{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er jeres holdning? debat indlæg
  • #1   9. aug 2017 Linket virker desværre ikke her hos mig smiley

  • #2   9. aug 2017 mærkeligt?
    det virker her hos mig.

    Men hvis andre har det problem, men stadig gerne vil svare kan man finde det på hesteverden.dk det øverste blog indlæg


  • #3   9. aug 2017 Det er noget jeg går rigtig meget op i ift mine statusbeskeder smiley jeg har fået nogle følgere efterhånden og det er utrolig hyggeligt. Og min træning er langt fra perfekt.. Der er perioder hvor der kommer "en fantastisk træning" og perioder (som nu) hvor det bestemt ikke går ret godt smiley
    Det er SÅ vigtigt at man erkender at man ikke er perfekt og at træningen ikke altid løber som perler på en snor. Man lærer jo også af de dårlige dage..
    Ja jeg kunne godt tænke mig at se en der er perfekt, for helt ærlig så findes personen ikke! smiley

    Mvh TT


  • #4   9. aug 2017 ja lige præcis tt

    mig og en veninde har bare i noget tid synes det har været ærgerligt at se nogen af de store blogs fx aldrig skrive om en dårlig træning, men at det altid er positivt.
    for det ved alle jo det ikke er smiley


  • #5   9. aug 2017 Det link virker heller ikke hos mig smiley

  • #6   9. aug 2017 Kan du ikke kopiere det og smide det her ind, det lyder som en spændende debat udfra hvad TT skriver smiley

  • #7   9. aug 2017 jo det vil jeg gerne smiley

  • #8   9. aug 2017 Det rosenrøde ideal og hvem ser de unge op til

    Der er kommet en udbredt tildens til at alt i hestetræning skal være så rosenrødt som muligt, at fejl er ikke noget der tales om eller eksistere på de fleste hesteblogs.

    Samtidig snakker vi om, at de unge skal være mere rolige og tålmodige i deres omgang med hestene.
    Det er her mine tanker begynder at gå i gang, for hvordan skal vi lære alle de unger piger og drenge hvordan de skal håndtere fejlen næste gang, hvis de lære at fejl ikke er okay eller noget man taler højt om.

    Hvordan skal de turde at komme frem og spørge om hjælp, hvis det eneste de ser på deres facebook, instagram osv. er udelukkende perfekte træninger hver dag? For det er hvad de unge ser på internettet hver dag. Alle dem de ser op til har en ’’rosenrød’’ træning hver evig eneste dag, intet går galt for dem, ja lige undtagen hvis deres hest(e) står skadet eller er syge.
    Der er vist ingen der kan komme og sige at alle deres træninger er gået som smurt, at de aldrig er blevet frustrerede på deres hest, for hvorfor kan den ’’dumme’’ krikke ikke finde ud af at bakke i dag, når den kunne i går. Jeg må da også indrømme at jeg er kommet til at råbe af min hest og daske til den, jeg er kun et menneske og ja engang i mellem tager mine følelser over. Havde jeg hørt efter hvis jeg bare havde fået af vide at det var forkert af mig? NEJ

    Det er os de unge ser op til, de lidt ældre piger, dem de ser på facebook og instagram.
    Lad os sætte en fælles front op alle sammen og lær de unge at det er okay at lave en fejl, at presse citronen for meget eller hvad der nu kan ske, så længe de er opmærksomme på dette og prøver at rette det.
    Lad os forklare dem hvad de kan gøre hvis uheldet sker og hjælpe dem til at få en god afslutning på deres træning, i stedet for at stille os dømmende op og sige ’’det var da også forkert af dig og det må du ikke’’.

    Vi skal sammen vise de unge vejen frem og vise dem at heste træning er nuanceret og at alle oplever 2 skridt frem og 1 tilbage, at vi alle laver fejl, men vi heldigvis har heste der tilgiver os, hvis bare vi husker at erkende vi laver fejlene og sørge for at have en god afslutning i træning.

    På denne måde vil vi nå langt i at præge de unge til mere hensigtsmæssig hestetræning.








    Skrevet af Katrine Nielsen


  • #9   9. aug 2017 Mange tak smiley


    Umildbart tænker jeg ikke at det er et problem længere. Det var det i nogle år og jeg var selv en af dem der blev fanget i spindet om at lave snydebilleder hvor det ser ud som om man kan styre sin hest uden udstyr - Selvom man ikke var nået der til.

