{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Er det sommereksem? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har købt hest for 1 måned siden cirka. Og der havde han ikke dette. Og det havde han heller ikke i forgårs men i går havde han. Han har dette ved halsen, og så har han noget nede under kæben hvor hårene også er væk?

Nogen der ved hvad det er? Han klør lidt i det, men er ikke træt af at man rør det. Har smurt det med kovaline.

Andet jeg kan gøre eller skal jeg kontakte dyrelægen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det sommereksem?
  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #1   2. sep 2017 Det er svært at sige men min med sommereksem får disse hævelser hvis jeg ikke smøre og vasker hende


  • #2   2. sep 2017 Jah og har læst lidt om sommereksem, og det er mest ved hale og man og ryg man ser det, han klør sin man men ikke mere end andre heste gør?

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #3   2. sep 2017 Hvis du har noget kovaline ville jeg prøve med det i første omgang evt kokos olie

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #4   2. sep 2017 Min har det i man hale og pandelok
    Det virker ikke som om det er ret meget på din så i første omgang ville jeg smøre den
    Sommereksem klør helt vildt


  • #5   2. sep 2017 Okay jeg smør ham. Med kovaline. Og håber på det bliver bedre smiley

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #6   2. sep 2017 Tror ikke du skal være nervøs for det er sommereksem

  • #7   2. sep 2017 Jeg håber det ikke, men ved hans mor havde en masse kløe. Men ved ikke om sådan noget er arveligt ?:)

  • #8   2. sep 2017 Jeg er lige ved at sige, at du ikke er i tvivl hvis den har eksem. Det klør helt vildt hvis man ikke gør noget ved det. Min er pakket ind fra top til tå, men der er så huller til øjnene i hendes dækken, og der angriber mitterne så helt vildt smiley

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #9   2. sep 2017 Det er godt at vaske dem hvis de klør, jeg bruger Ekholm shampoo det er godt og giver dem ro
    Det skal sidde 30 minutter inden du vasker det ud


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #10   2. sep 2017 Jeg drysser min med Hemexcide det gør hun kan gå i ro for det kan mitterne ikke lide for de bliver kvalt inden de stikker
    Skøn at tænke på når man har en eksemhest
    Jeg pudre hende med det de steder dækkenet ikke dækker


  • #11   2. sep 2017 Lene: Bruger du så ikke dækken på din? smiley

  • #12   2. sep 2017 Dumt spørgsmål, det har du selv svaret på. Undskyld smiley

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #13   2. sep 2017 Jo men faktisk så gik hun uden dækken om dagen da jeg brugte Ekholm produkter og Hemexcide men så ved jeg ikke hvorfor jeg stoppede med Henxicide, for pludselig blev hun så urolig igen og kløede sig helt vildt
    I forgårs kom jeg så i tanke om jeg var stoppet med Hemexcide og gik ud og børstede pudrede det ind i pelsen og så blev der fuldstændig ro på
    Så det må jeg ikke stoppe med
    Jeg vasker hende 1 gang om ugen i shampooen og 1 dråbe af olien for hver 5 cm morgen og aften det tager under 2 minutter i man pandelok og hale og massere det ind
    Det holder også insekter på afstand
    Men min har jeg lige købt og hun har gået uden dækken og uden at blive smurt så hun havde blodige pletter flere steder
    Nu har hun fin man uden hævelser og pletter
    Jeg ringede og fik telefonisk vejledning af prob.dk tror også det var godt for de var gode til at komme med den helt rigtige vejledning


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #14   2. sep 2017 Flaskerne skal rystes godt og så skal man lave et hul i flasken med olie med en nål ellers er det alt for dyrt for det hul der er i forvejen er alt for stort da det er en meget tynd olie
    Bruger den også som indekt forskrækker inden rideturen og så er den meget kløestillende, har prøvet den på mig selv på mygstik
    Alle de nævnte ting kræver ingen beskyttelse da de er lavet af naturlige produkter


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #15   2. sep 2017 Hvis du sender mig dit nummer skal jeg sende dig en kort video hvor du kan se forskel på Hemexcide og ikke på den ro det giver

  • #16   2. sep 2017 Okay mange tak. Jeg bruger mange forskellige ting på hende, men har hørt meget godt om hemexide, så tænker jeg vil prøve det smiley

  • #17   11. sep 2017 Måske jeg spørger dumt, men det der Hemexcide, er det det, der normalt er til høns? smiley


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #18   11. sep 2017 Ja det er det

Kommentér på:
Er det sommereksem?

Annonce