.

Og hold da op, en røv af en slagter!

• #60   11. aug Status er at vi venter på at ejeren af slagterriet vender hjem fra ferie. Så vi kan konfronterer ham med at vi har opdaget det. (En af hans ansatte ved det men benægter alt kendskab til sagen)

ang. den lille pony, vi afventer at zoo får plads til ham, så vi kan være sikre på at han kommer godt herfra (han er tilset af dyrlæge og er på smertestilende i det omfang som det er nødvendigt) Så han går her sammen med andre i sin egen størrelse.

• #61   12. aug Så I har altså hentet ponyen hjem?

• #62   12. aug Ja, han er hjemme læs tråden..

• #63   13. aug Jeg synes at i skal have en enorm ros for at have ponyens bedste i tankerne i gennem hele forløbet. Jeg kan sagtens nikke genkendende til den med at man er den 'onde' når man vælger at aflive et dyr, også selv om man gør det for at sikre dyret en værdig slutning uden unødige smerter.

Prøv at huske på at det er for dyrets skyld at i afliver og hold fast i den tanke når i bliver konfronteret med 'ny' ejers galde. Som ejere af et dyr har vi jo ansvaret for at de dyr vi ejer ikke lider unødigt og jeg synes at i har gjort langt det mest ansvarlige både ved at forsøge ponyen aflivet og ved at hente den hjem og gennemføre aflivningen. Al respekt til jer.

Kommentér på:
Hvad gør man, pony ikke slagtet