    Men jeg syntes tiderne allerede har ændret sig og folk er bevidst om at tingene går op og ned. Jeg møder i hvert fald mange steder hvor folk skriver både gode og dårlige dage.

    Jeg selv døjer rigtig meget med rideangst og derfor fylder det en del på min side.

    Jeg syntes ikke den der facade er så slem i hesteverdenen længere som den var engang.


  • #10   9. aug 2017 altså
    nej problemet er nok blevet mindre, men synes dsv stadig jeg ser nogen af de meget store blogs har en lille tendens til ikke at skrive om det negative og det er jo netop dem som mange unge piger ser op til


  • #11   9. aug 2017 Man skal måske også overveje hvorfor de store blogs er blevet så store? smiley

    Hvis man hele tiden skriver om det negative og kun om dagligdagen, så falder interessen. Så begynder folk at tænke "hun er jo bare ligesom mig" det syntes folk ikke er interessant.

    Folk vil følge nogen der kan noget mere end dem selv. De vil følge nogen som de kan se op til. Hvis man begynder at smide alt negativt op så er det ikke den "drømmeverden" som folk gerne vil have som de får.

    Folk sukker efter den verden de ikke selv er en del af. De drømmer om en anden verden hvor livet er bedre. Det er derfor vi elsker at læse og se fantasy.
    Så de store blogs ville tabe likes hvis de begynder at vide den rene virkelighed. De er nød til at have en facade, for ellers mister det interesse smiley

    Men kan du ikke komme med et eksempel på en blog der gør det, så kan det være jeg bedre forstår hvad du mener smiley


  • #12   9. aug 2017 lidt svært for min mening i det her er jo ikke at hænge nogen ud, så skal det være privat..
    men jeg forstår godt hvad du mener, men det er stadig ærgerligt da det kan skræmme nogen af dem for at acceptere deres fejl

    kender jeg fra mig selv smiley


  • #13   9. aug 2017 Jeg syntes ikke det skræmmer folk fra at vise deres fejl. Syntes bare der er forskellige måder at gøre det på.

    Jeg kan f.eks. vælge at skrive "hold op hvor gik træningen dårligt idag. Tumle gad ikke at springe og blev ved med at rende uden om."

    Eller jeg kan noget tid efter hændelsen skrive "Idag fik vi trænet spring, vi har lige nu fokus på at Tumle skal blive mere glad for at springe så vi tøffer bare rundt uden udstyr på og så elsker han at rende efter mig, så når jeg hopper, hopper han, og så håber jeg det kan hjælpe ham til at blive gladere for at springe, hvis han nu kommer til at forbinde det med noget sjovt" smiley

    Kan du se?
    - 2 vidt forskellige måder at beskrive fejl på.

    Det samme hvis du har været til stævne og fået en dårlig placering.

    "Hold op hvor gik det dårligt idag, jeg er så frustreret og har bare lyst til at aflive det dumme kræ når han ikke kan gå ordentligt"

    eller:

    "Puha, det var ikke den fedeste oplevelse, Tumle blev bange for nærmest alt på banen og smed bakkeøvelsen som vi ellers har trænet så meget på og han kunne den helt ind til benet... Bare så typsik. Men pyt - Op på hesten igen som man siger smiley (Dog ikke på Tumle. Han er vidst for lille smiley )
    Vi prøver bare igen næste gang, og så øver vi vidst lige lidt mere på de der farlige ting smiley



    Kan du se hvad jeg mener. Ved at omformulere det positivt, kommer det ikke til at fremstå som fejl, men som ny viden man har fået.
    På den måde viser man ikke direkte sine fejl frem smiley


  • #14   9. aug 2017 ja jeg ser hvad du mener og jeg erkender mine fejl nu, specielt efter jeg har trænet med min tidligere næsten rå pony.

    men derfor synes jeg det er godt at bringe de her ting på banen så vi Alle kan få en bredere horisont


  • #15   9. aug 2017 Jeg tror jeg har svært ved at forstå hvad det handler om. For kan slet ikke se problemet smiley

  • #16   9. aug 2017 Hm.
    I forhold til ridning er mit motto citeret fra min barndoms ridelærer.
    "Hvis det går godt, har man en god hest. Hvis det går dårligt, har du en dårlig rytter!"
    Underforstået, hvis dyr ikke gør som mennesker ønsker, er det ofte pga en menneskelig fejl.
    En hest kan ikke gå bedre end du rider den til.

    Har du lært dyret, at x signal betyder at den skal gøre y?
    Det som du ønskede at gøre, var det også det du gjorde, gav du det rigtige signal??? = jeg tror at de fleste hest/rytter fejl kommer af, at rytteren ikke er så dygtig som man gerne vil være. Hvis du tilbyder uklare signaler, er det klart, at så svarer hesten ikke med det du ønsker.

    Folk efterlyser meget ideer til fysiske/dyrlæge undersøgelser, når dyret ikke gør det man vil. Det er for mig en advarsel om, at folk ikke er klar til at se indad og overhovedet erkende hvilke fejl de løbende gør. Vi fejler alle.
    Hvis folk er klar til at erkende egne begrænsninger, er det underligt at folk ikke efterspørger flere råd til at opdage egne fejl???

    Jeg tror, at folk netop prøver at dække egne fejl, eller ignorere dem.


  • #17   9. aug 2017 Doktor WHO:
    Nogengange er det også bare hesten der er på tværs.
    Eller rettere sagt, den ikke er tilstrækkeligt motiveret.

    Jeg har en hest. Jeg kan 2 gange bede hende ligge sig. Den 3. Gang nægter hun fuldstændig.
    Det handler ikke om uklare signaler, men at hun ikke er motiveret for at ligge sig en 3. Gang.
    Det gør ikke mig til en dårlig træner, men giver en dårlig træning den dag. Så prøver man igen dagen efter og så går det sikkert bedre. Men det betyder ikke at man ikke oplever menneskelige følelser som frustration, vrede og sørgmodighed.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   9. aug 2017 Interessant indlæg.

    Men nettet er nu engang STEDET for dårlig selvværd og iscenesættelse.
    Folk snyder sig til alt, både med henhold til udsende, kompetencer, liv, lykke, ja egentligt alt hvad man kan vende og dreje, for at ens liv fremstår bedre..

    Der er da også et par stykker her inde som i forummet gør sig selv en del bedre end hvad de tydeligvis er, disse mennesker er bare ikke klogere end at de stadig lægger ridevideoer op, hvor man tydeligt ser at deres udtalelser og egentlige kompetencer ikke hænger sammen.

    Det er synd at folk har disse behov, men igen - det er nemt og snyde sig til en bedre tilværelse.

    Man behøver ikke side og råbe op om sine fejl, men måske erkende at man ikke har de kompetencer som man gerne vil.

    for fejl er naturlige, og vil ske for alle, men kompetencer er forskellige fra person til person, og hvis man ikke sigter efter at skulle være den bedste og den klogeste, så ville de for alle andre give et bedre og mere korrekt billede.


  • #19   9. aug 2017 Dr. Who - der kan man pt. Bruge mit eksempel.. Jeg står nu med en hest der overhovedet ikke vil fremad på banen pga manglende energi. Men han kender godt fremadsignalet, når han så ikke reagerer på mit ønskede signal så forstærker jeg signalet indtil han reagerer. Dette gør jeg HVER gang. Jeg har ALDRIG sagt jeg er en dygtig rytter, men jeg er konsekvent og kan time.
    Men fordi jeg nu har problemer med at få ham frem på banen, og det overhovedet ikke går godt, mener du så det skyldes mig som rytter?? smiley

    Mvh TT


  • #20   9. aug 2017 det er der jeg vil hen af amt
    at self skal man da ikke snakke udelukkende negativt, men første step til en bedre træning er jo netop erkendelsen

    jeg ligger ikke selv så meget op, nogen gange gør jeg ting der fungere og andre gange gør de ikke og det er okay.


  • #21   9. aug 2017 Pointen er, at man skal tænke kritisk over, om der er rytterfejl. Og hvis der teknisk set ikke er rytterfejl, har man så en alternativ metode, der kan virke?

    Selvfølgelig kan der være problemer, som rytteren intet har at gøre med.
    Men jeg synes at det klogt, at man starter med eget bidrag.



  • #22   9. aug 2017 Doktor Who - Den er jeg fuldstændig med på smiley som sagt er jeg ikke en super dygtig rytter. Så jeg er med til at få Tindur ud af balance i springningen nogle gange.. Men det viser sig så også ved nedrivning.. smiley men jeg kan godt se hvad du taler om, for måske jeg ikke havde stået i mit problem hvis jeg ikke havde været bange for at han skulle blive for tyk igen, for så kunne jeg bare have fodret anderledes.. smiley

    Mvh TT


  • #23   11. aug 2017 https://hesteverden.dk/menneskeliggoer-vi-vores-heste/
    Har sskrevet et nyt og ville gerne høre jeres meninger på dette, tænkte dte var nemmest at ligge her smiley


  • #24   11. aug 2017 Jeg tror Betemus har fat i meget rigtigt, når hun siger, at mennesker der følger andre på nettet oftest ønsker at se en verden, som ikke består af fejl - for så er det jo bare "en selv", og hvorfor følge det ?
    Generelt kan man jo sige, at ønsker du at lave "en sekt/en forretning indenfor fx en bestemt holdning", ja så skal "lederen" jo være idealet om det perfekt, det andre vil opnå. Det er her "fanatisme" kommer ind i billedet - via det kan du nemlig skabe en følelse af mig/os er "perfekte", andre som mener andet er "forkerte" - og det kan vi mennesker godt lige psykologisk set.
    Mennesker følger ikke "tabere", vi ønsker at følge "over-mennesker"......

    Mht træning af heste, så havde jeg en snak med min berider i forgårs, da vi var i gang med at træne bedre ligeudretning og mindre signalgivning i seriechangementer. Det fungerede super på venstre volte - og da vi så kom til højre, ja så begyndte jeg/hesten at svinge. Min underviser prøver at komme med nogle råd, og det bliver lidt bedre - men efter 3 gange stopper jeg og siger, at det er tydeligvis mig som er skæv, for jeg ved at hesten godt kan - så vi går lige tilbage til at træne enkelt-ch via kontra, da jeg der har bedre kontrol over min krop..... Og her sagde min berider så, at det her var derfor jeg hele tiden forbedrede mig - jeg var nemlig YDMYG overfor hesten og overfor træningen. I stedet for at blive frustreret på hesten og/eller træneren, ja så kiggede jeg ind ad med ydmyghed, og så at "fejlen" lå hos mig, men blev heller ikke ked af det eller frustreret, men gik tilbage i sværhedsgrad når jeg fik det svært, og retter så op på "fejlen".
    Og ja det er en rytterfejl, og ja jeg kommer jo ikke videre af at sylte rundt i samme fejl - så tilbage til "succes-niveau", og når den så sidder i skabet der, ja så øg sværhedsgraden igen.

    MEN betyder det så, at man aldrig skal "fejle" ? Hvis man ikke fejler, hvis man ikke rider "ud til kanten", ikke prøver "noget nyt/svært/farligt", ja så lærer man ikke noget og man udvikler sig ikke.
    Så man skal turde risikerer at fejle, man skal kunne leve med at "fejl" er ok, og man skal have en plan for at hvis man ender i fejl, så går man tilbage til "safe-zone" genopbygger "selvtilliden" igen, OG prøver så igen at "gå ud til kanten" for at lærer nyt.

    Mvh Charlotte


  • #25   12. aug 2017 Det kommer vel også an på, hvordan man træner og ens instilling til det. Jeg har aldrig en dårlig træning med mine ponyer. Jeg har nogle, der er bedre end andre, men aldrig dårlige. For at hesten skal være motiveret skal der en masse ros til, og på de mindre gode (men stadig gode!) dage, så skal der roses ekstra for de små ting. Og al den ros gør da også mig glad i låget, uanset hvad jeg roser for smiley

    Til gengæld kender en jeg del i den virkelige verden, som virker til at kunne alt på de sociale medier, og i virkeligheden kan de ikke en gang holde en hovrenser den rigtige vej (overdrivelse). De lyver så vandet driver, og bliver ret populære på det. Det kan jeg kun ryste på hovedet af smiley


Kommentér på:
hvad er jeres holdning? debat indlæg

Annonce